Verkkoryhmät ja -tapaamiset

Järjestämme syöpäpotilaille ja heidän läheisilleen kasvokkain toteutettavien ryhmien lisäksi verkkovertaisryhmiä. Myös henkilökohtainen tapaaminen neuvontahoitajan kanssa on mahdollista verkossa.

Osallistuminen verkkovertaisryhmään tai -tapaamiseen

Toteutamme verkkotapaamiset maksuttomalla Microsoft Teams- videopuhelusovelluksella. Osallistuminen on mahdollista, kun osallistujalla on internet-yhteys ja sähköpostiosoite. Ryhmään ilmoittaudutaan tai tapaamisesta sovitaan aina etukäteen. Lähetämme osallistujalle sähköpostitse linkin, jolla pääsee liittymään ryhmään tai tapaamiseen. Teamsin käyttöä on mahdollista testata jo etukäteen ohjaavan neuvontahoitajan kanssa.

Henkilökohtaisen verkkotapaamisen suosittelemme varaamaan sinua lähimpänä sijaitsevaan neuvontapalveluumme katso yhteystiedot

Verkkoryhmän kohdalta löydät tiedon, keneltä voit kysyä lisätietoa ko. ryhmästä sekä ilmoittautumisohjeen.

Hiljattain syöpään sairastuneiden verkkotapaaminen

Syöpädiagnoosin juuri saaneena tai syöpähoitojen alussa olevana mielessä risteilee paljon kysymyksiä, tuntemuksia ja pelkoja. Aina niitä ei osaa edes ääneen kysyä tai läheisilleen sanoittaa. Verkkovertaisryhmässä tapaat muita samassa elämäntilanteessa olevia. Neuvontahoitajan ohjaamassa ryhmässä saat tietoa, voit jakaa ja kuulla toisen kokemuksia ja tuntemuksia. Olemme käynnistämässä seuraavaa verkkoryhmää vastasairastuneille. Kysy lisää tai ennakkoilmoittaudu neuvontahoitajallemme sähköpostitse jaana.jormakka@sasy.fi tai puh. 040 767 4043.

Verkkotapaaminen syöpään sairastuneen läheisille

Läheisten verkkotapaamisessa on lupa tuulettaa omia tunteitaan ja pohtia mieleen tulleita kysymyksiä muiden samassa tilanteessa olevien kanssa. Saat myös hyödyllistä tietoa ryhmää ohjaavilta hoitajiltamme ja toisilta ryhmäläisiltä. Kysy seuraavasta läheisten verkkotapaamisesta neuvontahoitajaltamme sähköpostitse jaana.jormakka@sasy.fi tai puh. 040 767 4043.

Fuck Cancer -etäkahvit nuorille aikuisille

Fuck Cancer -kahvit on tarkoitettu syövän sairastaneille ja syöpää sairastaville nuorille aikuisille (n. 18-35 -vuotiaille). Kahveilla pääsee tapaamaan muita saman kokeneita ja jakamaan kokemuksia. Sylva järjestää Fuck Cancer -etäkahveja Teams-videosovelluksella. Voit katsoa seuraavan kahvitteluajan Sylvan verkkosivulta tai Facebookista.

Siirry Sylvan tapahtumasivulle

Katso Facebookissa Fuck Cancer Suomi

Vanhempain VOIMA-kahvit

VOIMA-kahvit on tarkoitettu syöpään sairastuneen lapsen vanhemmille ja isovanhemmille, joita mietityttää oma jaksaminen. Osallistuminen on mahdollista paikkakunnasta riippumatta.

Siirry Sylvan tiedotteeseen Vanhempain Voima-kahveista verkossa

Rintasyöpäpotilaiden verkkovertaisillat

Rintasyöpäyhdistys järjestää verkkovertaisiltoja rintasyöpään sairastuneille.

Siirry Rintasyöpäyhdistyksen tapahtumasivulle

Suomen Syöpäpotilaiden potilasverkostot

Suomen Syöpäpotilaat ry ylläpitää potilasverkostoja, jotka mahdollistavat kohtaamisen toisten, samaan syöpään sairastuneiden kanssa. Jokaisella potilasverkostolla on oma suljettu Facebook-ryhmänsä, johon voi hakeutua liity-toiminnolla.

Siirry Suomen Syöpäpotilaiden potilasverkostot-sivulle