Neloset

Osasto Neloset = Lemi, Savitaipale, Suomenniemi, Taipalsaari. Neloset järjestää erilaisia liikunta- ja virkistystapahtumia. Ohjattu allasjumppa syöpäpotilaille ja läheisille pidetään joka toinen lauantai Toimintakeskus Suvannossa Savitaipaleella.

HUOMIO: Koronavirustilanteen vuoksi Saimaan Syöpäyhdistyksen kaikki syöpäpotilaille ja heidän läheisilleen tarkoitetut ryhmät, kerhot, kokoontumiset ja liikuntaryhmät on peruttu toistaiseksi Syöpäjärjestöjen yleisen linjauksen mukaisesti. Neuvontahoitajan tavoitat puhelimitse ja sähköpostitse. Myös tapaaminen vastaanotolla on mahdollista, tee ajanvaraus etukäteen, kiitos.

Osaston puheenjohtaja Pirjo Heinikainen
puh. 050 589 5604, pipsa.heinikainen@gmail.com

Sihteeri Jussi Siltamaa
puh. 045 349 2693, jussi.siltamaa@ren.to

Osaston tapahtumailmoittelua voi seurata Länsi-Saimaan Sanomista.

Lauantaina 7.3.2020 klo 14 alkaen Toimintakeskus Suvannossa ”Tositarina elämästä” – Marika Seppä kertoo omakohtaisen tarinansa, kuinka syöpä muutti yksityisyrittäjän kalenterin sisällön täysin. Live-musiikkia, korupaja ja kahvitarjoilu. Tilaisuus on avoin ja maksuton. Tervetuloa! Tositarina elämästä 7.3.2020.pdf

5.7.2020 Kesäteatteriretki Imatralle, näytelmä POKKA PITÄÄ. Lisätietoja ja ilmoittaumiset:  Marjukka Ahtiainen, puh. 040 573 1105

8.8.2020 Kesäretki, kohteet ja aikataulu ilmoitetaan myöhemmin. Lisätietoja Marjukka Ahtiainen, puh. 040 573 1105

Myytävänä mase designin heijastavia ulkokoruja, avainnauhoja ja laukkukoruja, joista tuotto osasto Nelosille 6 €/koru.
Koruja voi kysyä Pirjo Heinikaiselta p. 050 589 5604; pipsa.heinikainen@gmail.com

mase design – korumyynnin tuotolla Nelosten paikallisosasto myöntää avustusta syöpäpotilaiden virkistystä ja kuntoutumista tukevaan toimintaan.
Kesäkuussa 2019 päättyneen avustushaun perusteella 70 euron avustukset myönnettiin 11 hakijalle. https://www.facebook.com/NELOSET/
Osasto Neloset kiittää jokaista, joka osti mase designin korun. Ilman teitä tällainen avustus ei olisi mahdollista. Kiitos kuuluu myös mase designille, joka mahdollistaa korujen myynnin hyvään tarkoitukseen!

Seuraava harkinnanvarainen avustushaku on ensi vuonna (2020). Avustusta myönnetään syöpäpotilaiden virkistystä ja kuntoutumista tukevaan toimintaan, henkilöä kohden korkeintaan 70 €. Hakijan tulee asua Savitaipaleella, Lemillä, Suomenniemellä tai Taipalsaarella. Avustusta voidaan myöntää esimerkiksi siivoukseen, lastenhoitoon, hierontaan, jalkahoitoon jne.

Allasjumppa Savitaipaleen Toimintakeskus Suvannossa klo 10.30-12 joka toinen lauantai. Kevätkausi 2020: 11.1., 25.1., 8.2., 22.2., 7.3., 21.3., 4.4. ja 18.4.
Ohjaajana toimii Johanna Vasara. Sekaryhmä, johon sekä syöpäpotilaat että läheiset ovat tervetulleita! Omavastuu 4 €/kerta.
Tapahtumakalenteri

Nelosten Roosa nauha -illassa 13.10.2017 fysioterapeutti Hannu Mäntynen (Savikunto) kertoi kivusta ja fysioterapeutti Sari Keränen hengittämisen tärkeydestä. Illan rauhallisesta taustamusiikista vastasi Markus Keränen.

Kuvassa Hannu Mäntynen ja ”kipuketju”

Ulkoilupäivä Savitaipaleen Kapakojan kosteikolla 16.5.2017 kokosi iloisen porukan. Lintuja bongattiin ja fysioterapeutti ohjasi keppijumpan. Suvannon eväät maistuivat erityisen hyvin.

Kesä otettiin vastaan aurinkoisessa säässä, eikä yhtään purnattu!

Jos haluat keskustella sairaanhoitajan kanssa, ota yhteyttä Lappeenrannan neuvontahoitaja Jaana Lemetyiseen  Yhteystiedot