Itä-Savo

Itä-Savon alueen ryhmien koordinointia hoitaa Saimaan Syöpäyhdistyksen Savonlinnan neuvontahoitaja.

Itä-Savon alueen ryhmistä saat lisätietoa neuvontahoitaja Janna Puuruselta puh. 040 767 4033, sähköposti janna.puurunen@sasy.fi.

Savonlinna

Vastasairastuneitten naisten ryhmät ja vastasairastuneitten miesten ryhmät

Vastasairastuneitten ryhmässä sinulla on mahdollisuus vaihtaa ajatuksia ja kokemuksia saman sairauden kokeneiden kanssa. Ryhmää ohjaa neuvontahoitaja, kokoontumisia 3-5 kertaa eri teemoilla. Ryhmiin ilmoittautuminen neuvontahoitajalle puh. 040 767 4033.

Syöpään vastasairastuneitten naisten ryhmä on käynnistymässä keväällä, vielä voi ilmoittautua.

Naisten avoin vertaisryhmä

Syöpään sairastuneille ja syövän sairastaneille naisille tarkoitettu vertaisryhmä kokoontuu Saimaan Syöpäyhdistyksen Savonlinnan neuvontapalvelun tiloissa noin kerran kuukaudessa. Ryhmän ohjaajana toimii syövän sairastanut vertaistukihenkilö. Ei tarvitse ilmoittautua etukäteen.

Miesten avoin vertaisryhmä

Syöpään sairastuneille ja syövän sairastaneille miehille tarkoitettu vertaisryhmä kokoontuu Saimaan Syöpäyhdistyksen Savonlinnan neuvontapalvelun tiloissa noin kerran kuukaudessa. Ryhmän ohjaajana toimii syövän sairastanut vertaistukihenkilö.  Avoimeen vertaisryhmään ei tarvitse ilmoittautua. Seuraava  tapaaminen ti 19.2.2019 klo 17 (huom! ajankohta siirtynyt, tässä korjattu pvm).

Elämäniloa tanssista – tanssiryhmä syöpään sairastuneille ja läheisille

Syöpään sairastuneille ja heidän läheisilleen tarkoitettu tanssiryhmä käynnistyy Savonlinnassa tanssistudio Riemurytmillä tiistaina 15.1.2019 klo 17.00. Ryhmä kokoontuu 10 kertaa, osallistumismaksu 30 € (tai yksittäiskerta á 8 €). Ryhmään osallistuminen edellyttää myös Saimaan Syöpäyhdistyksen jäsenyyttä. Tiedustelut ja ilmoittautumiset puh. 040 767 4033 tai janna.puurunen@sasy.fi.

>Elämäniloa tanssista 2019

Kuvailmaisuryhmä syöpään sairastuneille

Kuvailmaisun ryhmä toteutetaan kaksi kertaa vuodessa, keväällä ja syksyllä. Ryhmässä käsitellään sairastumiseen liittyviä tunteita. Osallistua voi syöpään sairastunut ja/tai syöpäpotilaan läheinen. Ryhmään osallistuminen ei edellytä taiteellisia kykyjä tai piirtämisenlahjoja. Kuvaryhmä kokoontuu viisi kertaa ja sitä ohjaa kuntoutus- ja kipupsykologi Tuula Kokkonen. Osallistumismaksu 50 € sisältää ohjauksen ja tarvikkeet. Ryhmän toteuttamista tukee Sosiaali- ja terveysjärjestöjen avustuskeskus STEA. Kevään 2019 kuvailmaisun ryhmä käynnistyy keskiviikkona 13.3. klo 15. Tiedustelut ja ilmoittautumiset puh. 040 767 4033.

Kuvailmaisun ryhma Snl

Irti tupakasta

Tupakasta vieroitusryhmä käynnistetään kevään 2019 aikana. Aikataulusta ilmoitetaan myöhemmin. Ryhmä toteutetaan yhteistyönä Sosterin kanssa. Tiedustelut neuvontahoitajalta, puh. 040 767 4033.

Rantasalmi

Syöpään sairastuneiden ja syövän sairastaneiden miesten vertaisryhmä Rantasalmella. Kokoontumispaikkana on Ikälä, Kirkkotie 2, kerhohuone. Ryhmän ohjaajana toimii syövän sairastanut vertaistukihenkilö. Vertaisryhmään ei tarvitse ilmoittautua. Kevään 2019 tapaamiset 19.2., 19.3., 16.4. ja 21.5. klo 13. Tervetuloa – myös uudet osanottajat! Lisätietoja neuvontahoitajalta, puh. 040 767 4033.