Unikkokerho

Unikkokerho on Saimaan Syöpäyhdistyksen yhteydessä toimiva syöpää sairastaneiden ja sairastavien lasten ja heidän vanhempiensa kerho. Toimintaan ovat tervetulleita kaikki syöpäsairaan lapsen perheenjäsenet. Mukana voivat olla ne, joille lapsen sairaus on aivan uusi asia, ne joilla sairaudesta on jo kulunut jonkin aikaa sekä ne jotka ovat sairauden takia menettäneet lapsensa. Kerhon tarkoituksena on toimia keskustelujen, kokemusten vaihdon ja vertaistuen paikkana perheille.

Unikkokerho

Puheenjohtaja Annukka Ilves
puh. 040 738 6159, sähköposti annukkamikkonen@gmail.com

Sihteeri Outi Hietamies
puh. 040 540 1157, sähköposti outi.hietamies@hotmail.com

Unikkokerhon oma suljettu Facebook -ryhmä Unikkokerho-syöpälapset

Kysy lisää Unikkokerhon toiminnasta ja tule mukaan: unikkokerhosaimaa@gmail.com

Unikkokerhon tulevia tapahtumia

Unikkokerhon perinteinen kylpyläviikonloppu jäsenperheille (28.-29.3.2020) Imatran kylpylässä on siirretty myöhemmäksi koronavirustilanteen vuoksi. Lisätietoa viikonlopusta voi kysellä sähköpostitse unikkokerhosaimaa@gmail.com.

Kylpyläviikonloppuun voi tulla koko perheen voimin tai halutessanne vain osa perheestä tai vanhemmat keskenään. Kylpyläviikon omavastuu on 10 €/perhe ja se tulee maksaa ilmoittautumisen yhteydessä. Sitovat ilmoittautumiset xx.xx mennessä. Ilmoita: 1. osallistujien lukumäärä, 2. osallistujien nimet, aikuinen/lapsi & lasten iät 3. erityisruokavaliot ja 4. osallistutteko keilaukseen, kuinka monta henkilöä. Tervetuloa mukaan!

Tukea syöpään sairastuneelle lapselle, nuorelle ja heidän vanhemmilleen

VOIMA-kahvit vanhemmille ja isovanhemmille

VOIMA-kahvitapaamiset on tarkoitettu syöpään sairastuneen lapsen vanhemmille ja isovanhemmille, joita mietityttää oma jaksaminen. Kahveille ei tarvitse ilmoittautua etukäteen, mutta pyydämme ystävällisesti huomioimaan, että keskustelun ja tuen mahdollistamiseksi aloitamme koko ryhmän kanssa klo 18.00. Ryhmän ohjaajina toimivat neuvontahoitaja ja vertaistukihenkilö. Kokoontumiset Saimaan Syöpäyhdistyksen tiloissa, Maakuntagalleria, Kauppakatu 40 D, Lappeenranta. Lisätietoja neuvontahoitajalta puh. 0400 728 192.

VOIMA-kahvit verkkotapaamisina

Fuck Cancer -kahvit nuorille aikuisille

FUCK CANCER -kahvit on tarkoitettu syövän sairastaneille ja syöpää sairastaville nuorille aikuisille (18-n.35 -vuotiaille). Tapaamisia ohjaa vertaistukihenkilö, vapaaehtoistoimija. Kahveilla pääsee tapaamaan muita saman kokeneita nuoria ja jakamaan kokemuksia. Tapaaminen ei vaadi ennakkoilmoittautumista — saavut vain paikalle sellaisena kuin olet. Luvassa vertaistukea, jutustelua, oleskelua – sekä kahvia ja teetä. Kokoontumisia järjestetään Saimaan Syöpäyhdistyksen tiloissa Lappeenrannassa Maakuntagalleria, Kauppakatu 40 D ja  Mikkelissä Porrassalmenkatu 13 B.

Fuck Cancer -kahvit verkossa

Vertaisryhmä lapsensa syöpään menettäneille vanhemmille

Lapsensa syöpään menettäneiden vanhempien vertaistapaamisia Saimaan Syöpäyhdistyksen Lappeenrannan neuvontapalvelussa, Maakuntagalleria, Kauppakatu 40 D, 2. kerros.