LC Weerat kutsuvat kävelylle ja hyväntekoon 22.9.2023

Mona Taipale, LC Weera

Saimaan Syöpäyhdistyksen 70 v. -juhlavuoden blogi nro 8

Lions Club Lappeenranta Weera on aktiivinen leijonaklubi, jonka toiminnassa korostuu paikallinen hyväntekeminen. Weerat haluavat omalla toiminnallaan olla tukemassa lähimmäisiä Lappeenrannassa ja laajemmin Etelä-Karjalan alueella. Muiden auttaminen lisää tutkitusti merkityksen tunnetta ja yhteisöllisyyttä, mikä lienee yksi syy sille, että Weerojen jäsenmäärä on viime vuosina kasvanut voimakkaasti.

Saimaan Syöpäyhdistyksen kanssa Weerat ovat vuosien varrella tehneet yhteistyötä tukemalla syöpää sairastaneiden ja sairastavien lasten ja heidän vanhempiensa Unikko-kerhon toimintaa. Myös Roosa nauhojen hankinta syöpäyhdistyksen kautta on kuulunut Weerojen syksyn ohjelmaan jo usean vuoden ajan. Tänä vuonna haluttiin kokeilla jotain uutta ja Weeroille virisi ajatus toteuttaa Roosa nauha -hyväntekeväisyysreippailu yhdessä syöpäyhdistyksen ja useiden muiden kumppanien kanssa.

Tuumasta toimeen! Weerojen Roosa nauha -reippailu järjestetään perjantaina 22.9. klo 17–20 Lappeenrannassa. Ajankohta on tarkkaan harkittu, sillä kuluvan vuoden Roosa nauha julkaistaan edellisenä päivänä. Reippailulla kävelemme yhdessä, nautimme toistemme seurasta, ihastelemme kaunista kotikaupunkiamme ja tarkkasilmäiset saattavat huomata myös pinkkiä valoa siellä täällä 😊. Reippailun osallistumismaksuilla tuetaan Saimaan Syöpäyhdistyksen toimintaa. Weeroissa paikallisen syöpätyön tukeminen on koettu tärkeäksi. Syöpä koskettaa monia, niin sairastuneita kuin heidän läheisiään ja on tärkeää, että apua ja maksutonta tukea saa läheltä.

Saimaan Syöpäyhdistys täyttää tänä vuonna 70 vuotta, Lions Club Weera ja Roosa nauha molemmat 20 vuotta. Tule kanssamme juhlistamaan pyöreitä vuosia reippailemalla! Samalla vastaamme tasavallan presidentti Sauli Niinistön kävelyhaasteeseen.

Lisätietoa Roosa nauha -reippailusta: www.lcweera.fi ja https://www.saimaansyopayhdistys.fi/ajankohtaista/tapahtumat/lappeenrannassa-weerojen-roosa-nauha-reippailu-22-9/

Osallistumismaksun voit maksaa etukäteen täältä: https://sydanjalki-verkkokauppa.vilkas.shop/

Osallistumismaksu on 15 € ennakkoon ostettuna (pe 22.9. klo 14 asti) ja 20 € paikan päällä maksettuna.

Weera-Leijona kutsuu kävelylle ja hyväntekoon perjantaina 22.9. 2023

Tänä vuonna Weeroilla on meneillään myös historiansa suurin projekti, Pelataa yhes – Etelä-Karjala tutuks -lautapeli, jossa seikkaillaan maakunnan monimuotoisessa luonnossa ja tutustutaan alueen nähtävyyksiin. Pelin avulla halutaan tuoda koululaisia, perheitä ja erilaisia ryhmiä yhteen pelaamaan, vahvistaa lasten ja nuorten luontosuhdetta sekä lisätä alue- ja kotiseututuntemusta ja yhteisöllisyyttä. Pelin tuotto ohjataan lyhentämättömänä eteläkarjalaisten lasten ja nuorten mielenterveyden edistämiseen koulukiusaamisen ehkäisemiseen liittyvän kampanjan kautta.

Lisätietoa Weerojen toiminnasta: www.lcweera.fi

Mona Taipale