Neloset

Osasto Neloset = Lemi, Savitaipale, Suomenniemi, Taipalsaari. Neloset järjestää erilaisia liikunta- ja virkistystapahtumia. Toimintakeskus Suvannossa Savitaipaleella ohjattu tuolijumppa keskiviikkoisin ja ohjattu allasjumppa joka toinen lauantai.

HUOM! Kasvokkainen ryhmätoimintamme Etelä-Karjalassa on tauolla koronapandemian vuoksi.

Neloset

Osaston puheenjohtaja Pirjo Heinikainen
puh. 050 589 5604, pipsa.heinikainen@gmail.com

Sihteeri Jussi Siltamaa
puh. 045 349 2693, jussi.siltamaa@ren.to

Nelosilla on oma Facebook-sivu Saimaan Syöpäyhdistys ry paikallisosasto Neloset

Osaston tapahtumailmoittelua voi seurata Länsi-Saimaan Sanomista.

Allasjumppa

Ohjattu allasjumppa Savitaipaleen Toimintakeskus Suvannossa klo 10.30-12 joka toinen lauantai. Allasjumpan ohjaajana toimii Johanna Vasara. Sekaryhmä, johon sekä syöpäpotilaat että läheiset ovat tervetulleita! Omavastuu 4 €/kerta.

Allasjumppa jatkuu syyskaudella.

Tapahtumakalenteri

Tuolijumppa

Tuolijumppa on tauolla. Jatketaan syyskaudella.

Fysioterapeutin ohjaama tuolijumppa Toimintakeskus Suvannon jumppasalissa joka keskiviikko 20.1. – 26.5. klo 14. Salissa noudatetaan korona-ajan suositusten mukaisia turvavälejä. Omavastuu 2 €/kerta (osasto Neloset laskuttaa osallistumismaksut loppukeväästä).

Retki- ja virkistystoiminta

Kesäteatteriretki Imatralle siirretty kesään 2021. Näytelmän Pokka pitää esitykset peruttiin koronapandemian vuoksi kesältä 2020.

Virkistyspäivät syöpäpotilaille Imatran Kylpylässä 23.-25.8.2021

Huhtikuussa pidettäväksi ilmoitetut virkistyspäivät on siirretty elokuulle. Hakemuksensa jo lähettäneiden hakemukset ovat edelleen voimassa. Hakuaika jatkuu 30.6. asti.

Saimaan Syöpäyhdistys järjestää Anja Ester Pylkön rahaston tuella virkistyspäivät syöpäpotilaille, jotka asuvat Lemin, Savitaipaleen, Suomennniemen ja Taipalsaaren alueella. Virkistyspäiville voivat hakea syöpäpotilas yksin tai yhdessä avio- tai avopuolison kanssa. Täysihoidolliset päivät Imatran Kylpylässä ovat valituille osallistujille maksuttomat. Lisätietoa ja hakukaavakkeen saa Saimaan Syöpäyhdistyksen neuvontahoitajalta, puh. 0400 728 192 tai tulostamalla alla olevan pdf-lomakkeen. Hakuaika virkistyspäiville päättyy 30.6. Kaikille hakeneille ilmoitetaan, onko tullut valituksi. Vuoden 2021 virkistyspäiville voidaan koronarajoitusten vuoksi valita 10 henkilöä.

Virkistyspäivät 2021 hakulomake (pdf)

Virkistyspäivät 2021 esite (pdf)

Henkilötietojen käsittely kurssien ja virkistyspäivien yhteydessä (pdf)

mase design -korumyynnillä tukea Nelosten toimintaan

Osasto Neloset myy mase designin heijastavia ulkokoruja, avainnauhoja ja laukkukoruja, joista osasto Neloset saa tuottoa 6 €/koru. Koruja voi kysyä Pirjo Heinikaiselta p. 050 589 5604; pipsa.heinikainen@gmail.com

Nelosten harkinnanvarainen avustustoiminta

Korumyynnin tuotolla Nelosten paikallisosasto myöntää avustusta syöpäpotilaiden virkistystä ja kuntoutumista tukevaan toimintaan. Avustusta myönnetään henkilöä kohden korkeintaan 70 €. Hakijan tulee asua Savitaipaleella, Lemillä, Suomenniemellä tai Taipalsaarella. Avustusta voidaan myöntää esimerkiksi siivoukseen, lastenhoitoon, hierontaan, jalkahoitoon jne.

Seuraavasta avustushausta ilmoitetaan, kun hakuaika alkaa.

Osasto Neloset kiittää jokaista, joka on ostanut mase designin korun. Kiitos kuuluu myös mase designille, joka mahdollistaa korujen myynnin hyvään tarkoitukseen. mase designin verkkosivulle

Nelosten tapahtumia vuosien varrelta

Ihmisiä seisomassa rinnatusten muodostaen ketjun.

Hannu Mäntynen ja ”kipuketju”

Ihmisiä järven rannassa keppijumppaamassa.

Ulkoilupäivä Savitaipaleen Kapakojan kosteikolla 16.5.2017. Lintubongausta, ohjattu keppijumppa ja Suvannon eväät. Kesä otettiin vastaan aurinkoisessa säässä, eikä yhtään purnattu!

Jos haluat keskustella sairaanhoitajan kanssa, ota yhteyttä Lappeenrannan neuvontahoitaja Jaana Lemetyiseen  Yhteystiedot