Mikkeli

Mikkelin seudun osasto järjestää virkistys- ja vapaa-ajan toimintaa syöpään sairastuneille ja heidän läheisilleen. Osaston käsityökerho kokoontuu Saimaan Syöpäyhdistyksen neuvontapalvelun tiloissa.

Osaston puheenjohtaja Pirkko Rönkkö
puh. 0440 948 485, sähköposti pirkkot.ronkko@gmail.com

Sihteeri Pirjo Strandén
puh. 044 566 9080, s-posti stranden.pirjo@gmail.com

Seuraa toimintaamme Länsi-Savon ja Mikkelin kaupunkilehden järjestöpalstan ilmoituksista sekä tältä Saimaan Syöpäyhdistyksen Mikkelin seudun paikallisosaston sivulta.

Kelan uudet korvausmenetelmät to 21.3.2019 Essoten (MKS) auditoriossa klo 17 – 19 (Porrassalmenkatu 35-37) luennoitsijoina ESSOTEn sosiaalityöntekijä Sari Peltomaa ja Kela kuljetuksista Pro-Keskus hankejohtaja Pasi Pilli. Kaikille avoin ja maksuton tilaisuus.

Käsityökerho (käsitöitä, kahvia ja keskustelua) neuvontapalvelun tiloissa (Porrassalmenkatu 13 B) keskiviikkoisin klo 14 – 16 23.1. poikkeuksellisesti klo 15.00 masedesign heijastavien tuotteiden esittely/Pirjo Heinikainen (myynti syöpäpotilaiden hyväksi), 27.2. Susanna Tuominen kertoo taideterapiamuodoista, 27.3. ja 24.4.2019.

Ohjattu lymfajumppa rintaleikatuille syöpäpotilaille neuvontapalvelu tiloissa (Porrassalmenkatu 15 B) (max. 15 hlöä), vetäjänä on Fysioterapeutti Leena Räisänen. Maanantaisin klo 16.30 – n. 17.30 18.3; 1.4. ja 8.4.2019. Martine Sarret-Talvelan jumppaohjeita 1, 2 ja 3 ohjeiden sisäistämiseen (https://www.europadonna.fi/rintasyopa/lymfaodeema/turvotusta-vahentavat-harjoittee/). Omat välineet mukaan: ohjelma 1 – ei apuvälineitä, ohjelma 2- pallo ja ohjelma 3 – keppi/kävelysauva/kuminauha. Muutokset ovat mahdollisia päivämäärissä.

Ohjattu tuolijumppa syöpäpotilaille. Helppoa ja kevyttä niin miehille kuin naisille, neuvontapalvelun tiloissa (Porrassalmenkatu 13 B) (max. 15 hlöä), vetäjänä on Kunto- ja terveysliikunnan kehittäjä Liisa Haikonen. Torstaisin klo 14.30 – 15.15  7.3; 28.3; 11.4. ja 25.4.2019. Jäsenille ilmainen neuvontapalvelun tiloissa (Porrassalmenkatu 13 B). Muutokset ovat mahdollisia päivämäärissä.

MIKKELIN SEUDUN OSASTON MENNEITÄ TAPAHTUMIA

Draamapedagogi Lasse Kantola luennoi 11.4.2018 Mikkelissä aiheesta Kohtaa ihminen – älä sairautta. Hieno ja puhutteleva luento täydelle salille Mikkelin keskussairaalan auditoriossa.

Jos haluat keskustella sairaanhoitajan kanssa, ota yhteyttä Mikkelin neuvontahoitaja Liisa Kauttoon  → Yhteystiedot