Meissä on voimaa

Niina Turunen

Perjantaina 12.10. vietämme valtakunnallista Roosa nauha -päivää. Tämän vuoden Roosa nauha -kampanjan tunnus ”Meissä on voimaa” kertoo tärkeästä asiasta – yhteistyöstä ja siitä, että tarvitsemme toisiamme.  Pieni panos yhteiseen tekemiseen mahdollistaa suuremman tavoitteen saavuttamisen. Tänä vuonna Roosa nauha -kampanjalla tavoitellaankin aiempaa suurempaa tuottoa – kahta miljoonaa euroa.

Yhdistyksellemme kampanja on myös hyvä tilaisuus muistuttaa omalla alueellamme syöpäyhdistyksen palveluista, olla esillä valtakunnallisen kampanjan kautta. Olemme panostaneet tänä vuonna aiempaa enemmän kampanjan näkyvyyteen alueellamme ja saaneet muun muassa aivan uusia lipaskerääjiä eri puolille. Kiitos uusille vapaaehtoisille!

Meissä on voimaa – tarkoittaa yhdistyksemme näkökulmasta myös uusia yhteistyökumppaneita, joiden kanssa saamme levitettyä rintasyöpätietoutta ja pinkkiä sanomaa. Etelä-Karjalan sosiaali- ja terveyspiiri, Kisattaret Pieksämäellä, Suomen Syöpäyhdistys, naisten koripalloliigajoukkue Catz, kokemusasiantuntijamme Pia Karvinen ja monet paikallisosastojemme yhteistyötahot ansaitsevat kaikki kiitoksen kampanjan tukemisesta.

Tänä vuonna nauhan on suunnitellut nuori artisti Anna Puu. Nauhaa koristaa Anna Puun voimasymboli salama. Voimaa tuovia asioita etsitään silloin, kun syöpä koskettaa. Se voi olla musiikki, ystävät tai nuotiotuli. Tarvitaan joku paikka tai asia, josta tulee turvallinen olo silloin, kun sisin on turvaton. Näen symbolissa myös toisen vertauskuvan: se muistuttaa meitä siitä, että syöpä iskee kuin salama – yllättäen ja kirkkaalta taivaalta.

Silloin palveluitamme tarvitaan. Olemme tukena, kun syöpä koskettaa.

Tue toimintaamme ostamalla Roosa nauha yhdistyksemme toimipisteistä, Roosa nauha -tapahtumistamme tai paikallisosastoiltamme. Yhdessä #meissä on voimaa.

Terkuin Niina

Roosa nauha 2018 -keräys alkoi 27.9. ja se on käynnissä lokakuun ajan 4.11. asti. Keräys tavoittelee kahden miljoonan euron tuottoja syöpätutkimukseen ja sairastuneiden tukemiseen. Syöpäjärjestöjen lisäksi monet valtakunnalliset toimijat myyvät nauhoja. Kampanjassa ovat mukana Lindexit, K-Citymarketit, K-Supermarketit, K-Marketit, Neste K -liikenneasemat, S-marketit, Prismat, Alepat, Stockmann Herkut, Salet, Sokokset, Emotionit ja ABC-marketit.