Itä-Savo

Itä-Savon alueen ryhmien koordinointia hoitaa Saimaan Syöpäyhdistyksen Savonlinnan neuvontahoitaja.

Itä-Savon alueen ryhmistä saat lisätietoa neuvontahoitaja Janna Puuruselta puh. 040 767 4033, sähköposti janna.puurunen@sasy.fi.

Savonlinna

Vastasairastuneitten naisten ryhmät ja vastasairastuneitten miesten ryhmät

Vastasairastuneitten ryhmässä sinulla on mahdollisuus vaihtaa ajatuksia ja kokemuksia saman sairauden kokeneiden kanssa. Ryhmää ohjaa neuvontahoitaja, kokoontumisia 3-5 kertaa eri teemoilla. Ryhmiin ilmoittautuminen neuvontahoitajalle puh. 040 767 4033.

Jos olet hiljattain saanut syöpädiagnoosin, ota yhteyttä neuvontahoitajaan – uusia vastasairastuneiden ryhmiä järjestetään tarpeen mukaan lyhyelläkin varoitusajalla, kun ilmoittautuneita on riittävän monta pienryhmän käynnistämiseen. Seuraavia vastasairastuneitten ryhmiä suunnitellaan käynnistettäviksi tammikuussa 2020, joten kannattaa ottaa pian yhteyttä Jannaan.

Naisten avoin vertaisryhmä

Syöpään sairastuneille ja syövän sairastaneille naisille tarkoitettu vertaisryhmä kokoontuu Saimaan Syöpäyhdistyksen Savonlinnan neuvontapalvelun tiloissa noin kerran kuukaudessa. Ryhmän ohjaajana toimii syövän sairastanut vertaistukihenkilö. Ei tarvitse ilmoittautua etukäteen. Keväällä 2020 kokoonnutaan to 16.1., to 5.3. ja to 16.4. klo 17.00.

Miesten avoin vertaisryhmä

Syöpään sairastuneille ja syövän sairastaneille miehille tarkoitettu vertaisryhmä kokoontuu Saimaan Syöpäyhdistyksen Savonlinnan neuvontapalvelun tiloissa noin kerran kuukaudessa. Ryhmän ohjaajana toimii syövän sairastanut vertaistukihenkilö.  Avoimeen vertaisryhmään ei tarvitse ilmoittautua. Syksyn 2019 tapaamiset 17.9., 15.10, 19.11. ja 10.12. klo 13.00. Tervetuloa – myös uudet osanottajat! Lisätietoja neuvontahoitajalta, puh. 040 767 4033.

Keskusteluryhmä syöpäpotilaan läheisille

Syöpä koskettaa sairastuneen lisäksi myös kaikkia läheisiä. Huoli on valtava, tunteet heilahtelevat ja omakin jaksaminen mietityttää. Tunteiden purkaminen neuvontahoitajan ohjaamassa ryhmässä samassa elämäntilanteessa olevien kanssa keventää mieltä ja voi tarjota ratkaisuja arjen ja käytännön ongelmiin. Läheisten ryhmä Savonlinnaan on suunnitteilla vuoden 2020 alussa. Lisätietoja neuvontahoitajalta, puh. 040 767 4033.

Elämäniloa tanssista – tanssiryhmä syöpään sairastuneille ja läheisille

Syöpään sairastuneille ja heidän läheisilleen tarkoitettu tanssiryhmä Savonlinnassa tanssistudio Riemurytmillä. Ryhmä kokoontuu 10 kertaa, osallistumismaksu 40 € (tai yksittäiskerta á 8 €). Ryhmään osallistuminen edellyttää Saimaan Syöpäyhdistyksen jäsenyyttä. Seuraava ryhmä starttaa 21.1.2020. Tiedustelut neuvontahoitajalta  puh. 040 767 4033 tai janna.puurunen@sasy.fi.
Elämäniloa tanssista syksy 2019

Rantasalmi

Syöpään sairastuneiden ja syövän sairastaneiden miesten vertaisryhmä Rantasalmella. Kokoontumispaikkana on Ikälä, Kirkkotie 2, kerhohuone. Ryhmän ohjaajana toimii syövän sairastanut vertaistukihenkilö. Ryhmään ei tarvitse ilmoittautua etukäteen. Syksyn 2019 tapaamiset 17.9., 22.10. (huom. muuttunut ajankohta), 19.11. ja 17.12  klo 13 (muutokset mahdollisia).  Tervetuloa – myös uudet osanottajat! Lisätietoja neuvontahoitajalta, puh. 040 767 4033.