Tulevat koulutukset

Tervetuloa mukaan Saimaan syöpäyhdistyksen vapaaehtoistoimintaan! Tältä sivulta löydät tulevat vapaaehtoistoiminnan koulutukset.

Saimaan Syöpäyhdistyksen vapaaehtoisena saat perehdytyksen tehtävääsi. Perehdytyksen pituus ja sisältö riippuvat valitsemastasi vapaaehtoistoiminnan muodosta. Vapaaehtoisen peruskoulutuksen kesto on kaksi tuntia ja se sisältää tietoa yhdistyksestämme ja vapaaehtoisena toimimisesta. Peruskoulutuksen jälkeen voit halutessasi jatkaa esimerkiksi vertaistukihenkilön, saattohoidon tukihenkilön tai kokemustoimijan koulutukseen. Tukihenkilön peruskoulutus kestää noin 27 tuntia (1 opintopiste). Kokemustoimijoita koulutamme yhteistyössä kokemustoimintaverkoston kanssa.

Mikäli sopivaa koulutusta ei ole juuri nyt alkamassa, voit olla yhteydessä vapaaehtoistoiminnan koordinaattoriin tai oman alueesi neuvontahoitajaan Yhteystiedot

Vapaaehtoisen peruskoulutus

Lappeenranta (etäosallistumismahdollisuus)

Vapaaehtoisen peruskoulutus keskiviikkona 11.9.2024 klo 16.30-18.30 Lappeenrannan toimipaikassa (Maakuntagalleria, Kauppakatu 40 D). Voit osallistua koulutukseen myös etänä Teamsin välityksellä.

Ilmoittautuminen koulutukseen avautuu myöhemmin.

Tukihenkilön peruskoulutus

Tulossa lokakuussa 2024.