Itä-Savo

Itä-Savon alueen ryhmien koordinointia hoitaa Saimaan Syöpäyhdistyksen Savonlinnan neuvontahoitaja.

Itä-Savon alueen ryhmistä saat lisätietoa neuvontahoitaja Janna Puuruselta puh. 040 767 4033, sähköposti janna.puurunen@sasy.fi.

Ryhmien aikataulut löydät myös Ajankohtaista –osion tapahtumakalenterista.

HUOMIO: Koronavirustilanteen vuoksi Saimaan Syöpäyhdistyksen kaikki syöpäpotilaille ja heidän läheisilleen tarkoitetut ryhmät, kerhot, kokoontumiset ja liikuntaryhmät on peruttu toistaiseksi Syöpäjärjestöjen yleisen linjauksen mukaisesti. Neuvontahoitajan tavoitat puhelimitse ja sähköpostitse. Myös tapaaminen vastaanotolla on mahdollista, tee ajanvaraus etukäteen, kiitos.

Savonlinna

Vastasairastuneitten naisten ryhmät ja vastasairastuneitten miesten ryhmät

Vastasairastuneitten ryhmässä sinulla on mahdollisuus vaihtaa ajatuksia ja kokemuksia ja jakaa tuntemuksiasi luottamuksellisesti vertaisten kanssa. Ryhmää ohjaa neuvontahoitaja, kokoontumisia 3-5 kertaa eri teemoilla. Ryhmiin ilmoittautuminen neuvontahoitajalle.

Maalis-huhtikuussa on käynnistymässä hiljattain syöpään sairastuneiden naisten ryhmä. Mukaan mahtuu vielä, tervetuloa! Ilmoittaudu neuvontahoitajalle, saat lisätietoa ryhmästä ja tapaamisten ajankohdista, puh. 040 76 74033.

Jos olet hiljattain saanut syöpädiagnoosin, ota yhteyttä neuvontahoitajaan – uusia vastasairastuneiden ryhmiä järjestetään tarpeen mukaan lyhyelläkin varoitusajalla, kun ilmoittautuneita on riittävän monta pienryhmän käynnistämiseen.

Naisten avoin vertaisryhmä

Syöpään sairastuneille ja syövän sairastaneille naisille tarkoitettu vertaisryhmä kokoontuu Saimaan Syöpäyhdistyksen Savonlinnan neuvontapalvelun tiloissa noin kerran kuukaudessa. Ryhmän ohjaajana toimii syövän sairastanut vertaistukihenkilö. Ei tarvitse ilmoittautua etukäteen. Keväällä 2020 kokoonnutaan to 16.1., to 5.3. ja to 16.4. klo 17.00.

Miesten avoin vertaisryhmä

Syöpään sairastuneille ja syövän sairastaneille miehille tarkoitettu vertaisryhmä kokoontuu Saimaan Syöpäyhdistyksen Savonlinnan neuvontapalvelun tiloissa noin kerran kuukaudessa. Ryhmän ohjaajana toimii syövän sairastanut vertaistukihenkilö. Avoimeen vertaisryhmään ei tarvitse ilmoittautua. Kevään 2020 tapaamiset kerran kuukaudessa tiistaisin klo 13.00: 14.1., 11.2., 14.4. ja 19.5.  Tervetuloa – myös uudet osanottajat! Lisätietoja neuvontahoitajalta, puh. 040 767 4033.

Keskusteluryhmä syöpäpotilaan läheisille

Syöpä koskettaa sairastuneen lisäksi myös kaikkia läheisiä. Huoli on valtava, tunteet heilahtelevat ja omakin jaksaminen mietityttää. Tunteiden purkaminen neuvontahoitajan ohjaamassa ryhmässä samassa elämäntilanteessa olevien kanssa keventää mieltä ja voi tarjota ratkaisuja arjen ja käytännön ongelmiin. Seuraava läheisten ryhmä alkaa tiistaina 5.5.2020 klo 15.30 Savonlinnan neuvontapalvelussa. 4 kokoontumiskertaa noin viikon välein. Mukaan mahtuu vielä! Lisätietoja ja ilmoittautuminen  neuvontahoitajalle, puh. 040 767 4033, janna.puurunen@sasy.fi.

Elämäniloa tanssista – tanssiryhmä

Tanssiryhmä syöpään sairastuneille, heidän läheisilleen ja kaikille, joita syöpä koskettaa tanssistudio Riemurytmillä Savonlinnassa. Ryhmä kokoontuu 10 kertaa, osallistumismaksu 40 €. Ryhmään osallistuminen edellyttää Saimaan Syöpäyhdistyksen jäsenyyttä (jäsenmaksu 25 €/vuosi). Yksittäiskerta, myös ei-jäsenille 8 €.  Ryhmän käynnistymisen edellytyksenä on min. 15 ilmoittautunutta. Elämäniloa tanssista -ryhmän toiminnan mahdollistaa Kauppisen testamenttirahasto. Tiedustelut ryhmästä: neuvontahoitaja puh. 040 767 4033 tai janna.puurunen@sasy.fi.

Elämäniloa tanssista tammikuu 2020

Rantasalmi

Syöpään sairastuneiden ja syövän sairastaneiden miesten vertaisryhmä Rantasalmella. Kokoontumispaikkana on Ikälä, Kirkkotie 2, kerhohuone. Ryhmän ohjaajana toimii syövän sairastanut vertaistukihenkilö. Ryhmään ei tarvitse ilmoittautua etukäteen. Kevään 2020 tapaamiset kerran kuukaudessa tiistaisin klo 13.00: 21.1., 18.2., 17.3., 21.4. ja 19.5.  Tervetuloa – myös uudet osanottajat! Lisätietoja neuvontahoitajalta, puh. 040 767 4033.