Luomihuolipäivät

Saimaan Syöpäyhdistys järjestää eri paikkakunnilla luomitarkastuksia, ns. luomihuolipäiviä. Huolestuttavat ihomuutokset tarkastaa ihotautien erikoislääkäri. Tavoitteena on vähentää huolta ihomuutoksista sekä lisätä tietoisuutta luomien muutoksista, ultraviolettisäteilyn vaikutuksista ihoon sekä turvallisesta auringonotosta.

Ihomuutokset tarkastetaan

Luomihuolipäivän vastaanotolla ihotautilääkäri tarkastaa ihomuutokset, mutta ei tee toimenpiteitä vaan tarvittaessa ohjaa jatkotutkimuksiin.

Luomitarkastus on Saimaan Syöpäyhdistyksen jäsenille maksuton ja ei-jäseniltä veloitetaan 40 €, maksu käteisellä tarkastuksen yhteydessä. Jäsenetu on henkilökohtainen.

Ajanvaraus luomihuolipäivään on välttämätön

Ilmoitamme luomihuolipäivistä tällä verkkosivulla sekä paikallislehdessä ja Facebookissa ennen ajanvarauksen alkua.

Luomihuolipäivät ajoitetaan loppukevääseen ja alkusyksyyn. Paikkakunnat vaihtelevat vuosittain.

Huomio! Ajanvaraus on välttämätön. Luomentarkastusaikoja annetaan vain ilmoitettuina ajanvarausaikoina. Tarkastusaikoja on rajallinen määrä ja ajanvarauspuhelimia vain yksi.

Kevään 2020 luomihuolipäivät on peruttu koronavirusepidemian vuoksi. Tiedotamme myöhemmin syksyn luomipäivistä.

Tarkkaile luomiasi

Lue lisää Kaikki syövästä -sivustolta, miten ja miksi luomia kannattaa tarkkailla.

Tarkkaile luomiasi

Lue lisää ihosyövästä