Rintaproteesi

Välitämme rintaproteeseja sairaanhoitopiirien maksusitoumuksia vastaan. Jokainen rintaleikattu on oikeutettu rintaproteesiin.

Rintaproteesin hankintaan maksusitoumus

Saadaksesi rintaproteesin meiltä tarvitset maksusitoumuksen sinua hoitavasta sairaan-/terveydenhuollon yksiköstä. Uuden rintaproteesin saa aina tarpeen mukaan uutta maksusitoumusta vastaan. Tarvittaessa neuvomme sinua maksusitoumuksen pyytämisessä. Proteesi on asiakkaalle maksuton.

Varaa aika sovitukseen

Varaa aikasi proteesin sovitukseen, jotta voimme kohdata kiireettä. Palveluumme kuuluu terveysalan ammattilaisen neuvonta ja proteesin käytön ohjaus sekä yksilöllisen, sinulle sopivan proteesin sovitus. Useimmiten saat proteesin mukaan jo sovituskäynnillä. Erityistapauksissa voimme tehdä proteesisovituksen myös kotikäyntinä.

Kysy lisää rintaproteesipalvelustamme ja varaa aika sovitukseen neuvontahoitajalta:

Mikkeli

Sairaanhoitaja Liisa Kautto
liisa.kautto@sasy.fi tai mikkeli@sasy.fi

Pieksämäki

Sairaanhoitaja Jaana Jormakka
jaana.jormakka@sasy.fi

Savonlinna

Terveydenhoitaja Janna Puurunen
janna.puurunen@sasy.fi

Lappeenranta

Etelä-Karjalan alueella emme välitä rintaproteeseja 1.4.2022 alkaen.

Käyttöoikeusranneke

Rintasyöpä- ja avannepotilaat voivat noutaa meiltä käyttöoikeusrannekkeen (”uimarannekkeen”), joka oikeuttaa henkilön käyttämään uima-asustetta saunassa. Ranneke on yhdistyksen jäsenille maksuton, muille hinta on 5 €.

Kolme silikonista käyttöoikeusranneketta.

Tietosuojaseloste Saimaan Syöpäyhdistyksen asiakasrekisteri (pdf)