Neloset

Osasto Neloset = Lemi, Savitaipale, Suomenniemi, Taipalsaari. Neloset järjestää erilaisia liikunta- ja virkistystapahtumia. Ohjattu allasjumppa syöpäpotilaille ja läheisille pidetään joka toinen lauantai Toimintakeskus Suvannossa Savitaipaleella. Syksyllä 2020 uutuutena alkoi tuolijumppa Suvannossa keskiviikkoisin.

HUOM! Kasvokkainen ryhmätoimintamme on tauolla maaliskuun ajan ja pääsiäisen yli koronapandemian vuoksi.

Ohje kasvokkaiseen toimintaan osallistumisesta (pdf), päivitetty 11.12.2020

Neloset

Osaston puheenjohtaja Pirjo Heinikainen
puh. 050 589 5604, pipsa.heinikainen@gmail.com

Sihteeri Jussi Siltamaa
puh. 045 349 2693, jussi.siltamaa@ren.to

Nelosilla on oma Facebook-sivu Saimaan Syöpäyhdistys ry paikallisosasto Neloset

Osaston tapahtumailmoittelua voi seurata Länsi-Saimaan Sanomista.

Allasjumppa

Ohjattu allasjumppa Savitaipaleen Toimintakeskus Suvannossa klo 10.30-12 joka toinen lauantai. Allasjumpan ohjaajana toimii Johanna Vasara. Sekaryhmä, johon sekä syöpäpotilaat että läheiset ovat tervetulleita! Omavastuu 4 €/kerta.

Kevätkausi 2021: 9.1.   23.1.   6.2.   20.2.   6.3.   20.3.   10.4.   17.4. Huom! viim.allasjumpan päivämäärä.

Tapahtumakalenteri

Tuolijumppa

Tuolijumppa on tauolla maaliskuun ajan ja pääsiäisen yli.

Fysioterapeutin ohjaama tuolijumppa Toimintakeskus Suvannon jumppasalissa joka keskiviikko 20.1. – 26.5. klo 14. Salissa noudatetaan korona-ajan suositusten mukaisia turvavälejä. Omavastuu 2 €/kerta (osasto Neloset laskuttaa osallistumismaksut loppukeväästä).

Retki- ja virkistystoiminta

Kesäteatteriretki Imatralle siirretty kesään 2021. Näytelmän Pokka pitää esitykset peruttiin koronaepidemian vuoksi kesältä 2020.

Virkistyspäivät syöpäpotilaille 19.-21.4.2021

Saimaan Syöpäyhdistys järjestää Anja Ester Pylkön rahaston tuella virkistyspäivät syöpäpotilaille, jotka asuvat Lemin, Savitaipaleen, Suomennniemen ja Taipalsaaren alueella. Virkistyspäiville voivat hakea syöpäpotilas yksin tai yhdessä avio-/avopuolison kanssa. Täysihoidolliset päivät Imatran Kylpylässä ovat valituille osallistujille maksuttomat. Lisätietoa ja hakukaavakkeen saa Saimaan Syöpäyhdistyksen neuvontahoitajalta, puh. 0400 728 192. tai tulostamalla alla olevan pdf-lomakkeen. Hakuaika virkistyspäiville päättyy 24.3., jonka jälkeen kaikille hakeneille ilmoitetaan, onko tullut valituksi. Vuoden 2021 virkistyspäiville voidaan koronarajoitusten vuoksi valita 10 henkilöä.

Virkistyspäivät 2021 hakemus (pdf)

Virkistyspäivät 2021 esite (pdf)

Henkilötietojen käsittely kurssien ja virkistyspäivien yhteydessä (pdf)

mase design -korumyynnillä tukea Nelosten toimintaan

Osasto Neloset myy mase designin heijastavia ulkokoruja, avainnauhoja ja laukkukoruja, joista osasto Neloset saa tuottoa 6 €/koru. Koruja voi kysyä Pirjo Heinikaiselta p. 050 589 5604; pipsa.heinikainen@gmail.com

Nelosten harkinnanvarainen avustustoiminta

Korumyynnin tuotolla Nelosten paikallisosasto myöntää avustusta syöpäpotilaiden virkistystä ja kuntoutumista tukevaan toimintaan. Avustusta myönnetään henkilöä kohden korkeintaan 70 €. Hakijan tulee asua Savitaipaleella, Lemillä, Suomenniemellä tai Taipalsaarella. Avustusta voidaan myöntää esimerkiksi siivoukseen, lastenhoitoon, hierontaan, jalkahoitoon jne.

Seuraavasta avustushausta ilmoitetaan, kun hakuaika alkaa.

Osasto Neloset kiittää jokaista, joka on ostanut mase designin korun. Kiitos kuuluu myös mase designille, joka mahdollistaa korujen myynnin hyvään tarkoitukseen. mase designin verkkosivulle

Nelosten tapahtumia vuosien varrelta

Ihmiset seisovat rinnatusten muodostaen ketjun

Hannu Mäntynen ja ”kipuketju”

Roosa nauha -ilta 13.10.2017: fysioterapeutti Hannu Mäntynen (Savikunto) kertoi kivusta ja fysioterapeutti Sari Keränen hengittämisen tärkeydestä. Illan taustamusiikista vastasi Markus Keränen.

Ihmisiä järven rannassa keppijumpassa

Kesä otettiin vastaan aurinkoisessa säässä, eikä yhtään purnattu!

Ulkoilupäivä Savitaipaleen Kapakojan kosteikolla 16.5.2017. Lintuja bongattiin ja fysioterapeutti ohjasi keppijumpan. Suvannon eväät maistuivat erityisen hyvin.

Jos haluat keskustella sairaanhoitajan kanssa, ota yhteyttä Lappeenrannan neuvontahoitaja Jaana Lemetyiseen  Yhteystiedot