Ryhmät Etelä-Karjala

Etelä-Karjalan alueella on vertaisryhmiä syöpään sairastuneiden lisäksi myös läheisille sekä läheisensä menettäneille. Ryhmiä koordinoi Lappeenrannan neuvontahoitaja.

Tältä sivulta löydät tulevat ja meneillään olevat ryhmät. Perustamme myös uusia ryhmiä kysynnän mukaan. Voit tutustua erilaisiin vaihtoehtoihin ja toivoa uutta ryhmää omalle paikkakunnallesi. Voit myös osallistua sinulle sopivaan ryhmään, vaikka asuisitkin jollain toisella paikkakunnalla. Osa ryhmistä kokoontuu säännöllisesti kuukausittain, osa muutamia kertoja vuodessa. Ota rohkeasti yhteyttä ja kerro, millaista ryhmää sinä toivoisit.

Lisätietoa ryhmistä saat Lappeenrannan neuvontahoitaja Jaana Lemetyiseltä, puh. 0400 728 192, sähköposti jaana.lemetyinen@sasy.fi.

Ryhmien tapaamiskerrat löydät myös tapahtumakalenterista

Lappeenranta

Miesten vertaisryhmä

Syöpään sairastuneiden ja syövän sairastaneiden miesten vertaisryhmä kokoontuu Lappeenrannassa Syöpäyhdistyksen tiloissa noin kerran kuukaudessa,(Maakuntagalleria, Kauppakatu 40 D, 2. krs). Tervetuloa sekä uudet että ryhmään jo aiemmin osallistuneet miehet! Lisätietoa ryhmästä saat Lappeenrannan neuvontahoitajalta.

Kevätkauden 2024 tapaamispäivät: ti 9.1., ti 27.2., ti 9.4. ja ti 21.5., klo 14.00-15.30.

Voimauttavat kädentaidot ja vertaistuki

Ryhmä Sinulle, joka pidät käsillä tekemisestä ja nautit, kun näet kättesi jäljet. Maksuttomassa ohjatussa ryhmässä saat vertaistukea ja mielihyvää, jotka edistävät syövästä ja hoidoista kuntoutumistasi. Kokoonnutaan Saimaan Syöpäyhdistyksellä (Kauppakatu 40 D, 2. krs) kerran kuukaudessa torstaisin klo 17 – 19. Ryhmää ohjaa vapaaehtoisemme Taina. Ei tarvitse ilmoittautua etukäteen, mutta jos haluat lisätietoa ryhmästä, voit olla yhteydessä Lappeenrannan neuvontahoitajaan.

Tarvikkeet ovat paikan päällä odottamassa myös sinua, tervetuloa!

Kevätkauden 2024 tapaamispäivät: 18.1.; 15.2.; 14.3.; 11.4.; 16.5. ja 13.6., klo 17-19.

Rintasyöpäpotilaiden vertaisillat

Rintasyöpäyhdistys järjestää  vertaisiltoja kaikille rintasyöpään sairastuneille ja rintasyövän sairastaneille. Kokoontumispaikka vaihtelee, useimmiten kokoonnutaan Saimaan Syöpäyhdistyksellä, Maakuntagalleria, Kauppakatu 40 D, Lappeenranta.

Katso lisätietoa Rintasyöpäyhdistyksen tapahtumakalenterista  tai kysy sähköpostitse: kaakonkulma@europadonna.fi

Kevätkauden 2024 tapaamispäivät: torstaisin 4.1.; 8.2.; 7.3.; 4.4.; 2.5. ja 6.6. klo 17.30-19

Avanneleikattujen vertaistukiryhmä

Kasuilcon kanssa yhteistyössä järjestettävät vertaistukitapaamiset pidetään Saimaan Syöpäyhdistyksen toimitilassa, Kauppakatu 40 D, 2.krs, (Maakuntagalleria Lappeenranta). Tapaamiset kerran kuussa klo 17 alkaen. Ilmoittaudu tapaamiseen etukäteen: Katja Jaatinen, puh. 044 236 7298, sähköposti katjuska.jaatinen@gmail.com. Kasuilco ry on Kaakkois-Suomen avanne- ja vastaavasti leikattujen yhdistys www.finnilco.fi/kasuilco.

Vertaistapaamisiin ovat tervetulleita avanne- tai vastaavasti leikatut ja myös henkilöt, joille on suunnitteilla/harkinnassa avanneleikkaus.

Kevätkausi 2024 on päättynyt.

Syyskauden 2024 tapaamispäivät: ti 10.9.; ti 8.10.; ti 12.11. ja ti 10.12. klo 17

Joutseno

Naisten ryhmä

Naissyöpäpotilaiden vertaisryhmä kokoontuu kerran kuukaudessa maanantaisin klo 15 Palvelutalo Kangasvuokossa, osoite Välskärintie 4. Tapaamisista ilmoitetaan etukäteen Etelä-Saimaan Keskiviikko-liitteessä. Voit kysyä lisätietoa ryhmästä Lappeenrannan neuvontahoitajalta. Tervetuloa, uudet osallistujat sekä jo aiemmin mukana olleet naiset!

Kevätkausi 2024 on päättynyt.

Syyskauden 2024 tapaamispäivät: ma 16.9., 14.10., 18.11., ja 9.12. klo 15

Kysy lisää

Lähi- ja verkkoryhmiä sairastuneille ja sairastuneiden läheisille

Järjestämme uusia ryhmiä lyhyelläkin varoitusajalla, kun ilmoittautuneita on riittävän monta pienryhmän käynnistämiseen. Verkkoryhmillä mahdollistamme sen, että vertaistukea saavat myös he, jotka eivät pysty esimerkiksi syöpähoitojen tai pitkien välimatkojen vuoksi osallistumaan kasvokkain toteutettavaan ryhmään. Tiedustele sinulle sopivaa ryhmää – kasvokkain tai verkossa – ja ennakkoilmoittaudu oman alueesi neuvontahoitajalle.

Tietoa verkkoryhmistä

Ryhmät hiljattain syöpään sairastuneille

Järjestämme ryhmiä hiljattain syöpään sairastuneille kasvokkain ja verkossa.  Neuvontahoitajan ohjaamassa ryhmässä on mahdollisuus vaihtaa ajatuksia, kokemuksia ja jakaa tuntemuksiaan luottamuksellisesti vertaisten kanssa. Voit turvallisesti puhua tunteistasi juuri sellaisina kuin ne tuntuvat, ehkäpä eri tavalla kuin puolisolle tai muille läheisille. Vertaisryhmässä toiset ymmärtävät usein jo puolesta sanasta, mitä syöpään sairastuminen on.

Uusi ryhmä käynnistyy, kun ryhmästä kiinnostuneita on riittävästi.

Sururyhmä läheisensä menettäneille

Sururyhmä on tarkoitettu aikuisille, joiden läheinen on kuollut syöpäsairauteen. Ryhmän ohjaajana toimii yhdistyksemme neuvontahoitaja. Ryhmän alkaessa läheisen kuolemasta tulisi olla kulunut vähintään kolme kuukautta.

Uusi ryhmä käynnistyy, kun ryhmästä kiinnostuneita on riittävästi.