Luomihuolipäivät

Saimaan Syöpäyhdistys järjestää eri paikkakunnilla luomitarkastuksia, ns. luomihuolipäiviä. Huolestuttavat ihomuutokset tarkastaa ihotautien erikoislääkäri. Tavoitteena on vähentää huolta ihomuutoksista sekä lisätä tietoisuutta luomien muutoksista, ultraviolettisäteilyn vaikutuksista ihoon sekä turvallisesta auringonotosta.

Ihomuutokset tarkastetaan

Luomihuolipäivän vastaanotolla ihotautilääkäri tarkastaa ihomuutokset, mutta ei tee toimenpiteitä vaan ohjaa tarvittaessa jatkotutkimuksiin.

Luomitarkastus on Saimaan Syöpäyhdistyksen jäsenille maksuton ja ei-jäseniltä veloitetaan 40 € maksu tarkastuksen yhteydessä. Jäsenetu on henkilökohtainen.

Ajanvaraus luomihuolipäivään on välttämätön

Luomihuolipäivien paikkakunnat vaihtelevat vuosittain. Etsimme parhaillaan uusia yhteistyölääkäreitä luomihuolitoimintaan ja siinä on haasteita. Syksylle 2022 on sovittuna luomihuolipäivät Pieksämäelle ja Savonlinnaan.

Huomio! Ajanvaraus on välttämätön. Tarkastusaikoja on rajallinen määrä ja ajanvarauspuhelimia vain yksi.

Luomihuolipäivä Pieksämäellä lauantaina 24.9. klo 9-16. Ajanvaraus pe 16.9. klo 8.30 alkaen niin kauan kuin tarkastusaikoja riittää. Ajanvarauksen puh.nro 040 767 4043.

Luomihuolipäivä Savonlinnassa torstaina 13.10. klo 9-16. Ajanvaraus ma 10.10. klo 8.00 alkaen niin kauan kuin tarkastusaikoja riittää. Ajanvarauksen puh.nro 040 767 4033. Huom! muutokset mahdollisia.

Ilmoitamme luomihuolipäivien päivämäärät ja ajanvarausohjeet tällä verkkosivulla sekä paikallislehdessä ja Facebookissa ennen ajanvarauksen alkua.

Syöpäjärjestöjen sivustoilta voit lukea lisää, miten ja miksi luomia kannattaa tarkkailla.

Tarkkaile luomiasi

Lue lisää ihosyövästä