Itä-Savo

Itä-Savon alueen ryhmien koordinointia hoitaa Saimaan Syöpäyhdistyksen Savonlinnan neuvontahoitaja.

Itä-Savon alueen ryhmistä saat lisätietoa neuvontahoitaja Janna Puuruselta puh. 040 767 4033, sähköposti janna.puurunen@sasy.fi.

Ryhmien aikataulut löydät myös Ajankohtaista –osion tapahtumakalenterista.

Savonlinna

Vastasairastuneitten naisten ryhmät ja vastasairastuneitten miesten ryhmät

Vastasairastuneitten ryhmässä sinulla on mahdollisuus vaihtaa ajatuksia ja kokemuksia ja jakaa tuntemuksiasi luottamuksellisesti vertaisten kanssa. Ryhmää ohjaa neuvontahoitaja, kokoontumisia 3-5 kertaa eri teemoilla. Ryhmiin ilmoittautuminen neuvontahoitajalle puh. 040 767 4033.

Jos olet hiljattain saanut syöpädiagnoosin, ota yhteyttä neuvontahoitajaan – uusia vastasairastuneiden ryhmiä järjestetään tarpeen mukaan lyhyelläkin varoitusajalla, kun ilmoittautuneita on riittävän monta pienryhmän käynnistämiseen.

Seuraava ryhmä hiljattain syöpään sairastuneille naisille alkaa tiistaina 28.1.2020 klo 14 Savonlinnan neuvontapalvelussa. Neuvontahoitajan ohjaamat tapaamiset 4 kertaa: 28.1. klo 14, 4.2. klo 14, 11.2. huom. klo 14.30 ja 18.2. klo 14. Ryhmässä on vielä tilaa, ilmoittautuminen 21.1. mennessä neuvontahoitajalle, puh. 040 767 4033, janna.puurunen@sasy.fi.

Seuraava ryhmä hiljattain syöpään sairastuneille miehille alkaa keskiviikkona 5.2.2020 klo 15 Savonlinnan neuvontapalvelussa. Neuvontahoitajan ohjaamat tapaamiset 4 kertaa ke 5.2. klo 15, ma 10.2. klo 15, ke 19.2. klo 15 ja ke 4.3. klo 15. Ryhmässä on vielä tilaa, ilmoittautuminen 29.1. mennessä neuvontahoitajalle, puh. 040 767 4033, janna.puurunen@sasy.fi.

Naisten avoin vertaisryhmä

Syöpään sairastuneille ja syövän sairastaneille naisille tarkoitettu vertaisryhmä kokoontuu Saimaan Syöpäyhdistyksen Savonlinnan neuvontapalvelun tiloissa noin kerran kuukaudessa. Ryhmän ohjaajana toimii syövän sairastanut vertaistukihenkilö. Ei tarvitse ilmoittautua etukäteen. Keväällä 2020 kokoonnutaan to 16.1., to 5.3. ja to 16.4. klo 17.00.

Miesten avoin vertaisryhmä

Syöpään sairastuneille ja syövän sairastaneille miehille tarkoitettu vertaisryhmä kokoontuu Saimaan Syöpäyhdistyksen Savonlinnan neuvontapalvelun tiloissa noin kerran kuukaudessa. Ryhmän ohjaajana toimii syövän sairastanut vertaistukihenkilö.  Avoimeen vertaisryhmään ei tarvitse ilmoittautua. Kevään 2020 tapaamiset kerran kuukaudessa tiistaisin klo 13.00: 14.1., 11.2., 10.3., 14.4. ja 19.5.  Tervetuloa – myös uudet osanottajat! Lisätietoja neuvontahoitajalta, puh. 040 767 4033.

Keskusteluryhmä syöpäpotilaan läheisille

Syöpä koskettaa sairastuneen lisäksi myös kaikkia läheisiä. Huoli on valtava, tunteet heilahtelevat ja omakin jaksaminen mietityttää. Tunteiden purkaminen neuvontahoitajan ohjaamassa ryhmässä samassa elämäntilanteessa olevien kanssa keventää mieltä ja voi tarjota ratkaisuja arjen ja käytännön ongelmiin. Seuraava läheisten ryhmä alkaa tiistaina 17.3.2020 klo 16.30 Savonlinnan neuvontapalvelussa. 4 kokoontumiskertaa 1-2 viikon välein. Mukaan mahtuu vielä! Lisätietoja ja ilmoittautuminen 10.3. mennessä neuvontahoitajalle, puh. 040 767 4033, janna.puurunen@sasy.fi.

Elämäniloa tanssista – tanssiryhmä

Syöpään sairastuneille, heidän läheisilleen ja kaikille, joita syöpä koskettaa -tanssiryhmä Savonlinnassa tanssistudio Riemurytmillä. Ryhmä kokoontuu 10 kertaa, osallistumismaksu 40 €. Ryhmään osallistuminen edellyttää Saimaan Syöpäyhdistyksen jäsenyyttä. Yksittäiskerta, myös ei-jäsenille 8 €. Seuraava ryhmä starttaa 21.1.2020. Tiedustelut ja sitovat ilmoittautumiset neuvontahoitajalle ma 13.1. mennessä, puh. 040 767 4033 tai janna.puurunen@sasy.fi. Jäseneksi voi liittyä ilmoittautuessa, jäsenmaksu 25 €/vuosi. Ryhmän käynnistymisen edellytyksenä on min. 15 ilmoittautunutta. Elämäniloa tanssista -ryhmän toiminnan mahdollistaa Kauppisen testamenttirahasto.

Elämäniloa tanssista tammikuu 2020

Rantasalmi

Syöpään sairastuneiden ja syövän sairastaneiden miesten vertaisryhmä Rantasalmella. Kokoontumispaikkana on Ikälä, Kirkkotie 2, kerhohuone. Ryhmän ohjaajana toimii syövän sairastanut vertaistukihenkilö. Ryhmään ei tarvitse ilmoittautua etukäteen. Kevään 2020 tapaamiset kerran kuukaudessa tiistaisin klo 13.00: 21.1., 18.2., 17.3., 21.4. ja 19.5.  Tervetuloa – myös uudet osanottajat! Lisätietoja neuvontahoitajalta, puh. 040 767 4033.