Luomihuolipäivät

Saimaan Syöpäyhdistys järjestää eri paikkakunnilla luomitarkastuksia, ns. luomihuolipäiviä. Huolestuttavat ihomuutokset tarkastaa ihotautien erikoislääkäri. Tavoitteena on vähentää huolta ihomuutoksista sekä lisätä tietoisuutta luomien muutoksista, ultraviolettisäteilyn vaikutuksista ihoon sekä turvallisesta auringonotosta.

Ihomuutokset tarkastetaan

Luomihuolipäivän vastaanotolla ihotautilääkäri tarkastaa ihomuutokset, mutta ei tee toimenpiteitä vaan tarvittaessa ohjaa jatkotutkimuksiin.

Luomitarkastus on Saimaan Syöpäyhdistyksen jäsenille maksuton ja ei-jäseniltä veloitetaan 40 €, maksu tarkastuksen yhteydessä. Jäsenetu on henkilökohtainen.

Ajanvaraus luomihuolipäivään on välttämätön

Ilmoitamme luomihuolipäivistä tällä verkkosivulla sekä paikallislehdessä ja Facebookissa ennen ajanvarauksen alkua.

Luomihuolipäivät ajoitetaan loppukevääseen ja alkusyksyyn. Paikkakunnat vaihtelevat vuosittain.

Huomio! Ajanvaraus on välttämätön. Luomentarkastusaikoja annetaan vain ilmoitettuina ajanvarauspäivinä. Tarkastusaikoja on rajallinen määrä ja ajanvarauspuhelimia vain yksi.

• Imatra, luomihuolipäivä to 9.9.2021, ajanvaraus: to 2.9. klo 8-10 puh. 0400 728 192.
  • Mikkeli, luomihuolipäivä to 26.8.2021, ajanvaraus: ke 18.8. klo 8 alkaen puh. 040 767 4048.
  • Pieksämäki, luomihuolipäivä ma 27.9.2021, ajanvaraus: ma 20.9. klo 8.30-14 puh. 040 767 4043.
  • Savonlinna, luomihuolipäivä ke 1.9.2021, ajanvaraus: ke 25.8. klo 8 alkaen puh. 040 767 4033.

Koronapandemian vuoksi pyydämme saapumaan paikalle mahdollisimman täsmällisesti sovittuun luomentarkastusaikaan. Noudatamme tehostettua hygieniaa: käytämme maskeja, käsien desinfiointi heti tilaan saapuessa, odotustilassa on huomioitu turvavälit. Seuralaiset tai saattajat eivät saa tulla odotustilaan. Tulethan oireettomana! Jos sairastut tai sinulle tulee oireita ajanvarauksen jälkeen, ole hyvä ja peru aikasi, jotta voimme tarjota sitä mahdollisesti varalle jääneelle.

Syöpäjärjestöjen sivustoilta voit lukea lisää, miten ja miksi luomia kannattaa tarkkailla.

Tarkkaile luomiasi

Lue lisää ihosyövästä