Terveyden edistäminen

Syövän ehkäisy ja terveyden edistäminen ovat ydintehtäviämme. Tarjoamme neuvontaa syövän ehkäisemiseksi, varhaisen toteamisen tehostamiseksi ja jo sairastuneiden auttamiseksi.

Sillä miten elät, on merkitystä terveytesi ja jaksamisesi kannalta. Hoitajamme opastavat terveellisien elintapojen valinnassa. Elintapamuutoksilla voimme ehkäistä syöpään sairastumista ja taudin uusimista sekä nopeuttaa sairastuneiden paranemista.

• Opastamme syövän varhaistoteamisessa ja ennaltaehkäisyssä
  • Annamme syöpää koskevaa terveyskasvatusta ja koulutusta
  • Järjestämme luomihuolipäiviä
  • Annamme tupakkavalistusta ja kannustamme tupakoinnin lopettamisessa

Hoitajamme käyvät luennoimassa syövän ehkäisystä ja terveyden edistämisestä. Järjestämme yleisötilaisuuksia, tukiryhmiä ja luentoja mm. sosiaali- ja terveysalalla. Ota yhteyttä meihin ja kysy lisää.

Lue lisää järjestämistämme ryhmistä. Lisätietoa yleisöluennoista saat tapahtumakalenteristamme.

Lisätietoa syövän ehkäisystä ja terveyden edistämisestä:

Ilman syöpää

Rintojen omatarkkailu

Kivesten omatarkkailu

Luomien omatarkkailu

Tupakoinnin lopettaminen

Tupakoimattomuus on tehokkain tapa ehkäistä syöpää. Myös jo sairastuneet hyötyvät tupakoinnin lopettamisesta. Lue lisää tupakoinnin haitoista.

Saat tukea tupakoinnin lopettamiseen Saimaan Syöpäyhdistykseltä. Yhdistys osallistuu aktiivisesti alueella tehtävään tupakkavalistukseen ja tupakoinnin vastaiseen työhön.

Lappeenrannan 28 päivää ilman -ryhmät

Seuraava ryhmä alkaa 6.2.2018 klo 16.30 Saimaan Syöpäyhdistyksen Lappeenrannan neuvontapalvelun tiloissa. Ilmoittautumiset ja lisätiedot http://www.28paivaailman.fi/ tai neuvontahoitajalle, puh. 0400 728 192, sähköposti jaana.lemetyinen@sasy.fi.

Mikkeli: Vertaistuella eroon tupakasta

Tule mukaan! Ryhmä alkaa 10.1.2018 klo 17.00, os. Porrassalmenkatu 13 B, Mikkeli. Ryhmä toteutetaan yhteistyössä Mikkelin allergia- ja astmayhdistyksen kanssa.  Ilm. 8.1.2018 mennessä:  Liisalle p. 040 767 4048 tai Heidille p.044 916 9765

Savonlinnan tupakasta vieroitusryhmät

Vieroitusryhmät järjestetään yhteistyönä Sosterin kanssa. Ryhmiä toteutetaan kaksi-kolme kertaa vuodessa. Ryhmä kokoontuu neljä kertaa viikon välein, lisäksi on yksi tsemppikerta kuukauden kuluttua. Seuraava ryhmä alkaa 6.3.2018 klo 16.30. Tiedustelut ja ilmoittautumiset neuvontahoitajalle, puh. 040 767 4033.

Pieksämäen 28 päivää ilman -ryhmät

Kokoontumiset Saimaan Syöpäyhdistyksen Pieksämäen neuvontapalvelun tiloissa. Tiedustelut ja ilmoittautumiset http://www.28paivaailman.fi/ tai neuvontahoitajalle jaana.jormakka@sasy.fi, puh. 040 767 4043 tai merja.norontaus@pieksamaki.fi, puh. 044 368 6760.