Toiminta

Meiltä saat tietoa, tukea ja neuvontaa. Palvelemme Etelä-Karjalan, Etelä-Savon ja Päijät-Hämeen alueella kaikkia, joita syöpä koskettaa. Toimipisteemme sijaitsevat Lappeenrannassa, Mikkelissä, Pieksämäellä ja Savonlinnassa.

Yhdistyksemme on perustettu vuonna 1953. Olemme Suomen Syöpäyhdistyksen jäsenjärjestö ja osa Syöpäjärjestöjä.

Yhdistyksen toimialue

Toimialueemme koostuu yhteensä 26 kunnasta, jotka pääosin sijaitsevat Etelä-Karjalan, Etelä-Savon ja Päijät-Hämeen alueella:

• Etelä-Karjalan kunnat: Imatra, Lappeenranta, Lemi, Luumäki, Parikkala, Rautjärvi, Ruokolahti, Savitaipale ja Taipalsaari
  • Etelä-Savon kunnat: Enonkoski, Hirvensalmi, Juva, Kangasniemi, Mikkeli, Mäntyharju, Pertunmaa, Pieksämäki, Puumala, Rantasalmi, Savonlinna ja Sulkava
  • Päijät-Hämeen kunnista Hartola, Heinola ja Sysmä
  • sekä vuoden 2021 alussa naapurimaakuntiin siirtyneet Heinävesi ja Joroinen

Talous ja hallinto

Yhdistyksen talous perustuu pääasiallisesti jäsenmaksuihin, STEA:n kohdennettuihin avustuksiin, Syöpäsäätiön tukeen, hyväntekeväisyystapahtumiin, lahjoituksiin ja testamentteihin.

Toiminnanjohtaja Niina Turusen toimipaikka on Lappeenrannassa.

Saimaan Syöpäyhdistyksen hallitus

Tutustu Saimaan Syöpäyhdistyksen vuosikertomukseen 2022 (pdf)

Saimaan Syöpäyhdistys ry säännöt 2.12.2021 (pdf-tiedosto)

Toimipisteet

Toimipisteemme sijaitsevat Lappeenrannassa, Mikkelissä, Pieksämäellä ja Savonlinnassa. Niissä työskentelevät yhdistyksemme neuvontahoitajat, jotka ovat sairaanhoitajia tai terveydenhoitajia. Jäsenasiat hoidamme Lappeenrannan toimistolla.

Neuvontahoitajat ja toiminnanjohtaja tekevät tiivistä yhteistyötä alueen sairaaloiden, sairaanhoitopiirien ja terveyskeskusten kanssa.

Neuvontapalvelujen ja toimiston yhteystiedot

Paikallisosastot

Yhdistyksemme paikallisosastot järjestävät tapahtumia ja virkistystoimintaa eri puolilla toimialuettamme.

Tutustu paikallisosastojen toimintaan

Haluaisitko tukea tai osallistua toimintaamme?

Yksityishenkilöt ja organisaatiot voivat tukea toimintaamme esim. vapaaehtoistoimijoina, kannatusjäseninä, lahjoituksin tai testamentein.

Lue, miten voit tukea tai osallistua toimintaamme