Luomihuolipäivät

Saimaan Syöpäyhdistys järjestää eri paikkakunnilla luomitarkastuksia, ns. luomihuolipäiviä. Huolestuttavat ihomuutokset tarkastaa ihotautien erikoislääkäri. Tavoitteena on vähentää huolta ihomuutoksista sekä lisätä tietoisuutta luomien muutoksista, ultraviolettisäteilyn vaikutuksista ihoon sekä turvallisesta auringonotosta.

Ihomuutokset tarkastetaan

Luomihuolipäivän vastaanotolla ihotautilääkäri tarkastaa ihomuutokset, mutta ei tee toimenpiteitä vaan tarvittaessa ohjaa jatkotutkimuksiin.

Luomitarkastus on Saimaan Syöpäyhdistyksen jäsenille maksuton ja ei-jäseniltä veloitetaan 40 €, maksu tarkastuksen yhteydessä. Jäsenetu on henkilökohtainen.

Ajanvaraus luomihuolipäivään on välttämätön

Ilmoitamme luomihuolipäivistä tällä verkkosivulla sekä paikallislehdessä ja Facebookissa ennen ajanvarauksen alkua.

Luomihuolipäivät ajoitetaan loppukevääseen ja alkusyksyyn. Paikkakunnat vaihtelevat vuosittain.

Huomio! Ajanvaraus on välttämätön. Luomentarkastusaikoja annetaan vain ilmoitettuina ajanvarausaikoina. Tarkastusaikoja on rajallinen määrä ja ajanvarauspuhelimia vain yksi.

Paikkakunta Luomihuolipv Ajanvaraus puh.
Lappeenranta pe 2.10.2020 ma 28.9. klo 8-9 0400 728 192
Mikkeli to 8.10.2020 ma 5.10. klo 8-10 040 767 4048
Pieksämäki to 10.9.2020 ma 7.9. klo 8-10 040 767 4043
Savonlinna ke 9.9.2020 ma 7.9. klo 8-11 040 767 4033

Koronavirusepidemian vuoksi pyydämme saapumaan paikalle mahdollisimman täsmällisesti sovittuun luomentarkastusaikaan. Noudatamme tehostettua hygieniaa: käsien desifiointi heti tilaan saapuessa, odotustilassa on huomioitu turvavälit. Seuralaiset tai saattajat eivät nyt voi poikkeuksellisesti tulla odotustilaan. Tulethan oireettomana! Jos sairastut tai sinulle tulee oireita ajanvarauksen jälkeen, ole hyvä ja peru aikasi, jotta voimme tarjota sitä mahdollisesti varalle jääneelle.

Lue lisää Kaikki syövästä -sivustolta, miten ja miksi luomia kannattaa tarkkailla.

Tarkkaile luomiasi

Lue lisää ihosyövästä