Etelä-Savo

Etelä-Savon alueen ryhmien koordinointia hoitavat Saimaan Syöpäyhdistyksen Mikkelin ja Pieksämäen neuvontahoitajat.

Etelä-Savon alueen ryhmistä saat lisätietoa neuvontahoitaja Liisa Kautolta, puh. 040 767 4048, sähköposti liisa.kautto@sasy.fi tai neuvontahoitaja Jaana Jormakalta, puh. 040 767 4043, sähköposti jaana.jormakka@sasy.fi

Mikkeli

Ryhmistä ja tapahtumista ilmoitetaan ilmaisjakelulehti Mikkelin Kaupunkilehden ja paikallislehtien järjestöpalstoilla

Vastasairastuneiden naisten ryhmä

Syöpään vastasairastuneiden naisten ryhmän ryhmä kokoontuu 4 kertaa. Neuvontahoitajan ohjaamassa ryhmässä sinulla on mahdollisuus vaihtaa ajatuksia ja kokemuksia luottamuksellisesti saman sairauden kokeneiden kanssa. Ryhmä käynnistyy kun tarvittava määrä osallistujia on ilmoittautunut. Kokoontumispaikka Mikkelin neuvontapalvelun tiloissa (Porrassalmenkatu 13 B). Tiedustelut ja ilmoittautuminen neuvontahoitajalle, puh. 040 767 4048

Vertaisryhmä syöpään sairastuneille naisille

Avoin naisten vertaisryhmä kokoontuu Mikkelin neuvontapalvelun tiloissa klo 16.30. Lisätietoa ryhmästä neuvontahoitajalta puh. 040 767 4048. Tervetuloa sekä ryhmässä jo käyneet että uudet osanottajat! Ei tarvitse ilmoittautua etukäteen. Syksyn 2019 tapaamiset: 10.9., 8.10., 12.11. ja 10.12.

Vertaisryhmä gynekologiseen syöpään sairastuneille naisille

Avoin vertaisryhmä ”Saaga” kokoontuu pääsääntöisesti kuukauden viimeisenä maanantaina klo 17-18:30 Mikkelin neuvontapalvelun tiloissa. Ryhmää ohjaa syövän itse sairastanut vertaistukihenkilö. Ei tarvitse ilmoittautua. Syksyn 2019 tapaamiset: 30.9., 28.10. ja 25.11.

Vertaisryhmä syöpään sairastuneille miehille

Avoin miesten vertaisryhmä kokoontuu Mikkelin neuvontapalvelun tiloissa kuukauden viimeisenä torstaina klo 17-18:30. Ryhmää ohjaa syövän kokenut mieshenkilö. Ei tarvitse ilmoittautua. Syksy 2019 tapaamiset: 26.9., 24.10. ja 28.11.

Vertaistuella eroon tupakasta

Tule mukaan! Ryhmiä toteutetaan yhteistyössä Mikkelin allergia- ja astmayhdistyksen kanssa. Tiedustelut:  Liisa p. 040 767 4048 tai Heidi p.044 916 9765.

Pieksämäki

Ryhmistä ilmoitetaan Pieksämäen lehden seurapalstalla.

Vastasairastuneiden naisten ryhmä

Syöpään vastasairastuneiden naisten ryhmä perustetaan, kun tarvittava määrä osallistujia on ilmoittaunut. Ryhmässä on mahdollisuus vaihtaa ajatuksia ja kokemuksia saman sairauden kokeneiden kanssa luottamuksellisesti. Ryhmää ohjaa neuvontahoitaja. Ryhmä kokoontuu kolme kertaa, keskustelua on eri teemoilla. Tiedustelut ja ilmoittautumiset puh. 040 767 4043.

Miesten vertaisryhmä

Avoin vertaisryhmä ”Syöpäukot” kokoontuu kerran kuukaudessa Pieksämäen neuvontapalvelun tiloissa, Lampolahdenkatu 6. Ryhmää ohjaa syövän sairastanut vertaistukihenkilö. Kokoontumisaika keskiviikkoisin klo 14.  Syksyn 2019 tapaamiset: 7.8., 11.9., 9.10., 13.11. ja 11.12. klo 14 neuvontapalvelun tiloissa. Ei tarvitse ilmoittautua.

Keskusteluryhmä syöpäpotilaan läheisille

Tiedustelut ja ilmoittautumiset neuvontahoitajalle, puh. 040 767 4043.

Luontoliikuntaa syöpäpotilaille

Luontoliikuntaryhmässä päästään hyödyntämään Pieksämäen VedenjakajaReitistön tarjoamia palveluja. Nautitaan luonnon rauhoittavasta ympäristöstä, ja etsitään uusia motivaatioita liikkumiseen. Osallistujien oma terveydellinen tilanne ja toimintakyky huomioidaan toiminnassa. Ryhmän ohjaajana toimii yksilö -ja ryhmäohjaaja Päivi Tepponen, Pieksämäen Seudun Liikunta ry. Ryhmään otetaan 10 ensimmäiseksi ilmoittanutta. Ilmoittautumiset viimeistään 22.8. neuvontahoitajalle puh. 040 767 4043
Luontoliikunta 2019 esite

28 päivää ilman – vertaisryhmä tupakoinnin lopettamiseen

28 päivää ilman on kaikille sopiva ohjelma tupakoinnin lopettamiseen. Ohjelma koostuu teematapaamisista ja vertaistuesta. Jokainen tapaaminen sisältää lopettamisneuvonnan. Lisätiedot http://www.28paivaailman.fi/ tai jaana.jormakka@sasy.fi,  puh. 040 767 4043 tai merja.norontaus@pieksamaki.fi, puh. 044 368 6760

Hirvensalmi

Avoin vertaisryhmä ”Aurinkoiset” rintasyöpään sairastuneille kokoontuu Kukka-kahvilassa, Hirvensalmentie 25. Kokoontumispäivistä ilmoitetaan Mikkelin Kaupunkilehdessä. Tiedustelut myös neuvontahoitajalta, puh. 040 767 4043. Kokoontumiset ilmoitetaan myöhemmin.

Juva

Syöpään vastasairastuneitten naisten ryhmä käynnistyy keskiviikkona 17.4. Ensimmäinen tapaaminen Vesiliikuntakeskus Sampolan kahvion kokoustilassa klo 17 – 18.30. Mukaan mahtuu vielä! Voit ilmoittautua neuvontahoitajalle, puh. 040 767 4043.

Syöpään vastasairastuneiden ryhmiä perustetaan, kun tarvittava määrä osallistujia on ilmoittaunut Ryhmässä on mahdollisuus vaihtaa ajatuksia ja kokemuksia saman sairauden kokeneiden kanssa luottamuksellisesti. Ryhmää ohjaa neuvontahoitaja. Tiedustelut ja ilmoittautumiset puh. 040 767 4043.

Kangasniemi

Syöpään vastasairastuneiden naisten ryhmä perustetaan, kun tarvittava määrä osallistujia on ilmoittaunut. Ryhmässä on mahdollisuus vaihtaa ajatuksia ja kokemuksia saman sairauden kokeneiden kanssa luottamuksellisesti. Ryhmää ohjaa neuvontahoitaja. Tiedustelut ja ilmoittautumiset puh. 040 767 4043.

Nais- ja miessyöpäpotilaiden vertaisryhmä perustetaan, kun ilmoittautuneita on vähintään viisi henkilöä. Tiedustelut ja ilmoittautumiset: neuvontahoitaja puh. 040 767 4043.

Mäntyharju

Rintasyöpäyhdistys järjestää toimintaa Mäntyharjulla kaikille rintasyöpään sairastuneille ja rintasyövän sairastaneille. Lisätiedot neuvontahoitajalta, puh. 040 767 4043.

Pertunmaa

Vertaisryhmä syöpäpotilaille ja heidän läheisilleen. Tapaamisista ilmoitetaan Pitäjänuutisissa. Lisätiedot neuvontahoitajalta, puh. 040 767 4043.

Puumala

Toivo ja Ilona – avoin vertaisryhmä syöpäpotilaille ja läheisille kokoontuu Kuittisen kahvilassa, osoite Keskustie 13, Puumala. Ryhmää ohjaa syövän kokenut henkilö. Varaa mukaan kahviraha. Kokoontumisista ilmoitetaan Puumalan paikallislehdessä ja Mikkelin Kaupunkilehdessä.  Lisätietoa myös neuvontahoitajalta, puh. 040 767 4048. Ryhmien kokoontumisesta ilmoitetaan erikseen.