Pieksämäki

Pieksämäen seudun osasto järjestää kuukausitapaamisia syöpään sairastuneille ja heidän läheisilleen, retkiä ja tapahtumia sekä viikottaisen ohjatun liikuntaryhmän.

Pieksämäen seudun osasto

Osaston puheenjohtaja Erkki Huupponen
sähköposti erkki.huupponen@gmail.com

Varapuheenjohtaja Pirkko Puustinen
puh. 040 5420198, sähköposti pirkkopuustinen@outlook.com

Osaston sihteeri Soili Huupponen
puh. 044 241 2920, sähköposti s.huupponen@gmail.com

Osasto tiedottaa tapahtumistaan Pieksämäen Paikallinen -lehden seurapalstalla tapahtumaa edeltävänä keskiviikkona.

Jos haluat keskustella sairaanhoitajan kanssa, ota yhteyttä Pieksämäen neuvontahoitaja Jaana Jormakkaan  Yhteystiedot

Kuukausitapaamiset

Pieksämäen osastolaisten tapaamiset pidetään useimmiten klo 16.30 Järjestötalon alasalissa, Tasakatu 4-6, Pieksämäki.

• Tammikuussa ei ole kuukausitapaamista.
  • 6.2. Lakimies Maijariitta Kovanen Suur-Savon Osuuspankista kertoo testamenttiasiaa.
  • 19.3. ylilääkäri Kati Päivärinnan (ikääntyneiden palvelut/Eloisa) luento Poleenissa.  Järjestetään yhdessä Pieksämäen Seudun Sydänyhdistys ry:n kanssa.
  • 9.4. klo 12: Tutustutaan Poleenissa kirjaston monimuotoisiin palveluihin ja piipahdetaan kotiseutuarkistossa.
  • Toukokuussa kevätretki Paltasen esteettömään suopuistoon.
  • 13.6. kesäretki Kuopioon. Tutustumme Koivumäen Kartanoon, kiertoajelu ja tislaamokierros Lingnell&Piispanen.
  • 3.9. Liikuntaa musiikin tahdissa.
  • 1.10. Vuosikokous ja Pieksämäen seurakunnan vierailija.
  • 5.11. Ikäihmisen turvallinen liikkuminen.
  • Joulukuussa joulujuhla.

Muutokset mahdollisia. Seuraa myös ilmoituksia tapaamisista Pieksämäen Paikallinen -lehdessä.

Liikuntaryhmä

Ohjattu liikuntaryhmä torstaisin klo 15.30 – 16.30 Palvelutalo Abelin tiloissa, Häyrisentie 23-25, Pieksämäki. Liikuntaryhmän järjestää Seutuopisto, ohjaajana toimii ft Sari Härkönen. Lihaskunto-, liikkuvuus-, tasapaino- ja koordinaatioharjoituksia sekä rentoutuminen ja kehonhuoltoa (venyttely). Tulethan ryhmään terveenä ja oireettomana.

Ryhmä on tarkoitettu syöpään sairastuneille, sairastumisen ajankohdalla ei ole merkitystä. Myös sairastuneen läheinen voi osallistua. Liikuntaryhmä on maksuton. Tervetuloa myös uudet osanottajat! Vuoden 2024 liikuntaryhmä 11.1. – 11.4. (ei talvilomalla 29.2.) ja 12.9. – 5.12. (ei syyslomalla 24.10.)

Tulevat liikuntaryhmän päivämäärät löytyvät myös tapahtumakalenterista

45-vuotisjuhlakonsertti 18.11.2023 Poleenissa

Vuonna 2023 Pieksämäen osasto juhlii 45-vuotistaivaltaan. Juhlavuoden hyväntekeväisyyskonsertti järjestettiin täyteen myydyssä Poleenissa lauantaina 18.11. Perinteisen lukion hengessä toteutetun viihdekonsertin kapellimestarina toimi Ari Norontaus.

Pieksämäen osasto retkeili tiistaina 5.9.2023 Ladunmajalle esteetöntä luontopolkua pitkin. Sade ei haitannut. Majalla nautittiin lettukahvit ja kodalla paistettiin makkarat.

Pieksänjärven kinkunsulatuskävely 17.1.2023

Luontoliikuntaa ja -elämyksiä syöpäpotilaille

Ohjattu luontoliikuntaryhmä ulkoilee VedenjakajaReitistöllä nauttien luonnon rauhoittavasta ympäristöstä ja etsien uutta motivaatiota liikkumiseen. Keskustellaan myös hyvinvoinnista ja sen ylläpitämisestä. Osallistujien oma terveystilanne ja toimintakyky huomioidaan toiminnassa. Kahden tunnin ulkoilutapaamisia lauantaisin klo 10-12 on yhteensä 8. Lisäksi tavataan kaksi kertaa Saimaan Syöpäyhdistyksen neuvontapalvelun tiloissa.

Vuoden 2024 luontoliikuntaryhmän ajankohta tarkentuu myöhemmin. Ryhmään otetaan 10 ensimmäiseksi ilmoittautunutta, ensikertalaiset ovat etusijalla. Kyselyt: Pieksämäen neuvontahoitaja Jaana Jormakka, puh. 040 767 4043.