Muut vapaaehtoistehtävät

Saimaan Syöpäyhdistys tarjoaa monipuolisesti erilaisia vapaaehtoistehtäviä eri elämäntilanteisiin. Vapaaehtoisena olet osa yhteisöä, joka tukee syöpään sairastuneita ja heidän läheisiään.

Tällä sivulla on esitelty erilaisia vapaaehtoistoiminnan muotoja. Voit valita niistä itsellesi mieluisimmat tai ehdottaa meille jotakin kokonaan uutta!

Saimaan Syöpäyhdistyksen vapaaehtoisena saat perehdytyksen vapaaehtoisena toimimiseen. Vapaaehtoisen peruskoulutus kestää noin kaksi tuntia ja se sisältää perustietoa Saimaan Syöpäyhdistyksestä sekä vapaaehtoisena toimimisesta. Järjestämme koulutuksia muutamia kertoja vuodessa sekä tarpeen mukaan eri paikkakunnilla sekä verkossa.

Voit ilmoittautua seuraavaan alkavaan koulutukseen tai voimme perehdyttää sinut tehtävään sinulle sopivana ajankohtana. Tulevat vapaaehtoistoiminnan koulutukset näet täältä.

Mikäli sopivaa koulutusta ei juuri nyt ole alkamassa, voit täyttää Tule vapaaehtoiseksi -lomakkeen tai olla yhteydessä vapaaehtoistoiminnan koordinaattoriimme! Yhteystiedot

Haluatko ohjata ryhmää?

Ryhmänohjaajana pääset hyödyntämään omia vahvuuksiasi ja tarjoamaan syöpään sairastuneille ja heidän läheisilleen mukavaa yhteistä tekemistä. Voit kertoa meille minkälaista ryhmää haluaisit ohjata! Ryhmä voi kokoontua niin usein kuin sinulle sopii – kerran viikossa, kerran kuukaudessa tai muutaman kerran vuodessa. Ryhmää voi ohjata, vaikka ei olisikaan omia kokemuksia syövästä.

Haluatko auttaa tempauksien, retkien tai tapahtumien järjestämisessä?

Sykkiikö sydämesi kävelytapahtumille, luontoretkille tai tukikonserteille? Meidän kanssamme voit ideoida ja toteuttaa erilaisia tapahtumia, tai voit toimia apunamme esimerkiksi lipunmyyjänä tai järjestyksenvalvojana. Ota yhteyttä, niin etsimme juuri sinulle sopivan tehtävän!

Haluatko kirjoittaa blogitekstejä tai luoda sisältöä someen?

Jos kirjoittaminen, videoiden tekeminen tai muun mediasisällön luominen on sinun juttusi, tarjoamme sinulle väylän tuoda omaa ääntäsi kuuluviin. Voit kertoa omista kokemuksistasi syövän sairastaneena, sairastaneen läheisenä, tai jakaa kokemuksiasi vapaaehtoistoimintaan osallistumisesta Saimaan Syöpäyhdistyksen nettisivuilla, Facebookissa tai Instagramissa.

Haluatko auttaa yhdistystämme varainhankinnassa?

Saimaan Syöpäyhdistys ry kerää varoja syöpäpotilaiden ja heidän läheistensä tukityöhön sekä syövän ennaltaehkäisyyn ja terveyden edistämiseen. Voit osallistua valmiin kampanjan toteutukseen tai järjestää oman keräyksen. Esimerkiksi Roosa nauha -kampanjan aikana tarvitsemme vapaaehtoisia Roosa nauhojen myyntiin.

Haluatko kokemustoimijaksi?

Kokemustoimijaksi voit tulla, mikäli olet valmis kertomaan oman tarinasi syöpään sairastumisesta tai kokemuksesi syöpään sairastuneen läheisenä. Kokemustoimijan tehtävänä on lisätä ymmärrystä ja jakaa tietoa eri alojen ammattilaisille ja opiskelijoille sekä suurelle yleisölle. Kokemustoimija tarjoaa näkökulman siihen, mitä sairastuminen tarkoittaa yksilötasolla ja millaisia asioita sairaus tuo ihmisen elämään. Kokemustoimijoita koulutamme yhdessä Kokemustoimintaverkoston kanssa.

Haluatko mukaan paikallistoimintaan?

Yhdistyksemme toimialueeseen kuuluu 26 kuntaa ympäri Saimaata. Usealla paikkakunnalla on ryhmä vapaaehtoisia, jotka mahdollistavat paikallisesti vertaistukea, virkistystä sekä kuntoutumista edistävää toimintaa, kuten liikuntaryhmiä ja teatteriretkiä syöpään sairastuneille ja heidän läheisilleen. Osalla paikkakunnista järjestetään säännöllisiä kuukausitapaamisia, joissa syöpään sairastuneet ja heidän läheisensä voivat tavata toisiaan ja rentoutua.

Tule vapaaehtoiseksi – ota yhteyttä

Mikäli sopivaa koulutusta ei ole juuri nyt tarjolla, voit jättää meille tietosi oheisella lomakkeella. Lomakkeen lähettämisen jälkeen olemme sinuun yhteydessä. Lämpimästi tervetuloa mukaan!

Tule vapaaehtoiseksi

• Täyttämällä ja lähettämällä tämän lomakkeen annat luvan tietojesi tallentamiseen yhdistyksen vapaaehtoistoiminnan rekisteriin. Kaikkia antamiasi tietoja käsitellään luottamuksellisesti. Kaikkiin hakijoihin ollaan yhteydessä.
  • Kenttä on validointitarkoituksiin ja tulee jättää koskemattomaksi.