Verkkoryhmät ja -tapaamiset

Järjestämme syöpäpotilaille ja heidän läheisilleen kasvokkain toteutettavien ryhmien lisäksi verkkovertaisryhmiä. Myös henkilökohtainen tapaaminen neuvontahoitajan kanssa on mahdollista verkossa.

Osallistuminen verkkoryhmään tai -tapaamiseen

Toteutamme verkkotapaamiset maksuttomalla Microsoft Teams -sovelluksella. Osallistuminen on mahdollista, kun sinulla on sähköpostiosoite ja tabletti tai älypuhelin tai tietokone, jossa on kamera ja mikrofoni. Ryhmään ilmoittaudutaan tai tapaamisesta sovitaan aina etukäteen. Lähetämme sähköpostitse linkin, jolla pääset liittymään mukaan. Ryhmää ohjaava neuvontahoitaja opastaa ja voi testata kanssasi Teamsin käyttämisen etukäteen jo ennen verkkoryhmää tai -tapaamista.

Henkilökohtaisen verkkotapaamisen suosittelemme varaamaan sinua lähimpänä työskentelevän neuvontahoitajamme kanssa katso yhteystiedot

Hiljattain syöpään sairastuneiden verkkoryhmä 4.5. alkaen

Syöpädiagnoosin juuri saaneena tai syöpähoitojen alussa olevana mielessä risteilee paljon kysymyksiä, tuntemuksia ja pelkoja. Aina niitä ei osaa edes ääneen kysyä tai läheisilleen sanoittaa. Verkkovertaisryhmässä tapaat muita samassa elämäntilanteessa olevia. Neuvontahoitajien ohjaamassa ryhmässä saat tietoa, voit jakaa ja kuulla toisen kokemuksia ja tuntemuksia.

Seuraava ryhmä alkaa tiistaina 4.5.2021 klo 17. Jatkotapaamiset sovitaan osallistujien kanssa yhdessä. Ilmoittautumiset ja osallistumisohjeet neuvontahoitajilta: janna.puurunen@sasy.fi, puh. 040 767 4033 ja liisa.kautto@sasy.fi, puh. 040 767 4048.

Vertaisilta syöpää sairastaville 20.4.

Verkkotapaaminen syöpää sairastaville ja syövän sairastaneille tiistaina 20.4.2021 klo 17 – 18.30. Ei ole väliä, milloin olet sairastunut tai mihin syöpään tai oletko jo hoitopolkusi läpikäynyt ja parantunut. Kaikki ovat tervetulleita verkkotapaamiseen ikään ja sukupuoleen katsomatta. Tule mukaan kuulemaan ja jakamaan kokemuksia muiden kanssa!

Keskustelua ohjaavat neuvontahoitajamme Liisa Kautto ja Janna Puurunen. He neuvovat ja testaavat kanssasi helppokäyttöisen Teamsin käyttöönoton ja toiminnot jo etukäteen. Kysy lisää ja/tai ilmoittaudu: liisa.kautto@sasy.fi, puh. 040 767 4048 tai janna.puurunen@sasy.fi, puh. 040 767 4033.

Työikäisten syöpään sairastuneiden läheisten verkkoryhmä

Kun työikäisen läheinen sairastuu syöpään, joutuu pohtimaan sairastuneen, oman ja perheen jaksamisen lisäksi myös työssä ja arjessa selviytymistä.

Kymenlaakson Syöpäyhdistys ja Saimaan Syöpäyhdistys järjestävät yhdessä työikäisten läheisten vertaisiltoja. Verkkoryhmään mahtuu 6 osallistujaa. Lisäksi keskustelussa ovat mukana neuvontahoitajat ja vertaistukihenkilö. Lisätietoa seuraavasta ryhmästä: minna.tani@kymsy.fi tai jaana.lemetyinen@sasy.fi. Tervetuloa mukaan jakamaan ajatuksia samantyyppisessä elämäntilanteessa olevien kanssa!

Fuck Cancer -etäkahvit nuorille aikuisille

Fuck Cancer -kahvit on tarkoitettu syövän sairastaneille ja syöpää sairastaville nuorille aikuisille (n. 18-35 -vuotiaille). Kahveilla pääsee tapaamaan muita saman kokeneita ja jakamaan kokemuksia. Sylva järjestää Fuck Cancer -etäkahveja Teams-videosovelluksella. Voit katsoa seuraavan kahvitteluajan Sylvan verkkosivulta tai Facebookista.

Siirry Sylvan tapahtumasivulle

Katso Facebookissa Fuck Cancer Suomi

Vanhempain VOIMA-kahvit

VOIMA-kahvit on tarkoitettu syöpään sairastuneen lapsen vanhemmille ja isovanhemmille, joita mietityttää oma jaksaminen. Osallistuminen on mahdollista paikkakunnasta riippumatta.

Siirry Sylvan tiedotteeseen Vanhempain Voima-kahveista verkossa

Rintasyöpäpotilaiden verkkovertaisillat

Rintasyöpäyhdistys järjestää verkkovertaisiltoja rintasyöpään sairastuneille.

Siirry Rintasyöpäyhdistyksen tapahtumasivulle

Suomen Syöpäpotilaiden potilasverkostot

Suomen Syöpäpotilaat ry ylläpitää potilasverkostoja, jotka mahdollistavat kohtaamisen toisten, samaan syöpään sairastuneiden kanssa. Jokaisella potilasverkostolla on oma suljettu Facebook-ryhmänsä, johon voi hakeutua liity-toiminnolla.

Siirry Suomen Syöpäpotilaiden potilasverkostot-sivulle