Neloset

Osasto Neloset = Lemi, Savitaipale, Suomenniemi, Taipalsaari. Neloset järjestää erilaisia liikunta- ja virkistystapahtumia. Toimintakeskus Suvannossa Savitaipaleella ohjattu tuolijumppa keskiviikkoisin ja ohjattu allasjumppa joka toinen lauantai.

Neloset

Osaston puheenjohtaja Pirjo Heinikainen
puh. 050 589 5604, pipsa.heinikainen@gmail.com

Sihteeri Jussi Siltamaa
puh. 045 349 2693, jussi.siltamaa@ren.to

Nelosilla on oma Facebook-sivu Saimaan Syöpäyhdistys ry paikallisosasto Neloset

Osaston tapahtumailmoittelua voi seurata Länsi-Saimaan Sanomista sekä tältä sivulta. Koronatilanteen vuoksi tapahtumiin voi tulla muutoksia.

Kesän 2022 tapahtumia

Imatran kesäteatteriin sunnuntaina 3.7.

Esitys ”Niin paljon kuuluu rakkauteen” klo 14. Matkan hinta 30 € sisältää matkan ja teatterilipun. Sitovat ilmoittautumiset 17.6. mennessä Marjukalle, puh. 040 573 1105 tai Leenalle, puh. 040 753 0941.

Mikkeliin lauantaina 13.8.

Vieraillaan Mikkelin muistikeskuksessa ja Kenkäverossa, jossa ruokailu. Tarkemmat tiedot lähempänä retkipäivää.

Tuolijumppa

Fysioterapeutin ohjaama tuolijumppa Toimintakeskus Suvannon jumppasalissa joka keskiviikko klo 14. Salissa noudatetaan korona-ajan suositusten mukaisia turvavälejä. Tuolijumppa on osallistujille kevätkauden 2022 ajan maksutonta. Kauden viimeinen tuolijumppa on 25.5.

Allasjumppa

Ohjattu allasjumppa Savitaipaleen Toimintakeskus Suvannossa klo 10.30-12 joka toinen lauantai. Allasjumpan ohjaajana toimii Johanna Vasara. Sekaryhmä, johon sekä syöpäpotilaat että läheiset ovat tervetulleita! Kevätkauden 2022 allasjumppa on päättynyt. Jatketaan taas syksyllä.

Retki- ja virkistystoiminta

mase design -korumyynnillä tukea Nelosten toimintaan

Osasto Neloset myy mase designin heijastavia ulkokoruja, avainnauhoja ja laukkukoruja, joista osasto Neloset saa tuottoa 6 €/koru. Koruja voi kysyä Pirjo Heinikaiselta p. 050 589 5604; pipsa.heinikainen@gmail.com

Nelosten harkinnanvarainen avustustoiminta

Korumyynnin tuotolla Nelosten paikallisosasto myöntää avustusta syöpäpotilaiden virkistystä ja kuntoutumista tukevaan toimintaan. Avustusta myönnetään henkilöä kohden korkeintaan 70 €. Hakijan tulee asua Savitaipaleella, Lemillä, Suomenniemellä tai Taipalsaarella. Avustusta voidaan myöntää esimerkiksi siivoukseen, lastenhoitoon, hierontaan, jalkahoitoon jne.

Seuraavasta avustushausta ilmoitetaan, kun hakuaika alkaa.

Osasto Neloset kiittää jokaista, joka on ostanut mase designin korun. Kiitos kuuluu myös mase designille, joka mahdollistaa korujen myynnin hyvään tarkoitukseen. mase designin verkkosivulle

Nelosten tapahtumia vuosien varrelta

Ihmisiä seisomassa rinnatusten muodostaen ketjun.

Hannu Mäntynen ja ”kipuketju”

Ihmisiä järven rannassa keppijumppaamassa.

Ulkoilupäivä Savitaipaleen Kapakojan kosteikolla 16.5.2017. Lintubongausta, ohjattu keppijumppa ja Suvannon eväät. Kesä otettiin vastaan aurinkoisessa säässä, eikä yhtään purnattu!

Jos haluat keskustella sairaanhoitajan kanssa, ota yhteyttä Lappeenrannan neuvontahoitaja Jaana Lemetyiseen  Yhteystiedot