Itä-Savo

Itä-Savon alueen ryhmien koordinointia hoitaa Saimaan Syöpäyhdistyksen Savonlinnan neuvontahoitaja.

Itä-Savon alueen ryhmistä saat lisätietoa neuvontahoitaja Janna Puuruselta puh. 040 767 4033, sähköposti janna.puurunen@sasy.fi.

Savonlinna

Vastasairastuneitten naisten ryhmät ja vastasairastuneitten miesten ryhmät

Vastasairastuneitten ryhmässä sinulla on mahdollisuus vaihtaa ajatuksia ja kokemuksia saman sairauden kokeneiden kanssa. Ryhmää ohjaa neuvontahoitaja, kokoontumisia 3-5 kertaa eri teemoilla. Ryhmiin ilmoittautuminen neuvontahoitajalle puh. 040 767 4033.

Jos olet hiljattain saanut syöpädiagnoosin, ota yhteyttä neuvontahoitajaan – uusia vastasairastuneiden ryhmiä järjestetään tarpeen mukaan lyhyelläkin varoitusajalla, kun ilmoittautuneita on riittävän monta pienryhmän käynnistämiseen.

Naisten avoin vertaisryhmä

Syöpään sairastuneille ja syövän sairastaneille naisille tarkoitettu vertaisryhmä kokoontuu Saimaan Syöpäyhdistyksen Savonlinnan neuvontapalvelun tiloissa noin kerran kuukaudessa. Ryhmän ohjaajana toimii syövän sairastanut vertaistukihenkilö. Ei tarvitse ilmoittautua etukäteen.

Miesten avoin vertaisryhmä

Syöpään sairastuneille ja syövän sairastaneille miehille tarkoitettu vertaisryhmä kokoontuu Saimaan Syöpäyhdistyksen Savonlinnan neuvontapalvelun tiloissa noin kerran kuukaudessa. Ryhmän ohjaajana toimii syövän sairastanut vertaistukihenkilö.  Avoimeen vertaisryhmään ei tarvitse ilmoittautua. Kevätkauden 2019 viimeisen tapaamisen kokoontumispaikka ja aikataulu 21.5. tarkentuu myöhemmin. Jos olet uutena tulossa ryhmään mukaan, ota yhteyttä neuvontahoitaja Janna Puuruseen, puh. 040 767 4033 tai janna.puurunen@sasy.fi. Häneltä saat lisätietoa kokoontumisesta ja paikasta.

Elämäniloa tanssista – tanssiryhmä syöpään sairastuneille ja läheisille

Syöpään sairastuneille ja heidän läheisilleen tarkoitettu tanssiryhmä Savonlinnassa tanssistudio Riemurytmillä. Seuraava tanssiryhmä käynnistyy syyskuussa 2019. Ryhmä kokoontuu 10 kertaa, osallistumismaksu 40 € (tai yksittäiskerta á 8 €). Ryhmään osallistuminen edellyttää myös Saimaan Syöpäyhdistyksen jäsenyyttä. Tiedustelut puh. 040 767 4033 tai janna.puurunen@sasy.fi.

Kuvailmaisuryhmä syöpään sairastuneille

Kuvailmaisun ryhmässä käsitellään sairastumiseen liittyviä tunteita. Osallistua voi syöpään sairastunut ja/tai syöpäpotilaan läheinen. Ryhmään osallistuminen ei edellytä taiteellisia kykyjä tai piirtämisenlahjoja. Kuvaryhmä kokoontuu viisi kertaa ja sitä ohjaa kuntoutus- ja kipupsykologi Tuula Kokkonen. Osallistumismaksu 50 € sisältää ohjauksen ja tarvikkeet. Ryhmän toteuttamista tukee Sosiaali- ja terveysjärjestöjen avustuskeskus STEA. Tiedustelut puh. 040 767 4033.

Irti tupakasta

Tupakasta vieroitusryhmä käynnistetään syksyllä 2019. Aikataulusta ilmoitetaan myöhemmin. Ryhmä toteutetaan yhteistyönä Sosterin kanssa. Tiedustelut neuvontahoitajalta, puh. 040 767 4033.

Rantasalmi

Syöpään sairastuneiden ja syövän sairastaneiden miesten vertaisryhmä Rantasalmella. Kokoontumispaikkana on Ikälä, Kirkkotie 2, kerhohuone. Ryhmän ohjaajana toimii syövän sairastanut vertaistukihenkilö. Vertaisryhmään ei tarvitse ilmoittautua. Kevään 2019 tapaamiset 19.2., 19.3., 16.4. ja 21.5. klo 13. Tervetuloa – myös uudet osanottajat! Lisätietoja neuvontahoitajalta, puh. 040 767 4033.