Itä-Hämeen ryhmät

Itä-Hämeen alueelta Hartola, Heinola ja Sysmä ovat Saimaan Syöpäyhdistyksen toimialuetta. Ryhmien koordinointia hoitaa Saimaan Syöpäyhdistyksen Mikkelin neuvontahoitaja.

Itä-Hämeen (Päijät-Hämeen) alueen ryhmistä saat lisätietoa Mikkelin neuvontahoitajalta, puh. 040 767 4048, sähköposti liisa.kautto@sasy.fi.

Perustamme toimialueellemme uusia ja erilaisia ryhmiä kysynnän mukaan, esim. vertaisryhmiä eri syöpäsairauksia sairastaville (suolistosyöpä, hematologinen syöpä, gynekologinen syöpä jne.), läheisten ryhmiä, parantumattomasti syöpää sairastavien ryhmiä. Ota rohkeasti yhteyttä neuvontahoitajaan ja kerro, millaista ryhmää sinä toivoisit.

Noudatamme koronavirusepidemiasta johtuvia tehostettuja hygieniaohjeita, riskiryhmäsuosituksia ja turvaetäisyyksiä. Lue ohjeemme, miten voit ilmoittautua ja osallistua kasvokkaiseen ryhmä- ja kurssitoimintaamme:

Ohje kasvokkaiseen toimintaan osallistumisesta päiv. 15.6.2020 (pdf)

Hartola-Sysmä -alue

Naisten vertaisryhmä

Vertaisryhmä on tarkoitettu rintasyöpään sairastuneille ja rintasyövän sairastaneille naisille.

Seuraava tapaaminen järjestetään syyskuussa 2020 koronavirustilanne huomioiden. Aiemmin ryhmään osallistuneille ryhmän ohjaaja lähettää viestin tapaamisesta. Uudet osallistujat voivat kysyä tietoa ryhmästä ja tapaamisesta neuvontahoitajalta, puh. 040 767 4048 tai liisa.kautto@sasy.fi.

Verkkoryhmät

Järjestämme ryhmiä myös verkkovälitteisesti (ns. etäryhmiä tai verkkovertaisryhmiä). Verkkoryhmillä mahdollistamme sen, että vertaistukea saavat myös he, jotka eivät pysty esimerkiksi syöpähoitojen tai pitkien välimatkojen vuoksi osallistumaan kasvokkain toteutettavaan ryhmään.

Hiljattain syöpään sairastuneille sekä syöpää sairastavien läheisille järjestämme toistaiseksi vain verkkoryhmiä vakavan koronavirustaudin riskin vuoksi.

Verkkoryhmiin osallistuminen on mahdollista maakunnasta ja paikkakunnasta riippumatta. Osallistuja tarvitsee sähköpostiosoitteen ja tietokoneen, läppärin tai älypuhelimen. Verkkoryhmiin ilmoittaudutaan etukäteen, jotta ryhmää ohjaava neuvontahoitaja voi lähettää sähköpostissa osallistumislinkin ja tarvittaessa auttaa yhteyden testaamisessa etukäteen. Lisätietoa verkkoryhmistä.