Itä-Savo

Itä-Savon alueen ryhmien koordinointia hoitaa Saimaan Syöpäyhdistyksen Savonlinnan neuvontahoitaja.

Itä-Savon alueen ryhmistä saat lisätietoa neuvontahoitaja Eeva Airaksiselta, puh. 040 767 4033, sähköposti eeva.airaksinen@sasy.fi.

Savonlinna

Vastasairastuneitten naisten ryhmät ja vastasairastuneitten miesten ryhmät

Vastasairastuneitten ryhmässä sinulla on mahdollisuus vaihtaa ajatuksia ja kokemuksia saman sairauden kokeneiden kanssa. Ryhmää ohjaa neuvontahoitaja, kokoontumiset eri teemoilla. Ilmoittautuminen neuvontahoitajalle. Seuraava vastasairastuneitten naisten ryhmä käynnistyy ma 16.1.2017 klo 14. Ilmoittautuminen neuvontahoitajalle puh. 040 767 4033.

Naisten avoin vertaisryhmä

Syöpään sairastuneille ja syövän sairastaneille naisille tarkoitettu vertaisryhmä kokoontuu Saimaan Syöpäyhdistyksen Savonlinnan neuvontapalvelun tiloissa noin kerran kuukaudessa. Ryhmän ohjaajana toimii syövän itse sairastanut vertaistukihenkilö. Kokoontumiset kevätkaudella 2017: 19.1. 23.2. 23.3.  ja 20.4.  klo 17. Ei tarvitse ilmoittautua.

Miesten avoin vertaisryhmä

Syöpään sairastuneille ja syövän sairastaneille miehille tarkoitettu vertaisryhmä jatkaa kokoontumisia Saimaan Syöpäyhdistyksen Savonlinnan neuvontapalvelun tiloissa noin kerran kuukaudessa. Ryhmää ohjaajana toimii syövän itse sairastanut vertaistukihenkilö. Kevätkauden 2017 ensimmäinen tapaaminen 17.1. klo 13. Vertaisryhmään ei tarvitse ilmoittautua.

Tupakasta vieroittautumisryhmät

Ryhmiä järjestetään yhteistyössä Sosterin kanssa kolme kertaa vuodessa. Ryhmä kokoontuu neljä kertaa viikon välein, lisäksi yksi tsemppikerta kuukauden kuluttua. Seuraava ryhmä alkaa tiistaina 7.3.2017 klo 16.30 Syöpäyhdistyksen tiloissa. Tiedustelut ja ilmoittautumiset neuvontahoitajalle.

Tupakasta vieroitusryhmä Snl maalis2017

Kuvailmaisuryhmä syöpään sairastuneille

Kuvailmaisun ryhmä toteutetaan kaksi kertaa vuodessa, keväällä ja syksyllä. Ryhmässä käsitellään sairastumiseen liittyviä tunteita. Osallistuminen ei edellytä minkäänlaisia piirtämisen taitoja. Kuvaryhmä kokoontuu viisi kertaa ja sitä ohjaa kuntoutus- ja kipupsykologi Tuula Kokkonen. Osallistumismaksu 50 € sisältää ohjauksen ja tarvikkeet. Ryhmän toteuttamista tukee Sosiaali- ja terveysjärjestöjen avustuskeskus STEA. Seuraava kuvailmaisun ryhmä alkaa ke 22.3.2017. Tiedustelut ja ilmoittautumiset neuvontahoitajalle puh. 040 767 4033.

Kuvailmaisun ryhmä Snl kevät 2017