Itä-Savo

Itä-Savon alueen ryhmien koordinointia hoitaa Saimaan Syöpäyhdistyksen Savonlinnan neuvontahoitaja.

Itä-Savon alueen ryhmistä saat lisätietoa neuvontahoitaja Eeva Airaksiselta, puh. 040 767 4033, sähköposti eeva.airaksinen@sasy.fi.

Savonlinna

Vastasairastuneitten naisten ryhmät ja vastasairastuneitten miesten ryhmät

Vastasairastuneitten ryhmässä sinulla on mahdollisuus vaihtaa ajatuksia ja kokemuksia saman sairauden kokeneiden kanssa. Ryhmää ohjaa neuvontahoitaja, kokoontumisia 3-5 kertaa eri teemoilla. Ilmoittautuminen neuvontahoitajalle puh. 040 767 4033.

Seuraava vastasairastuneitten naisten ryhmä alkaa 19.9. klo 14.

Naisten avoin vertaisryhmä

Syöpään sairastuneille ja syövän sairastaneille naisille tarkoitettu vertaisryhmä kokoontuu Saimaan Syöpäyhdistyksen Savonlinnan neuvontapalvelun tiloissa noin kerran kuukaudessa. Ryhmän ohjaajana toimii syövän itse sairastanut vertaistukihenkilö. Syksyn 2017 kokoontumispäivät: to 21.9.; to 19.10. ja to 16.11. Ryhmään ei tarvitse ilmoittautua.

Miesten avoin vertaisryhmä

Syöpään sairastuneille ja syövän sairastaneille miehille tarkoitettu vertaisryhmä kokoontuu Saimaan Syöpäyhdistyksen Savonlinnan neuvontapalvelun tiloissa noin kerran kuukaudessa. Ryhmän ohjaajana toimii syövän itse sairastanut vertaistukihenkilö. Kevätkauden kokoontumiset päättyneet, jatketaan syyskuussa ti 12.9 klo 13.00. Tietoa kokoontumispäivistä tällä sivulla ja tapahtumakalenterissa. Vertaisryhmään ei tarvitse ilmoittautua.

Tupakasta vieroittautumisryhmät

Ryhmiä tupakasta vieroittautumiseen järjestetään yhteistyössä Sosterin kanssa 2-3 kertaa vuodessa. Ryhmä kokoontuu neljä kertaa viikon välein, lisäksi yksi tsemppikerta kuukauden kuluttua. Seuraava ryhmä alkaa 22.8. klo 16.30 Saimaan Syöpäyhdistyksen tiloissa. Tiedustelut ja ilmoittautumiset neuvontahoitajalle, puh. 040 767 4033.

Kuvailmaisuryhmä syöpään sairastuneille

Kuvailmaisun ryhmä toteutetaan kaksi kertaa vuodessa, keväällä ja syksyllä. Ryhmässä käsitellään sairastumiseen liittyviä tunteita. Osallistuminen ei edellytä minkäänlaisia piirtämisen taitoja. Kuvaryhmä kokoontuu viisi kertaa ja sitä ohjaa kuntoutus- ja kipupsykologi Tuula Kokkonen. Osallistumismaksu 50 € sisältää ohjauksen ja tarvikkeet. Ryhmän toteuttamista tukee Sosiaali- ja terveysjärjestöjen avustuskeskus STEA.  Syksyn ryhmä alkaa ke 20.9. klo 17. Tiedustelut ja ilmoittautumiset neuvontahoitajalle puh. 040 767 4033.

Rantasalmi

Syöpään sairastuneiden ja syövän sairastaneiden miesten vertaisryhmä on aloittanut Rantasalmella huhtikuussa 2017, kokoontumispaikkana Palvelukeskus Mäntylä, Lipposenpolku 2. Ryhmän ohjaajana toimii syövän itse sairastanut vertaistukihenkilö. Seuraava kokoontuminen ti 19.9. klo 13. Vertaisryhmään ei tarvitse ilmoittautua.