Meissä on voimaa

Niina Turunen

Vuoden 2018 Roosa nauha -kampanjan tunnus ”Meissä on voimaa” kertoo tärkeästä asiasta – yhteistyöstä ja siitä, että tarvitsemme toisiamme.  Pieni panos yhteiseen tekemiseen mahdollistaa suuremman tavoitteen saavuttamisen. Vuoden 2018 Roosa nauha -kampanjalla tavoiteltiin aiempaa suurempaa tuottoa. Ja – Roosa nauha rikkoi jälleen ennätyksen: 2,3 miljoonaa naisten syöpien tutkimukseen!

Yhdistyksellemme kampanja oli myös hyvä tilaisuus muistuttaa omalla alueellamme syöpäyhdistyksen palveluista, olla esillä valtakunnallisen kampanjan kautta. Panostimme aiempaa enemmän kampanjan näkyvyyteen alueellamme ja saimme muun muassa uusia lipaskerääjiä eri puolille laajaa toimialuettamme. Kiitos kaikille vapaaehtoisille!

Meissä on voimaa tarkoittaa yhdistyksemme näkökulmasta myös uusia yhteistyökumppaneita, joiden kanssa saamme levitettyä rintasyöpätietoutta ja pinkkiä sanomaa. Etelä-Karjalan sosiaali- ja terveyspiiri, Kisattaret Pieksämäellä, Suomen Syöpäyhdistys, naisten koripalloliigajoukkue Catz, kokemusasiantuntijamme Pia Karvinen ja monet paikallisosastojemme yhteistyötahot ansaitsevat kaikki kiitoksen kampanjan tukemisesta.

Vuoden 2018 nauhan suunnitteli nuori artisti Anna Puu. Nauhaa koristaa Anna Puun voimasymboli salama. Voimaa tuovia asioita etsitään silloin, kun syöpä koskettaa. Se voi olla musiikki, ystävät tai nuotiotuli. Tarvitaan joku paikka tai asia, josta tulee turvallinen olo silloin, kun sisin on turvaton. Näen symbolissa myös toisen vertauskuvan: se muistuttaa meitä siitä, että syöpä iskee kuin salama – yllättäen ja kirkkaalta taivaalta.

Silloin palveluitamme tarvitaan. Olemme tukena, kun syöpä koskettaa.

Yhdessä #meissä on voimaa.

Terkuin Niina