Toiminta

Saimaan Syöpäyhdistys on osa Syöpäjärjestöjen maakunnallista toimintaa. Palvelemme neljältä paikkakunnalta käsin Etelä-Karjalan, Etelä-Savon ja Päijät-Hämeen alueen syöpäpotilaita ja kaikkia, joita syöpä koskettaa.

Saimaan Syöpäyhdistys on perustettu vuonna 1953. Olemme Suomen Syöpäyhdistyksen jäsenjärjestö.

Saimaan Syöpäyhdistyksen toimialue on laaja. Siihen kuuluvat

• Etelä-Karjalan kunnat: Imatra, Lappeenranta, Lemi, Luumäki, Parikkala, Rautjärvi, Ruokolahti, Savitaipale ja Taipalsaari
  • Etelä-Savon kunnat: Enonkoski, Heinävesi, Hirvensalmi, Joroinen, Juva, Kangasniemi, Mikkeli, Mäntyharju, Pertunmaa, Pieksämäki, Puumala, Rantasalmi, Savonlinna ja Sulkava
  • Päijät-Hämeen kunnista Hartola, Heinola ja Sysmä

Yhdistyksen talous perustuu pääasiallisesti jäsenmaksuihin, STEA:n kohdennettuihin avustuksiin, Syöpäsäätiön tukeen, hyväntekeväisyystempauksiin, lahjoituksiin ja testamentteihin.

Saimaan Syöpäyhdistyksen neuvontapalvelujen toimipisteet sijaitsevat Lappeenrannassa, Mikkelissä, Pieksämäellä ja Savonlinnassa. Niissä toimivat yhdistyksen neuvontahoitajat, jotka ovat koulutus- ja kokemustaustaltaan sairaanhoitajia ja terveydenhoitajia. Jäsenasiat hoidetaan Lappeenrannan toimistolla.

Neuvontapalvelujen ja toimiston yhteystiedot

Yhdistyksellä on paikallisosastoissaan potilaitten ja läheisten järjestämiä tapahtumia ja virkistystoimintaa eri puolilla Etelä-Karjalaa, Etelä-Savoa, Itä-Savoa ja Päijät-Hämettä.

Paikallisosastot

Vuosikertomus 2018

Saimaan Syöpäyhdistyksen hallitus

Saimaan Syöpäyhdistyksen sairaanhoitajat tekevät tiivistä yhteistyötä alueen sairaaloiden sairaanhoitopiirien ja terveyskeskusten kanssa.

Haluaisitko tukea toimintaamme?

Yksityishenkilöt ja organisaatiot voivat tukea toimintaamme monin tavoin.

Lue lisää, miten voit tukea tai osallistua toimintaamme