Neloset

Osasto Neloset = Lemi, Savitaipale, Suomenniemi, Taipalsaari. Neloset järjestää erilaisia liikunta- ja virkistystapahtumia. Toimintakeskus Suvannossa Savitaipaleella ohjattu tuolijumppa keskiviikkoisin ja ohjattu allasjumppa joka toinen lauantai.

Neloset

Osaston puheenjohtaja Pirjo Heinikainen
puh. 050 589 5604, pipsa.heinikainen@gmail.com

Sihteeri Jussi Siltamaa
puh. 045 349 2693, jussi.siltamaa@ren.to

Nelosilla on oma Facebook-sivu Saimaan Syöpäyhdistys ry paikallisosasto Neloset

Osaston tapahtumailmoittelua voi seurata Länsi-Saimaan Sanomista.

Allasjumppa

Ohjattu allasjumppa Savitaipaleen Toimintakeskus Suvannossa klo 10.30-12 joka toinen lauantai. Allasjumpan ohjaajana toimii Johanna Vasara. Sekaryhmä, johon sekä syöpäpotilaat että läheiset ovat tervetulleita! Omavastuu 4 €/kerta (osasto Neloset laskuttaa osallistumismaksut kauden lopussa).

Allasjumppa jatkuu syyskaudella.

Tapahtumakalenteri

Tuolijumppa

Tuolijumppa jatkuu syyskaudella.

Fysioterapeutin ohjaama tuolijumppa Toimintakeskus Suvannon jumppasalissa joka keskiviikko klo 14. Salissa noudatetaan korona-ajan suositusten mukaisia turvavälejä. Omavastuu 2 €/kerta (osasto Neloset laskuttaa osallistumismaksut kauden lopussa).

Retki- ja virkistystoiminta

Kesäteatteriretki

Lähdetään Imatralle katsomaan näytelmää ”Pokka pitää” sunnuntaina 18.7.2021. Esitys alkaa klo 14. Lähtö Savitaipaleen torilta klo 12. Matkan hinta on 30 euroa sisältäen matkan ja lipun. Tietoa retkestä ja ilmoittautumiset Marjukalle, puh. 040 573 1105.

Virkistyspäivät syöpäpotilaille Imatran Kylpylässä 23.-25.8.2021

Huhtikuussa pidettäväksi ilmoitetut virkistyspäivät on siirretty elokuulle. Hakemuksensa jo lähettäneiden hakemukset ovat edelleen voimassa. Vielä voi hakea, muutama paikka vapaana!

Saimaan Syöpäyhdistys järjestää Anja Ester Pylkön rahaston tuella virkistyspäivät syöpäpotilaille, jotka asuvat Lemin, Savitaipaleen, Suomenniemen ja Taipalsaaren alueella. Virkistyspäiville voivat hakea syöpäpotilaat yksin tai yhdessä avio- tai avopuolison kanssa. Täysihoidolliset päivät Imatran Kylpylässä ovat valituille osallistujille maksuttomat. Lisätietoa ja hakukaavakkeen saa Saimaan Syöpäyhdistyksen neuvontahoitajalta, puh. 0400 728 192 tai tulostamalla alla olevan pdf-lomakkeen. Kaikille hakeneille ilmoitetaan, onko tullut valituksi.

Virkistyspäivät 2021 hakulomake (pdf)

Virkistyspäivät 2021 esite (pdf)

Henkilötietojen käsittely kurssien ja virkistyspäivien yhteydessä (pdf)

mase design -korumyynnillä tukea Nelosten toimintaan

Osasto Neloset myy mase designin heijastavia ulkokoruja, avainnauhoja ja laukkukoruja, joista osasto Neloset saa tuottoa 6 €/koru. Koruja voi kysyä Pirjo Heinikaiselta p. 050 589 5604; pipsa.heinikainen@gmail.com

Nelosten harkinnanvarainen avustustoiminta

Korumyynnin tuotolla Nelosten paikallisosasto myöntää avustusta syöpäpotilaiden virkistystä ja kuntoutumista tukevaan toimintaan. Avustusta myönnetään henkilöä kohden korkeintaan 70 €. Hakijan tulee asua Savitaipaleella, Lemillä, Suomenniemellä tai Taipalsaarella. Avustusta voidaan myöntää esimerkiksi siivoukseen, lastenhoitoon, hierontaan, jalkahoitoon jne.

Seuraavasta avustushausta ilmoitetaan, kun hakuaika alkaa.

Osasto Neloset kiittää jokaista, joka on ostanut mase designin korun. Kiitos kuuluu myös mase designille, joka mahdollistaa korujen myynnin hyvään tarkoitukseen. mase designin verkkosivulle

Nelosten tapahtumia vuosien varrelta

Ihmisiä seisomassa rinnatusten muodostaen ketjun.

Hannu Mäntynen ja ”kipuketju”

Ihmisiä järven rannassa keppijumppaamassa.

Ulkoilupäivä Savitaipaleen Kapakojan kosteikolla 16.5.2017. Lintubongausta, ohjattu keppijumppa ja Suvannon eväät. Kesä otettiin vastaan aurinkoisessa säässä, eikä yhtään purnattu!

Jos haluat keskustella sairaanhoitajan kanssa, ota yhteyttä Lappeenrannan neuvontahoitaja Jaana Lemetyiseen  Yhteystiedot