Verkkoryhmät ja -tapaamiset

Järjestämme syöpäpotilaille ja heidän läheisilleen kasvokkain toteutettavien ryhmien lisäksi verkkovertaisryhmiä. Myös henkilökohtainen tapaaminen neuvontahoitajan kanssa on mahdollista verkossa.

Osallistuminen verkkoryhmään tai -tapaamiseen

Toteutamme verkkotapaamiset maksuttomalla Microsoft Teams- alustalla. Osallistuminen on mahdollista, kun osallistujalla sähköpostiosoite. Sovellusta ei tarvitse ladata omalle laitteelle. Ryhmään ilmoittaudutaan tai tapaamisesta sovitaan aina etukäteen. Lähetämme sähköpostitse linkin, jolla pääsee liittymään mukaan. Teamsin käyttöä on mahdollista testata etukäteen neuvontahoitajan kanssa.

Henkilökohtaisen verkkotapaamisen suosittelemme varaamaan sinua lähimpänä sijaitsevaan neuvontapalveluumme katso yhteystiedot

Hiljattain syöpään sairastuneiden verkkotapaamiset

Syöpädiagnoosin juuri saaneena tai syöpähoitojen alussa olevana mielessä risteilee paljon kysymyksiä, tuntemuksia ja pelkoja. Aina niitä ei osaa edes ääneen kysyä tai läheisilleen sanoittaa. Verkkovertaisryhmässä tapaat muita samassa elämäntilanteessa olevia. Neuvontahoitajan ohjaamassa ryhmässä saat tietoa, voit jakaa ja kuulla toisen kokemuksia ja tuntemuksia. Tietoa seuraavasta alkavasta ryhmästä, ilmoittautumiset ja osallistumisohjeet neuvontahoitajalta sähköpostitse jaana.jormakka@sasy.fi tai puh. 040 767 4043.

Työikäisten syöpään sairastuneiden läheisten verkkoryhmä 30.3. klo 17-19

Kun työikäisen läheinen sairastuu syöpään, joutuu pohtimaan sairastuneen, oman ja perheen jaksamisen lisäksi myös työssä ja arjessa selviytymistä.

Kymenlaakson Syöpäyhdistys ja Saimaan Syöpäyhdistys järjestävät yhdessä työikäisten läheisten vertaisillan tiistaina 30.3.2021 klo 17-19. Verkkoryhmään mahtuu 6 osallistujaa. Lisäksi keskustelussa ovat mukana neuvontahoitajat ja vertaistukihenkilö. Osallistumista varten tarvitset sähköpostin Teams-alustaa varten.  Lisätietoa ryhmästä ja ilmoittautumiset minna.tani@kymsy.fi tai jaana.lemetyinen@sasy.fi. Tervetuloa mukaan jakamaan ajatuksia samantyyppisessä elämäntilanteessa olevien kanssa!

Fuck Cancer -etäkahvit nuorille aikuisille

Fuck Cancer -kahvit on tarkoitettu syövän sairastaneille ja syöpää sairastaville nuorille aikuisille (n. 18-35 -vuotiaille). Kahveilla pääsee tapaamaan muita saman kokeneita ja jakamaan kokemuksia. Sylva järjestää Fuck Cancer -etäkahveja Teams-videosovelluksella. Voit katsoa seuraavan kahvitteluajan Sylvan verkkosivulta tai Facebookista.

Siirry Sylvan tapahtumasivulle

Katso Facebookissa Fuck Cancer Suomi

Vanhempain VOIMA-kahvit

VOIMA-kahvit on tarkoitettu syöpään sairastuneen lapsen vanhemmille ja isovanhemmille, joita mietityttää oma jaksaminen. Osallistuminen on mahdollista paikkakunnasta riippumatta.

Siirry Sylvan tiedotteeseen Vanhempain Voima-kahveista verkossa

Rintasyöpäpotilaiden verkkovertaisillat

Rintasyöpäyhdistys järjestää verkkovertaisiltoja rintasyöpään sairastuneille.

Siirry Rintasyöpäyhdistyksen tapahtumasivulle

Suomen Syöpäpotilaiden potilasverkostot

Suomen Syöpäpotilaat ry ylläpitää potilasverkostoja, jotka mahdollistavat kohtaamisen toisten, samaan syöpään sairastuneiden kanssa. Jokaisella potilasverkostolla on oma suljettu Facebook-ryhmänsä, johon voi hakeutua liity-toiminnolla.

Siirry Suomen Syöpäpotilaiden potilasverkostot-sivulle