Verkkoryhmät ja -tapaamiset

Järjestämme syöpäpotilaille ja heidän läheisilleen kasvokkain toteutettavien ryhmien lisäksi verkkovertaisryhmiä. Myös henkilökohtainen tapaaminen neuvontahoitajan kanssa on mahdollista verkossa.

Osallistuminen verkkoryhmään tai -tapaamiseen

Toteutamme verkkotapaamiset maksuttomalla Microsoft Teams -sovelluksella. Osallistuminen on mahdollista, kun sinulla on sähköposti ja tabletti / älypuhelin / tietokone, jossa on kamera ja mikrofoni. Ryhmään tai tapaamiseen ilmoittaudutaan aina etukäteen. Lähetämme sinulle sähköpostitse liittymislinkin. Ryhmää ohjaava neuvontahoitaja opastaa ja voi testata kanssasi Teamsin käyttöä  jo ennen verkkotapaamista.

Henkilökohtaisen verkkotapaamisen suosittelemme varaamaan sinua lähimpänä työskentelevän neuvontahoitajamme kanssa katso yhteystiedot

Hiljattain syöpään sairastuneiden verkkoryhmä

Syöpädiagnoosin juuri saaneena tai hoitojen alkuvaiheessa mielessä risteilee paljon kysymyksiä, tuntemuksia ja pelkoja. Aina niitä ei osaa edes ääneen kysyä tai läheisilleen sanoittaa. Verkkovertaisryhmässä tapaat muita samassa elämäntilanteessa olevia. Neuvontahoitajien ohjaamassa ryhmässä saat tietoa, voit jakaa ja kuulla toisen kokemuksia ja tuntemuksia.

Kysy seuraavasta vastasairastuneiden verkkoryhmästä:  janna.puurunen@sasy.fi, puh. 040 767 4033 ja liisa.kautto@sasy.fi, puh. 040 767 4048.

Vertaisilta syöpää sairastaville

Verkkotapaaminen syöpää sairastaville ja syövän sairastaneille. Ei ole väliä, milloin olet sairastunut tai mihin syöpään tai oletko jo hoitopolkusi läpikäynyt ja parantunut. Kaikki ovat tervetulleita verkkotapaamiseen ikään ja sukupuoleen katsomatta. Keskustelua ohjaavat neuvontahoitajamme. Tule mukaan kuulemaan ja jakamaan kokemuksia muiden kanssa!

Kysy seuraavasta verkkovertaisillasta: liisa.kautto@sasy.fi, puh. 040 767 4048 tai janna.puurunen@sasy.fi, puh. 040 767 4033.

Työikäisten syöpään sairastuneiden läheisten verkkoryhmä

Kun työikäisen läheinen sairastuu syöpään, joutuu pohtimaan sairastuneen, oman ja perheen jaksamisen lisäksi myös työssä ja arjessa selviytymistä.

Kymenlaakson Syöpäyhdistys ja Saimaan Syöpäyhdistys järjestävät yhdessä työikäisten läheisten vertaisiltoja. Verkkoryhmään mahtuu 6 osallistujaa. Lisäksi keskustelussa ovat mukana neuvontahoitajat ja vertaistukihenkilö. Seuraava ryhmä alkaa to 2.9.2021 klo 17-19. Kysy lisää ryhmästä ja/tai ilmoittaudu: minna.tani@kymsy.fi tai jaana.lemetyinen@sasy.fi. Tervetuloa mukaan jakamaan ajatuksia samantyyppisessä elämäntilanteessa olevien kanssa!

Fuck Cancer -etäkahvit nuorille aikuisille

Fuck Cancer -kahvit on tarkoitettu syövän sairastaneille ja syöpää sairastaville nuorille aikuisille (n. 18-35 -vuotiaille). Kahveilla pääsee tapaamaan muita saman kokeneita ja jakamaan kokemuksia. Sylva järjestää Fuck Cancer -etäkahveja Teams-videosovelluksella. Voit katsoa seuraavan kahvitteluajan Sylvan verkkosivulta tai Facebookista.

Siirry Sylvan tapahtumasivulle

Katso Facebookissa Fuck Cancer Suomi

Vanhempain VOIMA-kahvit

VOIMA-kahvit on tarkoitettu syöpään sairastuneen lapsen vanhemmille ja isovanhemmille, joita mietityttää oma jaksaminen. Osallistuminen on mahdollista paikkakunnasta riippumatta.

Siirry Sylvan tiedotteeseen Vanhempain Voima-kahveista verkossa

Rintasyöpäpotilaiden verkkovertaisillat

Rintasyöpäyhdistys järjestää verkkovertaisiltoja rintasyöpään sairastuneille.

Siirry Rintasyöpäyhdistyksen tapahtumasivulle

Suomen Syöpäpotilaiden potilasverkostot

Suomen Syöpäpotilaat ry ylläpitää potilasverkostoja, jotka mahdollistavat kohtaamisen toisten, samaan syöpään sairastuneiden kanssa. Jokaisella potilasverkostolla on oma suljettu Facebook-ryhmänsä, johon voi hakeutua liity-toiminnolla.

Siirry Suomen Syöpäpotilaiden potilasverkostot-sivulle