Tue toimintaa

Yhdistyksen toiminta rakentuu suurelta osin vapaaehtoisten toimijoiden työlle, ja talous perustuu kansalaisten vapaaehtoiseen tukeen kuten jäsenmaksuihin. Pienikin tuki on tärkeä ja mahdollistaa työtämme syöpäpotilaiden ja heidän läheistensä tukemiseksi. Yksityishenkilöt ja organisaatiot voivat tukea toimintaamme monin tavoin.

Haluaisitko liittyä jäseneksi?

Helpoimmin liityt klikkaamalla ja täyttämällä tästä linkistä avautuvan verkkolomakkeen. Voit myös soittaa toimistoomme ja liittyä puhelimitse, puh. 05 451 3770.

Lahjoitukset

Voit halutessasi lahjoittaa haluamasi summan keräystilillemme
Etelä-Karjalan Osuuspankki FI34 5620 0920 5391 02.

Saimaan Syöpäyhdistykselle osoitetun muistolahjoituksen kautta voit kunnioittaa edesmenneen muistoa. Yhteisellä keräyksellä voidaan kukkien tai muistoadressien sijaan tukea yhdistyksemme toimintaa. Välitämme omaisille tiedon muistolahjoitukseen osallistuneista sekä lahjoitusten yhteissumman.

Merkkipäivälahjoituksella voit tukea toimintaamme. Välitämme merkkipäivän viettäjälle tiedon lahjoittajista sekä lahjoitusten yhteissumman.

Yhdistyksellämme on oikeus ottaa vastaan testamenttilahjoituksia. Testamenttilahjoitus on Saimaan Syöpäyhdistykselle verovapaa.

Poliisihallituksen myöntämä keräyslupa: RA/2018/879. Keräyslupa on voimassa 1.1.- 31.12.2019 Saimaan Syöpäyhdistyksen toimialueella (Etelä-Karjalan ja Etelä-Savon maakunnat, Heinolan kaupunki sekä Hartolan ja Sysmän kunnat). Kerättyjä varoja käytetään jo keräyksen aikana.

Kerättävät varat käytetään yhdistyksen toimialueen syöpäpotilaiden ja heidän läheistensä tukemiseen, terveyden edistämiseen sekä syöpäsairauksien ennaltaehkäisemiseen. Varojen avulla tarjoamme keskusteluapua ja vertaistukea sekä järjestämme vertaisryhmiä, virkistystä, sopeutumisvalmennuskursseja ja kuntoutusta. Tuemme myös taloudellisesti lapsisyöpäpotilaiden perheitä sekä maksamme hoitopäiväkorvauksia syöpäpotilaille sairaalahoidon ajalta.

Annamme mielellämme lisätietoa erilaisista tukemisen tavoista. Ota yhteyttä >Yhteystiedot

Testamentin tekeminen

Laatimalla testamentin annat jälkipolville ohjeen siitä, miten haluat omaisuuttasi käytettävän. Mikäli sinulla ei ole perillisiä, siirtyy omaisuutesi suoraan valtiolle, ellet ole tehnyt testamenttia.

Testamentissasi voit ohjata Saimaan Syöpäyhdistykselle koko omaisuutesi tai osuuden siitä. Testamentin voi tehdä itse. Sen laadinnassa on kuitenkin hyvä käyttää asiantuntijana lakimiestä, koska testamentin tulee täyttää asiakirjalta vaadittavat muotomääräykset.

Nämä ohjeet on hyvä muistaa, kun laadit testamenttia:

• Testamentin voi tehdä yksin tai puolison kanssa. Tekijän tulee olla 18 vuotta täyttänyt.
  • Testamentti tulee aina laatia kirjalliseen muotoon, se tulee allekirjoittaa ja oikeaksi todistaa.
  • Testamenttiin tarvitaan kaksi esteetöntä vähintään 15-vuotiasta todistajaa, jotka eivät voi olla sukulaisia tai testamentin edunsaajia. Todistajien on oltava yhtä aikaa läsnä todistamassa testamentin tekijän allekirjoitus. Heidän tulee tietää, että kyseessä on testamentti, mutta heidän ei tarvitse nähdä testamentin sisältöä.
  • Testamentin sisällön tulee olla mahdollisimman yksiselitteinen.

Säilytä testamenttiasi turvallisessa paikassa omassa hallussasi tai pankin tallelokerossa. Voit myös antaa testamenttisi yhdistyksellemme säilytykseen tai toimittaa siitä meille kopion.

Testamenttimalli yksinäinen henkilö

Testamenttimalli aviopuolisot