Erityiskiitokset ja palkinnot syöpätyön sairaala-ammattilaisille

Palkitsemme jokaisesta toimialueemme keskussairaalasta kiitetyimmän syöpälääkärin tai -hoitajan osana juhlavuoden kampanjaamme. Äänestys järjestettiin yhdistyksemme somekanavissa marraskuussa. Ehdotuksia tuli yhteensä 90.

Palkittavat ovat Etelä-Karjalan hyvinvointialueen onkologian ylilääkäri Kari Möykkynen, syöpäsairaanhoitaja Laura Räisänen Mikkelin keskussairaalasta sekä syöpätautien erikoislääkäri Esa Männistö Savonlinnan keskussairaalasta.

”Ei ehkä ollut yllätys, että kiitetyimmät henkilöt saivat paljon kehuja kohtaamisen taidosta ja siitä, että he tekevät työtään koko sydämellään. Heitä kaikkia yhdistää vahva ammattitaito, empaattisuus ja ystävällisyys sekä se, että heidän kohtaamisissaan ei välity kiireen tuntu”, sanoo yhdistyksemme toiminnanjohtaja Niina Turunen.

Niina jatkaa: ”Hyvinvointialueen syöpähoitoyksiköt ovat yhdistyksellemme ensiarvoisen tärkeitä yhteistyötahoja. Yhteistyömme vaikuttaa paljon siihen, kuinka potilaat ja heidän läheisensä saavat tietoa tuesta, jota sairauden aikana voi Saimaan Syöpäyhdistykseltä saada. Äänestyksessä oli hieno huomata, kuinka potilaat ja läheiset arvostavat syöpälääkäreiden ja -hoitajien työtä ja he antoivatkin paljon hyvää palautetta monille syöpätyötä tekeville.”

Palkitsemme voittajat yhdessä yhteistyökumppaneittemme kanssa: palkittavat saavat kukkien lisäksi hemmottelulomat Järvisydämessä ja/tai Pulsan asemalla.

Kiitämme kaikkia palkitsemisehdotuksen tehneitä. Kiitos yhteistyökumppaneille palkinnoista. Erityisen suuren kiitoksen yhdistykseltämme saavat palkitut henkilöt yhteistyöstä sekä ansiokkaasta työstä toimialueemme syöpäpotilaiden hyväksi.