Saimme vahvistusta vapaaehtoistoiminnan koordinaattorista

Saimaan Syöpäyhdistyksellä on helmikuussa 2024 aloittanut vapaaehtoistoiminnan koordinaattori Sirja Ojaniemi. Vapaaehtoiset ovat yhdistyksen tärkeä voimavara, ja tavoitteenamme onkin tarjota monipuolisia ja merkityksellisiä vapaaehtoistehtäviä yhdistyksen toiminta-alueella. Pyrimme vahvistamaan vapaaehtoistoiminnan verkostoa ja tarjoamaan vapaaehtoisille entistä enemmän tukea sekä erilaisia toiminnan muotoja.

Tavoitteenamme on uudistaa vapaaehtoistoimintaa niin, että tukihenkilötoiminta ja vertaistuki jatkavat neuvontahoitajien alaisuudessa kuten aiemminkin, ja muut vapaaehtoistoiminnan muodot siirtyvät koordinaattorin vastuulle. Yhdistyksellämme on upeita paikallisosastoja, joiden toimintaa pyritään tukemaan ja vahvistamaan myös jatkossa. Yhdessä voimme kehittää uusia vapaaehtoistoiminnan muotoja ja tehdä uusia aluevaltauksia sellaisillekin paikkakunnille, joissa ei ole neuvontapalvelun toimipistettä. Haluamme tarjota mahdollisuuden osallistua toimintaan joustavasti oman terveydentilan, jaksamisen ja kiinnostuksen kohteiden mukaisesti. Parhaimmillaan vapaaehtoistoiminta antaa sisältöä elämään, hyvää mieltä sekä mahdollistaa merkityksellisiä kohtaamisia muiden ihmisten kanssa.

Sirjan terveiset:

”Hei! Olen Sirja Ojaniemi, Saimaan Syöpäyhdistyksen uusi vapaaehtoistoiminnan koordinaattori. Koulutukseltani olen sosionomi (AMK). Työhistoriaa minulla on monelta eri kentältä ja uskonkin vahvasti yhteistyön ja moniammatillisuuden voimaan. Odotan innolla yhdistyksen vapaaehtoisten tapaamista ja tulevia yhteisiä hetkiämme. Olen kevään aikana yhteydessä nykyisiin vapaaehtoisiin, ja minuun voi myös olla yhteydessä vapaaehtoistoimintaan liittyvissä asioissa, oli se sitten idea uudesta toimintamuodosta tai vaikkapa halu järjestää toimintaa omalla alueellaan. Yhdessä olemme enemmän!”

Yhteystiedot:

Vapaaehtoistoiminnan koordinaattori Sirja Ojaniemi