Verkkoryhmät ja -tapaamiset

Järjestämme syöpäpotilaille ja heidän läheisilleen kasvokkain toteutettavien ryhmien lisäksi verkkovertaisryhmiä. Myös henkilökohtainen tapaaminen neuvontahoitajan kanssa on mahdollista verkossa.

Osallistuminen verkkoryhmään tai -tapaamiseen

Toteutamme verkkotapaamiset maksuttomalla Microsoft Teams -sovelluksella. Osallistuminen on mahdollista, kun sinulla on sähköposti ja tabletti/älypuhelin/tietokone, jossa on kamera ja mikrofoni. Ryhmään tai tapaamiseen ilmoittaudutaan aina etukäteen. Lähetämme sinulle sähköpostitse liittymislinkin. Ryhmää ohjaava neuvontahoitaja opastaa ja voi testata kanssasi Teamsin käyttöä jo ennen verkkotapaamista.

Henkilökohtaisen etätapaamisen suosittelemme varaamaan sinua lähimpänä työskentelevän neuvontahoitajamme kanssa katso yhteystiedot

Hiljattain syöpään sairastuneiden verkkoryhmä

Syöpädiagnoosin juuri saaneena tai hoitojen alkuvaiheessa mielessä risteilee paljon kysymyksiä, tuntemuksia ja pelkoja. Aina niitä ei osaa edes ääneen kysyä tai läheisilleen sanoittaa. Verkkovertaisryhmässä tapaat muita samassa elämäntilanteessa olevia. Neuvontahoitajien ohjaamassa ryhmässä saat tietoa, voit jakaa ja kuulla toisen kokemuksia ja tuntemuksia. Verkkotapaamiset noin viikon välein yhteensä 4 kertaa.

Seuraavan verkkoryhmän aloituksesta tiedotamme lähiaikoina. Ensimmäisessä tapaamisessa sovitaan yhdessä osallistujien kanssa seuraavat tapaamispäivät ja kellonajat. Kysy lisää ja ilmoittaudu: liisa.kautto@sasy.fi, puh. 040 767 4048 tai jaana.lemetyinen@sasy.fi, puh. 0400 728 192.

Vertaistapaaminen syöpää sairastaville ja syövän sairastaneille

Ei ole väliä, milloin olet sairastunut tai mihin syöpään tai oletko jo hoitopolkusi läpikäynyt ja parantunut. Kaikki ovat tervetulleita verkkotapaamiseen ikään ja sukupuoleen katsomatta. Keskustelua ohjaavat neuvontahoitajamme. Verkkotapaaminen kestää noin 1,5 tuntia ja se pyritään järjestämään siten, että työssäkäyvilläkin on mahdollisuus osallistua (myöhäinen iltapäivä / ilta). Tule mukaan kuulemaan ja jakamaan kokemuksia muiden kanssa!

Kysy seuraavasta verkkovertaisillasta: liisa.kautto@sasy.fi, puh. 040 767 4048 tai janna.puurunen@sasy.fi, puh. 040 767 4033.

Verkkoryhmä työikäisille, joiden läheinen sairastaa syöpää

Kun työikäisen läheinen sairastuu syöpään, joutuu pohtimaan sairastuneen, oman ja perheen jaksamisen lisäksi myös työssä ja arjessa selviytymistä.

Kymenlaakson Syöpäyhdistys ja Saimaan Syöpäyhdistys järjestävät yhdessä työikäisten läheisten vertaisiltoja. Verkkoryhmään mahtuu 6 osallistujaa. Lisäksi keskustelussa ovat mukana neuvontahoitajat ja vertaistukihenkilö. Kysy lisää ryhmästä ja seuraavasta aloitusajankohdasta: minna.tani@kymsy.fi tai jaana.lemetyinen@sasy.fi. Tervetuloa mukaan jakamaan ajatuksia samantyyppisessä elämäntilanteessa olevien kanssa!

Fuck Cancer -vertaisryhmächat nuorille aikuisille

Vertaisryhmächat on tarkoitettu syöpää sairastaville ja syövän sairastaneille nuorille aikuisille (n. 18 – 35-vuotiaille). Ryhmächatista saa vertaistuen avulla tietoa, tukea ja toivoa samankaltaista kokeneilta. Keskustelua ohjaavat Sylvan vertaisohjaajat. Mukaan chattiin voi liittyä nimimerkillä. Katso seuraava tapaamisaika Sylvan verkkosivulta tai Facebookista.

Siirry Sylvan tapahtumasivulle

Katso Facebookissa Fuck Cancer Suomi

Rintasyöpäpotilaiden vertaistapaamiset verkossa

Rintasyöpäyhdistys järjestää verkkotapaamisia rintasyöpään sairastuneille.

Siirry Rintasyöpäyhdistyksen verkkovertaistuen sivulle

Suomen Syöpäpotilaiden potilasverkostot

Suomen Syöpäpotilaat ry ylläpitää potilasverkostoja, jotka mahdollistavat kohtaamisen toisten, samaan syöpään sairastuneiden kanssa. Jokaisella potilasverkostolla on oma suljettu Facebook-ryhmänsä, johon voi hakeutua liity-toiminnolla.

Siirry Suomen Syöpäpotilaiden potilasverkostot-sivulle