Etsimme uusia vapaaehtoisia joukkoomme!

Haluatko auttaa syöpään sairastuneita ja heidän läheisiään? Haluatko saada uudenlaista tekemistä arkeesi? Haluatko tutustua uusiin ihmisiin? Saimaan Syöpäyhdistys etsii uusia vapaaehtoisia erilaisiin vapaaehtoistehtäviin koko toimialueelleen Etelä-Karjalaan, Etelä-Savoon ja Heinolan seudulle!

Vapaaehtoisenamme pääset hyödyntämään omia vahvuuksiasi ja kokeilemaan erilaisia vapaaehtoistehtäviä. Etsimme muun muassa uusia ryhmänohjaajia, tapahtumien ja tempausten järjestäjiä, viestinnästä kiinnostuneita ja monia muita. Jos sinulla on erityinen kiinnostuksenkohde tai taito, jota haluaisit hyödyntää syöpään sairastuneiden ja heidän läheistensä hyväksi, voit olla meihin yhteydessä. Vapaaehtoistoiminnassa riittävät tavallisen ihmisen tiedot ja taidot, tärkeintä on halu auttaa! Toimintaan voit osallistua juuri sen verran kuin itsellesi sopii – vaikkapa kerran viikossa, kerran kuukaudessa tai kerran vuodessa.

Perehdytämme kaikki vapaaehtoiset toimintaan. Vapaaehtoisen peruskoulutus kestää noin kaksi tuntia ja siinä tutustutaan yhdistyksen toimintaan sekä vapaaehtoisena toimimiseen. Peruskoulutuksen jälkeen voi halutessaan jatkaa tukihenkilöiden peruskoulutuksiin. Seuraavat vapaaehtoisen peruskoulutukset järjestetään 24.4. Mikkelissä ja 25.4. Lappeenrannassa klo 16.30-18.30. Koulutuksissa on sama sisältö ja niihin voi osallistua myös etänä Teamsin välityksellä. Autamme tarvittaessa Teamsin käytössä. Ilmoittaudu koulutukseen 21.4.2024 mennessä.

Koulutukseen osallistuminen ei sido mukaan toimintaan ja koulutukseen voi tulla, vaikka ei vielä tietäisikään, minkälaisia vapaaehtoistehtäviä haluaisi tehdä. Mukaan voi hakea täyttämällä koulutuksen ilmoittautumislomakkeen, Tule vapaaehtoiseksi -lomakkeen nettisivuillame tai olemalla suoraan yhteydessä vapaaehtoistoiminnan koordinaattoriin. Lämpimästi tervetuloa mukaan tekemään hyvää!

Tulevat koulutukset

>Ilmoittautumislomake