Luomihuolipäivät

Saimaan Syöpäyhdistys järjestää eri paikkakunnilla luomitarkastuksia, ns. luomihuolipäiviä. Huolestuttavat ihomuutokset tarkastaa ihotautien erikoislääkäri. Tavoitteena on vähentää huolta ihomuutoksista sekä lisätä tietoisuutta luomien muutoksista, ultraviolettisäteilyn vaikutuksista ihoon sekä turvallisesta auringonotosta.

Ihomuutokset tarkastetaan

Luomihuolipäivän vastaanotolla ihotautilääkäri tarkastaa ihomuutokset, mutta ei tee toimenpiteitä vaan ohjaa tarvittaessa jatkotutkimuksiin.

Luomitarkastus on Saimaan Syöpäyhdistyksen jäsenille maksuton ja ei-jäseniltä veloitetaan 40 € maksu tarkastuksen yhteydessä. Jäsenetu on henkilökohtainen.

Ajanvaraus luomihuolipäivään on välttämätön

Luomihuolipäivien paikkakunnat vaihtelevat vuosittain. Etsimme parhaillaan uusia yhteistyölääkäreitä luomihuolitoimintaan ja siinä on haasteita. Tällä hetkellä on sovittuna vain yksi luomihuolipäivä.

Ilmoitamme luomihuolipäivien päivämäärät ja ajanvarausohjeet tällä verkkosivulla sekä paikallislehdessä ja Facebookissa ennen ajanvarauksen alkua.

Luomihuolipäivä Mikkelissä keskiviikkona 1.6.2022. Ajanvaraus puhelimitse 040 767 4048. Tarkastusaikoja annetaan niin kauan kuin niitä riittää.

Huomio! Ajanvaraus on välttämätön. Tarkastusaikoja on rajallinen määrä ja ajanvarauspuhelimia vain yksi.

Syöpäjärjestöjen sivustoilta voit lukea lisää, miten ja miksi luomia kannattaa tarkkailla.

Tarkkaile luomiasi

Lue lisää ihosyövästä