Itä-Savon ryhmät

Itä-Savon alueen ryhmiä koordinoi Saimaan Syöpäyhdistyksen Savonlinnan neuvontahoitaja.

Perustamme toimialueellemme uusia ja erilaisia ryhmiä kysynnän mukaan, esim. vertaisryhmiä eri syöpiin sairastuneille (suolistosyöpä, hematologinen syöpä, gynekologinen syöpä jne.), läheisten ryhmiä, parantumattomasti syöpää sairastavien ryhmiä. Ota rohkeasti yhteyttä neuvontahoitaan ja kerro, millaista ryhmää sinä toivoisit. Itä-Savon alueen ryhmistä voit kysyä lisätietoa neuvontahoitaja Janna Puuruselta puh. 040 767 4033, sähköposti janna.puurunen@sasy.fi.

Noudatamme koronavirusepidemiasta johtuvia tehostettuja hygieniaohjeita, riskiryhmäsuosituksia ja turvaetäisyyksiä. Lue ohjeemme, miten voit ilmoittautua ja osallistua kasvokkaiseen ryhmä- ja kurssitoimintaamme:

Ohje kasvokkaiseen toimintaan osallistumisesta päiv. 15.6.2020 (pdf)

Savonlinna

Naisten vertaisryhmä

Syöpään sairastuneille ja syövän sairastaneille naisille tarkoitettu vertaisryhmä kokoontuu Saimaan Syöpäyhdistyksen Savonlinnan neuvontapalvelun tiloissa noin kerran kuukaudessa. Ryhmän ohjaajana toimii syövän sairastanut vertaistukihenkilö. Uudet osallistujat ovat myös tervetulleita ryhmään!

Syyskauden ensimmäinen kokoontuminen to 17.9. klo 17.00. kesäteatterin katsomossa (ei katettu), Juuttaankuja 10, Savonlinna. Voit ottaa omat eväät mukaan. Huom! Ilmoittaudu Jannalle ma 14.9. mennessä, puh. 040 767 40433 tai janna.puurunen@sasy.fi.  Jatkotapaamisista sovitaan myöhemmin. Syksyllä ryhmään mahtuu max 5 osallistujaa/tapaamiskerta.

Miesten vertaisryhmä

Syöpään sairastuneille ja syövän sairastaneille miehille tarkoitettu vertaisryhmä kokoontuu Saimaan Syöpäyhdistyksen Savonlinnan neuvontapalvelun tiloissa noin kerran kuukaudessa. Ryhmän ohjaajana toimii syövän sairastanut vertaistukihenkilö. Tervetuloa – myös uudet osanottajat! Lisätietoa ja ilmoittautumiset neuvontahoitajalle, puh. 040 767 4033 tai janna.puurunen@sasy.fi.

Syksyn aloitus ti 8.9. klo 13.00 kesäteatterin katsomossa (ei katettu), Juuttaankuja 10, Savonlinna. Ota omat eväät mukaan. Huom! Ilmoittaudu ryhmään neuvontahoitajalle pe 4.9. mennessä

ti 6.10 klo 13 ja tarv. 13.10. Ryhmän kokoontuminen neuvontapalvelussa, max 5 hlöä/ryhmä. Huom! Ilmoittaudu viimeistään edellisen viikon perjantaina neuvontahoitajalle.

ti 3.11. klo 13 ja tarv. 10.11. Ryhmän kokoontuminen neuvontapalvelussa max 5 hlöä/ryhmä. Huom! Ilmoittaudu viimeistään edellisen viikon perjantaina neuvontahoitajalle.

ti 8.11. klo 13 ja tarv. ti 15.12. Ryhmän kokoontuminen neuvontapalvelussa max 5 hlöä/ryhmä. Huom! Ilmoittaudu viimeistään edellisen viikon perjantaina neuvontahoitajalle.

Elämäniloa tanssista – tanssiryhmä

Kevään 2020 tanssiryhmä keskeytyi koronaepidemian vuoksi. Syksyn ryhmä pyritään käynnistämään lokakuussa.

Tanssiryhmä syöpään sairastuneille, heidän läheisilleen ja kaikille, joita syöpä koskettaa tanssistudio Riemurytmillä Savonlinnassa. Ryhmä kokoontuu 10 kertaa, osallistumismaksu 40 €. Ryhmään osallistuminen edellyttää Saimaan Syöpäyhdistyksen jäsenyyttä (jäsenmaksu 25 €/vuosi). Yksittäiskerta, myös ei-jäsenille 8 €.  Ryhmän käynnistymisen edellytyksenä on min. 15 ilmoittautunutta. Elämäniloa tanssista -ryhmän toiminnan mahdollistaa Kauppisen testamenttirahasto. Tiedustelut ryhmästä: neuvontahoitaja puh. 040 767 4033 tai janna.puurunen@sasy.fi.

Rantasalmi

Miesten vertaisryhmä

Syöpään sairastuneiden ja syövän sairastaneiden miesten vertaisryhmä Rantasalmella. Kokoontumispaikkana on Ikälä, Kirkkotie 2, kerhohuone. Ryhmän ohjaajana toimii syövän sairastanut vertaistukihenkilö. Tapaamisista syksyllä 2020 päätetään ja ilmoitetaan myöhemmin koronavirustilanne huomioiden. Lisätietoja neuvontahoitajalta, puh. 040 767 4033.

Hiljattain sairastuneiden ryhmät

Hiljattain sairastuneiden naisten tai miesten ryhmissä ryhmässä sinulla on mahdollisuus vaihtaa ajatuksia ja kokemuksia ja jakaa tuntemuksiasi luottamuksellisesti vertaisten kanssa. Ryhmää ohjaa neuvontahoitaja.

Järjestämme ryhmiä hiljattain sairastuneille kasvokkain ja verkossa. Verkkoryhmillä mahdollistamme sen, että vertaistukea saavat myös he, jotka eivät pysty esimerkiksi syöpähoitojen tai pitkien välimatkojen vuoksi osallistumaan kasvokkain toteutettavaan ryhmään.

Uusia hiljattain sairastuneiden ryhmiä – kasvokkain tai verkossa – järjestetään tarpeen mukaan lyhyelläkin varoitusajalla, kun ilmoittautuneita on riittävän monta pienryhmän käynnistämiseen. Kysy lisää ja ilmoittaudu neuvontahoitajalle, puh. 040 767 4033

Huom! Koronavirusepidemian vuoksi hiljattain sairastuneiden ryhmät toteutetaan toistaiseksi ainoastaan verkkoryhminä. Katso tietoa verkkoryhmistä: Verkkoryhmät ja -tapaamiset

Keskusteluryhmä syöpäpotilaan läheisille

Syöpä koskettaa sairastuneen lisäksi myös kaikkia läheisiä. Huoli on valtava, tunteet heilahtelevat ja omakin jaksaminen mietityttää. Tunteiden ja ajatusten jakaminen neuvontahoitajan ohjaamassa ryhmässä samassa elämäntilanteessa olevien kanssa voi keventää mieltäsi. Yhdessä vertaisten kanssa voit löytää voimavaroja ja keinoja arjessa selviytymiseen. 4 kokoontumiskertaa noin viikon välein. Lisätietoja ja ilmoittautuminen  neuvontahoitajalle, puh. 040 767 4033, janna.puurunen@sasy.fi.

Huom! Koronavirusepidemian vuoksi läheisten ryhmät toteutetaan toistaiseksi ainoastaan verkkoryhminä, katso lisätietoa Verkkoryhmät ja -tapaamiset

Verkkoryhmät

Järjestämme ryhmiä myös verkkovälitteisesti (ns. etäryhmiä tai verkkovertaisryhmiä). Niihin osallistuminen on mahdollista maakunnasta ja paikkakunnasta riippumatta. Osallistuja tarvitsee sähköpostiosoitteen ja tietokoneen, läppärin tai älypuhelimen. Verkkoryhmiin ilmoittaudutaan etukäteen, jotta ryhmää ohjaava neuvontahoitaja voi lähettää sähköpostissa osallistumislinkin ja tarvittaessa auttaa yhteyden testaamisessa etukäteen. Tietoa verkkoryhmistä.