Mikkeli

Mikkelin seudun osasto järjestää virkistys- ja vapaa-ajan toimintaa syöpään sairastuneille ja heidän läheisilleen. Osaston käsityökerho kokoontuu Saimaan Syöpäyhdistyksen neuvontapalvelun tiloissa.

HUOMIO: Koronavirustilanteen vuoksi Saimaan Syöpäyhdistyksen kaikki syöpäpotilaille ja heidän läheisilleen tarkoitetut ryhmät, kerhot, kokoontumiset ja liikuntaryhmät on peruttu toistaiseksi Syöpäjärjestöjen yleisen linjauksen mukaisesti. Neuvontahoitajan tavoitat puhelimitse ja sähköpostitse. Myös tapaaminen vastaanotolla on mahdollista, tee ajanvaraus etukäteen, kiitos.

Osaston puheenjohtaja Pirkko Rönkkö
puh. 0440 948 485, sähköposti pirkkot.ronkko@gmail.com

Sihteeri Pirjo Strandén
puh. 044 566 9080, s-posti stranden.pirjo@gmail.com

Seuraa toimintaamme Mikkelin kaupunkilehden järjestöpalstan ilmoituksista sekä tältä Saimaan Syöpäyhdistyksen Mikkelin seudun paikallisosaston sivulta.

Lihaskalvo (fascia) -luento ma 9.3.2020 klo 17 Saimaan Syöpäyhdistyksen neuvontapalvelun tiloissa Porrassalmenkatu 13 B. Asiantuntijoina fysioterapeutit Timo Järvinen ja Tuula Penttinen. Mitä fascia on? Ehkä olet tehnyt harjoitteita tietämättäsi, mutta miten voit vaikuttaa kehon liikkuvuuteen, voimaan ja kivuttomuuteen tietoisesti? Vastauksia ja tietoutta lihaskalvoista saat, kun tulet kuuntelemaan toiminnallista luentoa.  Tervetuloa! Tilaisuus on kaikille avoin ja maksuton.

Lihaskalvot luento 9.3.2020.pdf

Käsityökerho kokoontuu kuukauden viimeisenä keskiviikkona klo 14-16. neuvontapalvelun tiloissa. Kevätkausi 2020: 29.1.; 26.2.; 25.3. ja 29.4.

Muutokset ovat mahdollisia päivämäärissä. Tervetuloa osallistumaan!

MIKKELIN SEUDUN OSASTON MENNEITÄ TAPAHTUMIA

Joulupuuro tilaisuutta vietettiin 4.12.2018 Ravintola Vinossa erilaisissa tunnelmissa. Essoten oma bändi Seko tarjosi meille viihdyttävän musiikkikimaran vuosien takaa.

Fysio- ja lymfaterapeutti Saara Savolainen piti luennon syöpähoitojen mahdollisista vaikutuksista imusuonistoon Mikkelin keskussairaalan (Essote) auditoriossa runsaalle kuulijakunnalle helmikuussa 2019.

Jos haluat keskustella sairaanhoitajan kanssa, ota yhteyttä Mikkelin neuvontahoitaja Liisa Kauttoon  Yhteystiedot