Itä-Savo

Itä-Savon alueen ryhmien koordinointia hoitaa Saimaan Syöpäyhdistyksen Savonlinnan neuvontahoitaja.

tä-Savon alueen ryhmistä saat lisätietoa neuvontahoitaja Eeva Airaksiselta, puh. 040 767 4033, sähköposti eeva.airaksinen@sasy.fi.

Savonlinna

Vastasairastuneitten naisten ryhmät ja vastasairastuneitten miesten ryhmät

Vastasairastuneitten ryhmässä sinulla on mahdollisuus vaihtaa ajatuksia ja kokemuksia saman sairauden kokeneiden kanssa. Ryhmää ohjaa neuvontahoitaja, kokoontumisia 3-5 kertaa eri teemoilla. Seuraava vastasairastuneitten naisten ryhmä alkaa 19.9. klo 14. Ryhmiin ilmoittautuminen neuvontahoitajalle puh. 040 767 4033.

Naisten avoin vertaisryhmä

Syöpään sairastuneille ja syövän sairastaneille naisille tarkoitettu vertaisryhmä kokoontuu Saimaan Syöpäyhdistyksen Savonlinnan neuvontapalvelun tiloissa noin kerran kuukaudessa. Ryhmän ohjaajana toimii syövän itse sairastanut vertaistukihenkilö. Syksyn 2018 kokoontumiset torstaisin klo 17. Ensimmäinen tapaaminen 20.9. Ei tarvitse ilmoittautua etukäteen.

Miesten avoin vertaisryhmä

Syöpään sairastuneille ja syövän sairastaneille miehille tarkoitettu vertaisryhmä kokoontuu Saimaan Syöpäyhdistyksen Savonlinnan neuvontapalvelun tiloissa noin kerran kuukaudessa. Ryhmän ohjaajana toimii syövän itse sairastanut vertaistukihenkilö. Syyskauden 2018 kokoontumiset alkavat tiistaina 18.9. Avoimeen vertaisryhmään ei tarvitse ilmoittautua.

Elämäniloa tanssista – tanssiryhmä syöpään sairastuneille

Asukasloikka -hankkeena toteutetaan Savonlinnassa kolme tanssiryhmää syöpään sairastuneille syksyn 2017 ja kevään 2018 aikana. Tiedustelut: puh. 040 767 4033 tai savonlinna@sasy.fi.

Elamaniloa tanssista maaliskuu 2018

Tupakasta vieroittautumisryhmät

Ryhmiä tupakasta vieroittautumiseen järjestetään yhteistyössä Sosterin kanssa 2-3 kertaa vuodessa. Ryhmä kokoontuu neljä kertaa viikon välein, lisäksi yksi tsemppikerta kuukauden kuluttua. Tiedustelut ja ilmoittautumiset neuvontahoitajalle, puh. 040 767 4033.
Seuraava vieroitusryhmä käynnistyy ti 16.10.2018.

Tupakkaryhma Snl

Kuvailmaisuryhmä syöpään sairastuneille

Kuvailmaisun ryhmä toteutetaan kaksi kertaa vuodessa, keväällä ja syksyllä. Ryhmässä käsitellään sairastumiseen liittyviä tunteita. Osallistua voi syöpään sairastunut ja/tai syöpäpotilaan läheinen. Ryhmään osallistuminen ei edellytä taiteellisia kykyjä tai piirtämisenlahjoja. Kuvaryhmä kokoontuu viisi kertaa ja sitä ohjaa kuntoutus- ja kipupsykologi Tuula Kokkonen. Osallistumismaksu 50 € sisältää ohjauksen ja tarvikkeet. Ryhmän toteuttamista tukee Sosiaali- ja terveysjärjestöjen avustuskeskus STEA. Tiedustelut ja ilmoittautumiset neuvontahoitajalle puh. 040 767 4033. Seuraava kuvaryhmä alkaa ke 3.10.2018.

Kuvailmaisun ryhma Snl

Rantasalmi

Syöpään sairastuneiden ja syövän sairastaneiden miesten vertaisryhmä Rantasalmella. Kokoontumispaikkana on Ikälä, Kirkkotie 2, kerhohuone. Ryhmän ohjaajana toimii syövän itse sairastanut vertaistukihenkilö. Vertaisryhmään ei tarvitse ilmoittautua. Seuraava tapaaminen syyskaudella, päivämäärä tarkentuu pian. Tervetuloa!