Rintaproteesi

Saimaan Syöpäyhdistyksestä rintasyöpään sairastunut voi saada rintaproteesin. Jokainen rintaleikattu on oikeutettu rintaproteesiin.

Rintaproteesin hankintaan maksusitoumus

Asiakas saa rintaleikkauksen yhteydessä sairaalassa tiedon siitä, mistä hän voi hankkia rintaproteesin. Rintaproteesia varten asiakas saa maksusitoumuksen häntä hoitavasta sairaan-/terveydenhuollon yksiköstä. Uuden rintaproteesin saa aina tarpeen mukaan uutta maksusitoumusta vastaan. Proteesi on asiakkaalle maksuton.

Varaa aika sovitukseen

Rintaproteesisovitukseen tulee varata aika etukäteen lähimmästä neuvontapalvelusta. Hoitajamme auttavat sovituksessa ja neuvovat proteesin käytössä. Meille voi tulla sovittamaan rintaproteesia myös koronavirusepidemian aikana. Noudatamme tehostettuja hygieniaohjeistuksia. Hoitajamme työskentelevät terveinä ja oireettomina ja ohjeistavat myös sinua turvalliseen sovitustilanteeseen, kun varaat aikaa.

Varaa aika rintaproteesin sovitukseen neuvontahoitajalta:

Lappeenranta

Sairaanhoitaja Jaana Lemetyinen
jaana.lemetyinen@sasy.fi

Mikkeli

Sairaanhoitaja Liisa Kautto
liisa.kautto@sasy.fi tai mikkeli@sasy.fi

Pieksämäki

Sairaanhoitaja Jaana Jormakka
jaana.jormakka@sasy.fi

Savonlinna

Sairaanhoitaja Janna Puurunen
janna.puurunen@sasy.fi

Käyttöoikeusranneke

Saimaan Syöpäyhdistyksestä rintasyöpä- ja avannepotilaat voivat noutaa käyttöoikeusrannekkeen (”uimarannekkeen”), joka oikeuttaa henkilön käyttämään uima-asustetta saunassa. Ranneke on yhdistyksen jäsenille maksuton, muille hinta on 5 €.

Kolme silikonista käyttöoikeusranneketta.

Tietosuojaseloste Asiakasrekisteri Saimaan Syopayhdistys (pdf)