Heli Pukin taidenäyttely ”Roosa nauhan pauloissa” 28.9. – 20.10.2023

Lappeenrantalainen taiteilija Heli Pukki uppoutui Roosa nauhojen pauloihin. Hän inspiroitui luomaan aiempien vuosien Roosa nauhoista upeita ja veikeitäkin taideteoksia, jotka ovat nyt esillä Lappeenrannassa Galleria Pihatossa 28.9. – 20.10.2023.

Galleria Pihatto on avoinna ke-pe klo 11-17 ja la klo 11-14. Osoite: Valtakatu 80, 53130 Lappeenranta. https://www.facebook.com/galleriapihatto. Näyttelyyn on vapaa pääsy.

Helin teosten tavoitteena on tuoda luovuuden iloa, kertoa tarinoita ja koskettaa tunteella. Innoitusta teoksiin Heli on hakenut aiempien vuosien Roosa nauha -taiteilijoiden tuotannosta: Seela Sella, Juha Tapio, Anna Puu, Duudsonit, Maria Veitola ja Eva Wahlström. Teosten materiaaleina on käytetty Roosa-nauhaa, vaneria, kierrätysnahkaa, kierrätysmetallia, peiliä ja ryijyverkkoa. Pääteos ja isoin kaikista on Seela Sellan nauhoista loihdittu Juhlapuku -teos. Materiaalit ja suunnittelutyö on saatu lahjoituksena paikallisilta yrittäjiltä.

Näyttelyssä on myös Misan käsityönä valmistama uniikki Roosa nauha -kiuas sekä Meimi Designin suunnittelemia Roosa nauha -korvakoruja, jotka on tehty ekologisesti aiempien vuosien myymättömistä Roosa nauhoista.

Kaikki teokset ja tuotteet ovat myytävänä ja saaduilla varoilla tuetaan työtä syöpään sairastuneiden hyväksi. Varat menevät Saimaan Syöpäyhdistyksen toiminnan tukemiseen. Teokset tulevat myyntiin myös Saimaan Syöpäyhdistyksen verkkokauppaan

Näyttelyllä juhlistetaan Saimaan Syöpäyhdistys ry:n 70-vuotis- ja Roosa nauhan 20-vuotistaivalta.