Mikkeli

Mikkelin seudun osasto järjestää virkistys- ja vapaa-ajan toimintaa syöpään sairastuneille ja heidän läheisilleen. Osaston käsityökerho kokoontuu Saimaan Syöpäyhdistyksen neuvontapalvelun tiloissa.

Huom! Kasvokkainen ryhmätoimintamme on tauolla maaliskuun ajan koronapandemian vuoksi.

Ohje kasvokkaiseen toimintaan osallistumisesta (pdf), päivitetty 11.12.2020

Mikkelin seudun osasto

Osaston puheenjohtaja Pirkko Rönkkö
puh. 0440 948 485, sähköposti pirkkot.ronkko@gmail.com

Sihteeri Pirjo Strandén
puh. 044 566 9080, s-posti stranden.pirjo@gmail.com

Osaston toiminnasta tiedotetaan Mikkelin Kaupunkilehden järjestöpalstalla sekä täällä Saimaan Syöpäydistyksen paikallisosaston kotisivulla.

Käsityökerho

Käsityökerho kokoontuu kuukauden viimeisenä keskiviikkona klo 14-16 Saimaan Syöpäyhdistyksen  neuvontapalvelun tiloissa, Porrassalmenkatu 13 B, Mikkeli. Käsityökerho on tauolla keväällä 2021.

Liikunta

Osasto järjestää ohjattua liikuntaa syöpäpotilaille. Liikuntaryhmät  ja -tapahtumat ja niihin ilmoittautumisesta tiedotetaan sitä mukaa, kun ajankohdat tarkentuvat.

Lihaskalvo (fascia) -jumppa Kyyhkylässä

Huomioi muuttunut aloitusaika: Kevätkauden 2021 fasciajumppa keskiviikkoisin klo 16.30 – 17.30 Kyyhkylässä: 10.2., 24.2.  10.3.; 24.3.; 7.4. ja 21.4. Ohjaajana toimii fysioterapeutti Anita Ikonen. Osallistumismaksu 7 euroa/hlö. Paikka Kyyhkylän liikuntasali (Kyyhkyläntie 9, 50700 Mikkeli), jonne omatoiminen kuljetus. Ilmoittaudu etukäteen Pirkolle, puh. 0440 948 485  tai pirkkot.ronkko@gmail.com. Kaikki ovat tervetulleita!

Fasciajumppa 2021 kevät (pdf-esite)

Kulttuuri-, retki- ja muu toiminta

Mikkelin osasto järjestää vuosittain teatteri- ja virkistysretkiä sekä luentotilaisuuksia. Niistä tiedotetaan sitä mukaa, kun ajankohdat ja ilmoittautumisohjeet tarkentuvat.

Muutokset ovat mahdollisia päivämäärissä. Tervetuloa osallistumaan!

Mikkelin seudun tapahtumia viime vuosilta

Joulupuuro 4.12.2018 Ravintola Vinossa. Essoten oma bändi Seko tarjosi viihdyttävän musiikkikimaran vuosien takaa.

Fysio- ja lymfaterapeutti Saara Savolaisen luento syöpähoitojen vaikutuksista imusuonistoon helmikuussa 2019.

Jos haluat keskustella sairaanhoitajan kanssa, ota yhteyttä Mikkelin neuvontahoitaja Liisa Kauttoon  Yhteystiedot