Unikkokerho

Unikkokerho on Saimaan Syöpäyhdistyksen yhteydessä toimiva syöpää sairastaneiden ja sairastavien lasten ja heidän vanhempiensa kerho. Toimintaan ovat tervetulleita kaikki syöpäsairaan lapsen perheenjäsenet. Mukana voivat olla ne, joille lapsen sairaus on aivan uusi asia, ne joilla sairaudesta on jo kulunut jonkin aikaa sekä ne jotka ovat sairauden takia menettäneet lapsensa. Kerhon tarkoituksena on toimia keskustelujen, kokemusten vaihdon ja vertaistuen paikkana perheille.

Kysy lisää Unikkokerhon toiminnasta ja tule mukaan!
unikkokerhosaimaa@gmail.com

Puheenjohtaja Annukka Ilves
puh. 040 738 6159, sähköposti annukkamikkonen@gmail.com

Sihteeri Outi Hietamies
puh. 040 540 1157, sähköposti outi.hietamies@hotmail.com

Unikkokerhon oma suljettu Facebook -ryhmä Unikkokerho-syöpälapset

Unikkokerhon perinteinen kylpyläviikonloppu jäsenperheille 28.-29.3.2020 Imatran kylpylässä on siirretty myöhemmäksi koronavirustilanteen vuoksi.
Lisätietoa viikonlopusta voi kysellä sähköpostitse unikkokerhosaimaa@gmail.com.
Mukaan voi tulla koko perheen voimin tai halutessanne vain osa perheestä tai vanhemmat keskenään. Kylpyläviikon omavastuu on 10 €/perhe ja se tulee maksaa ilmoittautumisen yhteydessä. Sitovat ilmoittautumiset xx.xx mennessä. Ilmoita: 1. osallistujien lukumäärä, 2. osallistujien nimet, aikuinen/lapsi & lasten iät 3. erityisruokavaliot ja 4. osallistutteko keilaukseen, kuinka monta henkilöä. Tervetuloa mukaan!

VOIMA-kahvit on tarkoitettu syöpään sairastuneen lapsen vanhemmille ja isovanhemmille, joita mietityttää oma jaksaminen.
Kahveille ei tarvitse ilmoittautua etukäteen, mutta pyydämme ystävällisesti huomioimaan, että keskustelun ja tuen mahdollistamiseksi aloitamme koko ryhmän kanssa klo 18.00. Ryhmän ohjaajina toimivat neuvontahoitaja ja vertaistukihenkilö. Kokoontumiset Saimaan Syöpäyhdistyksen tiloissa, Maakuntagalleria, Kauppakatu 40 D, Lappeenranta. Lisätietoja neuvontahoitajalta puh. 0400 728 192.
Kevään 2020 tapaamiset: ma 27.1., ma 23.3. peruttu  ja ma 25.5. ?

FUCK CANCER -kahvit on tarkoitettu syövän sairastaneille ja syöpää sairastaville nuorille aikuisille (18-n.35 -vuotiaille). Tapaamisia ohjaa vertaistukihenkilö, vapaaehtoistoimija. Kahveilla pääsee tapaamaan muita saman kokeneita nuoria ja jakamaan kokemuksia. Tapaaminen ei vaadi ennakkoilmoittautumista — saavut vain paikalle sellaisena kuin olet. Luvassa vertaistukea, jutustelua, oleskelua – sekä kahvia ja teetä. Kokoontuminen Saimaan Syöpäyhdistyksen tiloissa, Maakuntagalleria, Kauppakatu 40 D, Lappeenranta.
Kevätkausi 2020: ma 13.1., ma 10.2., ma 9.3., ma 20.4. peruttu ja ma 11.5.? klo 17-18.30

Lapsensa syöpään menettäneiden vanhempien vertaistapaamisia Saimaan Syöpäyhdistyksen Lappeenrannan neuvontapalvelussa, Maakuntagalleria, Kauppakatu 40 D, 2. kerros. Seuraava tapaaminen ke 18.3.2020 on peruttu koronavirustilanteen vuoksi.