Neloset

Osasto Neloset = Lemi, Savitaipale, Suomenniemi, Taipalsaari. Neloset järjestää erilaisia liikunta- ja virkistystapahtumia. Ohjattu allasjumppa syöpäpotilaille ja läheisille pidetään joka toinen lauantai Toimintakeskus Suvannossa Savitaipaleella. Syksyllä 2020 uutuutena tuolijumppa Suvannossa keskiviikkoisin.

Saimaan Syöpäyhdistys käynnistää jälleen kasvokkaisen toiminnan ja tapaamiset elokuussa. Kokoontumiset ja liikuntaryhmät voidaan toteuttaa, kun muistamme huolehtia tehostetusta hygieniasta ja turvaväleistä. Osallistua voi, kun on terve ja oireeton. Lue ohjeistuksemme paikallisosastojen tapaamisiin ja liikuntaryhmiin osallistuville:

Ohje kasvokkaiseen toimintaan osallistumisesta päiv. 15.6.2020 (pdf)

Neloset

Osaston puheenjohtaja Pirjo Heinikainen
puh. 050 589 5604, pipsa.heinikainen@gmail.com

Sihteeri Jussi Siltamaa
puh. 045 349 2693, jussi.siltamaa@ren.to

Nelosilla on oma Facebook-sivu Saimaan Syöpäyhdistys ry paikallisosasto Neloset

Osaston tapahtumailmoittelua voi seurata Länsi-Saimaan Sanomista.

Allasjumppa

Ohjattu allasjumppa Savitaipaleen Toimintakeskus Suvannossa klo 10.30-12 joka toinen lauantai. Allasjumpan ohjaajana toimii Johanna Vasara. Sekaryhmä, johon sekä syöpäpotilaat että läheiset ovat tervetulleita! Omavastuu 4 €/kerta.

Syyskauden  2020 allaspäivät: 5.9., 19.9. 3.10. 17.10, 7.11., 21.11., 5.12. ja 19.12.
Tapahtumakalenteri

Tuolijumppa

Fysioterapeutin ohjaama tuolijumppa 23.9.2020 alkaen kerran viikossa, keskiviikkoisin klo 14 Toimintakeskus Suvannon jumppasalissa. Jumppaan mahtuu max 10 henkilöä per ohjauskerta. Tervetuloa kokeilemaan! Osallistuminen on syyskaudella 2020 maksutonta.

Roosa nauha 2020

Osasto Neloset myy Roosa nauhoja Savitaipaleen S-marketissa perjantaina 25.9. Nauhatuotto osaston toimintaan. Myös mase designin heijastavat korut taas saatavilla.

Retki- ja virkistystoiminta

Kesäteatteriretki Imatralle siirtyy kesään 2021. Näytelmän Pokka pitää esitykset peruttu koronaepidemian vuoksi kesältä 2020.

mase design -korumyynnillä tukea Nelosten toimintaan

Osasto Neloset myy mase designin heijastavia ulkokoruja, avainnauhoja ja laukkukoruja, joista osasto Neloset saa tuottoa 6 €/koru. Koruja voi kysyä Pirjo Heinikaiselta p. 050 589 5604; pipsa.heinikainen@gmail.com

Nelosten harkinnanvarainen avustustoiminta

Seuraavasta avustushausta ilmoitetaan, kun hakuaika alkaa.

Korumyynnin tuotolla Nelosten paikallisosasto myöntää avustusta syöpäpotilaiden virkistystä ja kuntoutumista tukevaan toimintaan. Avustusta myönnetään henkilöä kohden korkeintaan 70 €. Hakijan tulee asua Savitaipaleella, Lemillä, Suomenniemellä tai Taipalsaarella. Avustusta voidaan myöntää esimerkiksi siivoukseen, lastenhoitoon, hierontaan, jalkahoitoon jne.

Kesäkuussa 2019 päättyneen avustushaun perusteella 70 euron avustukset myönnettiin 11 hakijalle. Osasto Neloset kiittää jokaista, joka osti mase designin korun. Kiitos kuuluu myös mase designille, joka mahdollistaa korujen myynnin hyvään tarkoitukseen. mase designin verkkosivulle

Nelosten tapahtumia vuosien varrelta

Ihmiset seisovat rinnatusten muodostaen ketjun

Hannu Mäntynen ja ”kipuketju”

Roosa nauha -ilta 13.10.2017: fysioterapeutti Hannu Mäntynen (Savikunto) kertoi kivusta ja fysioterapeutti Sari Keränen hengittämisen tärkeydestä. Illan taustamusiikista vastasi Markus Keränen.

Ihmisiä järven rannassa keppijumpassa

Kesä otettiin vastaan aurinkoisessa säässä, eikä yhtään purnattu!

Ulkoilupäivä Savitaipaleen Kapakojan kosteikolla 16.5.2017. Lintuja bongattiin ja fysioterapeutti ohjasi keppijumpan. Suvannon eväät maistuivat erityisen hyvin.

Jos haluat keskustella sairaanhoitajan kanssa, ota yhteyttä Lappeenrannan neuvontahoitaja Jaana Lemetyiseen  Yhteystiedot