Itä-Savo

Itä-Savon alueen ryhmien koordinointia hoitaa Saimaan Syöpäyhdistyksen Savonlinnan neuvontahoitaja.

tä-Savon alueen ryhmistä saat lisätietoa neuvontahoitaja Eeva Airaksiselta, puh. 040 767 4033, sähköposti eeva.airaksinen@sasy.fi.

Savonlinna

Vastasairastuneitten naisten ryhmät ja vastasairastuneitten miesten ryhmät

Vastasairastuneitten ryhmässä sinulla on mahdollisuus vaihtaa ajatuksia ja kokemuksia saman sairauden kokeneiden kanssa. Ryhmää ohjaa neuvontahoitaja, kokoontumisia 3-5 kertaa eri teemoilla. Ilmoittautuminen neuvontahoitajalle puh. 040 767 4033. Seuraava vastasairastuneitten naisten ryhmä alkaa 24.1. klo 14, ilmoittauduthan etukäteen.

Naisten avoin vertaisryhmä

Syöpään sairastuneille ja syövän sairastaneille naisille tarkoitettu vertaisryhmä kokoontuu Saimaan Syöpäyhdistyksen Savonlinnan neuvontapalvelun tiloissa noin kerran kuukaudessa. Ryhmän ohjaajana toimii syövän itse sairastanut vertaistukihenkilö. Kevään 2018 kokoontumispäivät torstaisin klo 17: 25.1.; 22.2.; 22.3. ja 26.4. Ei tarvitse ilmoittautua etukäteen.

Miesten avoin vertaisryhmä

Syöpään sairastuneille ja syövän sairastaneille miehille tarkoitettu vertaisryhmä kokoontuu Saimaan Syöpäyhdistyksen Savonlinnan neuvontapalvelun tiloissa noin kerran kuukaudessa. Ryhmän ohjaajana toimii syövän itse sairastanut vertaistukihenkilö. Kevätkauden 2018 kokoontumiset tiistaipäivinä klo 13:  16.1.; 13.2.; 13.3. ja 10.4. Avoimeen vertaisryhmään ei tarvitse ilmoittautua.

Elämäniloa tanssista – tanssiryhmä syöpään sairastuneille

Asukasloikka -hankkeena toteutetaan Savonlinnassa kolme tanssiryhmää syöpään sairastuneille syksyn 2017 ja vuoden 2018 aikana. Seuraava ryhmä käynnistyy 18.1.2018. Tiedustelut ja ilmoittautumiset neuvontahoitajalle: puh. 040 767 4033 tai savonlinna@sasy.fi.

Elamaniloa tanssista Snl tammikuu 2018

Tupakasta vieroittautumisryhmät

Ryhmiä tupakasta vieroittautumiseen järjestetään yhteistyössä Sosterin kanssa 2-3 kertaa vuodessa. Ryhmä kokoontuu neljä kertaa viikon välein, lisäksi yksi tsemppikerta kuukauden kuluttua. Seuraava ryhmä käynnistyy 6.3. klo 16.30. Tiedustelut ja ilmoittautumiset neuvontahoitajalle, puh. 040 767 4033.

Tupakkaryhma Snl

Kuvailmaisuryhmä syöpään sairastuneille

Kuvailmaisun ryhmä toteutetaan kaksi kertaa vuodessa, keväällä ja syksyllä. Ryhmässä käsitellään sairastumiseen liittyviä tunteita. Osallistua voi syöpään sairastunut ja/tai syöpäpotilaan läheinen. Ryhmään osallistuminen ei edellytä taiteellisia kykyjä tai piirtämisenlahjoja. Kuvaryhmä kokoontuu viisi kertaa ja sitä ohjaa kuntoutus- ja kipupsykologi Tuula Kokkonen. Osallistumismaksu 50 € sisältää ohjauksen ja tarvikkeet. Ryhmän toteuttamista tukee Sosiaali- ja terveysjärjestöjen avustuskeskus STEA. Seuraava ryhmä käynnistyy 7.3.2018. Tiedustelut ja ilmoittautumiset neuvontahoitajalle puh. 040 767 4033.

Kuvailmaisun ryhma Snl

Rantasalmi

Syöpään sairastuneiden ja syövän sairastaneiden miesten vertaisryhmä on aloittanut Rantasalmella huhtikuussa 2017. Kokoontumispaikkana on Ikälä, Kirkkotie 2, kerhohuone. Ryhmän ohjaajana toimii syövän itse sairastanut vertaistukihenkilö. Seuraava kokoontuminen 23.1.2018 klo 13. Vertaisryhmään ei tarvitse ilmoittautua.