NELOSET: Lemi, Savitaipale, Suomenniemi, Taipalsaari

Paikallisosasto NELOSET järjestää erilaisia liikunta- ja virkistystapahtumia.

Osasto NELOSET

Osaston puheenjohtaja Pirjo Heinikainen
puh. 045 312 4309, pipsa.heinikainen@gmail.com

Sihteeri Jussi Siltamaa
puh. 045 349 2693, jussi.siltamaa@ren.to

NELOSIlla on oma Facebook-sivu Saimaan Syöpäyhdistys ry paikallisosasto Neloset

Osaston tapahtumailmoittelua voi seurata Länsi-Saimaan Sanomien seurapalstalta sekä tältä sivulta. Tapahtumiin voi tulla muutoksia.

Jos haluat keskustella sairaanhoitajan kanssa, ota yhteyttä Lappeenrannan neuvontahoitaja Jaana Lemetyiseen  Yhteystiedot

Mase design -korumyynnillä tukea NELOSTEn toimintaan

Osasto NELOSET myy mase designin heijastavia ulkokoruja, avainnauhoja ja laukkukoruja, joista NELOSET saa tuottoa 6 €/koru. Koruja voi kysyä Pirjo Heinikaiselta p. 045 312 4309; pipsa.heinikainen@gmail.com

Tuolijumppa

Ohjattu tuolijumppa Savikunnossa kerran viikossa keskiviikkoisin klo 14-15. Jumpataan fysioterapeutti Emma Hirnin ohjauksessa. Osoite on Savikunto, Peltoinlahdentie 11, 54800 Savitaipale.  Tuolijumppaan ei tarvitse ennakkoilmoittautua. Kevätkausi 2024 keskiviikkoisin 10.1.-29.5. Tervetuloa, myös uudet osallistujat! Osallistumismaksut 2 €/kerta laskutetaan osallistujilta puolivuosittain.

Allasjumppa

Allasjumpataan Suvannossa (Peltoinlahdentie 15, 54800 Savitaipale) joka toinen viikko lauantaisin klo 10.30 – 12  Ohjaajana toimii Paula Hirvi. Ei tarvitse ilmoittautua etukäteen. Osallistumismaksut 4 €/kerta laskutetaan osallistujilta puolivuosittain.

Kevätkausi 2024: 20.1.; 3.2.; 17.2.; 2.3.; 16.3.; 30.3.; 13.4. ja 27.4. klo 10.30 – 12.00.

Tapahtumia kesällä 2024

• keskiviikkona 3.7. klo 16-19 NELOSET jalkautuu Lemin iltatorille letunpaistoon ja asukkaiden jututettavaksi
  • lauantaina 20.7. mennään porukalla Imatralle kesäteatteriin katsomaan REINIKAINEN, iltapäivänäytös klo 14. Tarkemmat tiedot kesäteatteriretkestä ilmoitetaan lähempänä ajankohtaa Länsi-Saimaan Sanomissa.
  • lauantaina 24.8. klo 9-13 NELOSET ovat jälleen Lemin torilla letunpaistossa ja asukkaiden jututettavana
  • Elokuulle on suunnitteilla myös retki hiukan kauemmaksi, ilmoitellaan myöhemmin lisää.

Harkinnanvarainen avustus syöpäpotilaille, hakuaika 12.5.2024 asti

Paikallisosasto NELOSET myöntää avustusta syöpäpotilaiden virkistystä ja kuntoutumista tukevaan toimintaan. Avustusta myönnetään henkilöä kohden korkeintaan 100 €. Hakijan tulee asua Savitaipaleella, Lemillä, Suomenniemellä tai Taipalsaarella. Avustusta voidaan myöntää esimerkiksi siivoukseen, lastenhoitoon, hierontaan, jalkahoitoon jne.

Avustusta haetaan erillisellä lomakkeella 12.5.2024 mennessä.
NELOSET harkinnanvar.avustus hakulomake 2024
Neloset harkinnanvarainen avustus 2024 tiedote

Lisätietoja: Pirjo Heinikainen, puh. 045 3124 309, pipsa.heinikainen@gmail.com

Harkinnanvarainen avustus toteutuu mase design -korumyynnin tuotoilla. Osasto NELOSET kiittää kaikkia mase designin korujen ostajia. Kiitos kuuluu myös mase designille, joka mahdollistaa korujen myynnin hyvään tarkoitukseen. mase designin verkkosivulle

Kevätretki Pulsan Asemalle ke 22.5.2024

Kevätretki Pulsan asemalle on tarkoitettu Lemin, Taipalsaaren, Savitaipaleen ja Suomenniemen alueella asuville. Retkelle voi osallistua syöpään sairastunut/sairastanut joko yksin tai yhdessä perheen jäsenen kanssa. Mukaan mahtuu mukaan max 30 henkilöä ilmoittautumisjärjestyksessä. Ilmoittaudu 14.5. mennessä Jaanalle puh. 0400 728 192.

Päivän ohjelmaan sisältyy bussikuljetus edestakaisin, lounas, kahvi ja tutustuminen aseman historiaan ja pieni kävelyretki puistossa. Saimaan Syöpäyhdistyksen neuvontahoitaja Jaana on matkassa mukana koko päivän. Retki on osallistujille maksuton. Rahoitus Anja Ester Pylkön rahastosta.

Bussikuljetus:
Taipalsaari, Pingviini Jäätelökioski klo 9.45
Savitaipaleen tori klo 10.20
Lemi, K-kaupan piha klo 10.45

Pulsan Asemalla keittolounas klo 12, aseman historiaa ja kävelyretki, päiväkahvit klo 14. Ulkoiluaikaa ja ostoksia butiikeissa. Kotiinlähtö klo 15.

Peruminen ym. äkilliset asiat, ilmoita HETI Jaanalle p. 0400 728192.