Kuntoutus

Syöpä on raskas sairaus. Syövästä toipuminen tai sairauden kanssa elämään oppiminen vaatii voimia. Siksi sairastuneet voivat tarvita kuntoutusta.

Tavoitteenamme on, että jokainen syöpään sairastunut saisi elämäntilannettaan ja tarpeitaan vastaavia palveluita.

Saimaan Syöpäyhdistys tarjoaa kuntoutus- ja sopeutumisvalmennuskursseja ja muita kuntoutumista tukevia palveluita. Järjestämme syöpäpotilaille ja heidän läheisilleen tarkoitettuja kuntoutuskursseja, joiden tavoitteena on auttaa ja tukea syöpäpotilasta sekä hänen läheisiään sairauden kaikissa vaiheissa ja edistää heidän elämänlaatuaan ja terveyttään.

Kursseilla saat tietoa syövästä ja sen kanssa elämisestä. Kursseilla on teemasta riippuen myös mm. liikunnallista ohjelmaa, keskusteluja ja työskentelyä ryhmässä. Vertaistuki on kursseilla tärkeässä roolissa.

Tutustu Saimaan Syöpäyhdistyksen tarjoamiin kursseihin

Mitä sopeutumisvalmennus on?

Muut Syöpäjärjestöjen kurssit

Erilaisia kursseja pidetään ympäri vuoden ja eri puolella Suomea. Voit hakea mille tahansa kurssille asuinpaikastasi riippumatta.

Kuntoutuskalenteri 2017