Etelä-Savo

Etelä-Savon alueen ryhmien koordinointia hoitavat Saimaan Syöpäyhdistyksen Mikkelin ja Pieksämäen neuvontahoitajat.

Etelä-Savon alueen ryhmistä saat lisätietoa neuvontahoitaja Liisa Kautolta, puh. 040 767 4048, sähköposti liisa.kautto@sasy.fi tai neuvontahoitaja Jaana Jormakalta, puh. 040 767 4043, sähköposti jaana.jormakka@sasy.fi

Mikkeli

Ryhmistä ja tapahtumista ilmoitetaan ilmaisjakelulehti Mikkelin Kaupunkilehden ja paikallislehtien järjestöpalstoilla

Vastasairastuneitten ryhmät

Syöpään vastasairastuneitten ryhmät käynnistyvät keväällä ja syksyllä. Neuvontahoitajan ohjaamassa ryhmässä sinulla on mahdollisuus vaihtaa ajatuksia ja kokemuksia luottamuksellisesti saman sairauden kokeneiden kanssa. Tiedustelut ja ilmoittautumiset neuvontahoitajalle, puh. 040 767 4048.

Vertaisryhmä gynekologiseen syöpään sairastuneille naisille

Avoin vertaisryhmä ”Saaga” kokoontuu pääsääntöisesti kuukauden viimeisenä maanantaina klo 17-18:30 Mikkelin neuvontapalvelun tiloissa. Ryhmää ohjaa syövän itse sairastanut vertaistukihenkilö. Ei tarvitse ilmoittautua.
Kevätkauden 2017 kokoontumispäivät: 30.1.; 27.2.; 27.3.; 24.4. ja 29.5.

Vertaisryhmä syöpään sairastuneille miehille

Avoin miesten vertaisryhmä kokoontuu Mikkelin neuvontapalvelun tiloissa kuukauden viimeisenä torstaina klo 17-18:30. Ryhmää ohjaa syövän kokenut mieshenkilö. Ei tarvitse ilmoittautua.
Kevätkauden kokoontumiset 26.1.; 23.2.; 30.3. ja 27.4.

Pieksämäki

Ryhmistä ilmoitetaan Pieksämäen lehden seurapalstalla.

Vastasairastuneiden naisten ryhmä

Syöpään vastasairastuneiden naisten ryhmä perustetaan, kun vähintään viisi henkilöä on ilmoittautunut. Ryhmässä on mahdollisuus vaihtaa ajatuksia ja kokemuksia saman sairauden kokeneiden kanssa luottamuksellisesti. Ryhmää ohjaa neuvontahoitaja. Ryhmä kokoontuu kolme kertaa, keskustelua on eri teemoilla. Tiedustelut ja ilmoittautumiset puh. 040 767 4043.

Miesten vertaisryhmä

Avoin vertaisryhmä ”Syöpäukot” kokoontuu kerran kuukaudessa Pieksämäen neuvontapalvelun tiloissa, Lampolahdenkatu 6. Ryhmän ohjaajana on eturauhassyövän sairastanut. Kokoontumisaika keskiviikkoisin klo 14. Ei tarvitse ilmoittautua.

Kevätkausi 2017: 18.1. 15.2. 15.3. 19.4. ja 17.5.

Keskusteluryhmä syöpäpotilaan läheisille.

Tiedustelut ja ilmoittautumiset neuvontahoitajalle, puh. 040 767 4043.

Hirvensalmi

Naisten avoin vertaisryhmä ”Aurinkoiset” kokoontuu Kukka-kahvilassa, Hirvensalmentie 25, Hirvensalmi. Kokoontumispäivä ilmoitetaan Mikkelin Kaupunkilehdessä. Tiedustelut myös neuvontahoitajalta, puh. 040 767 4043.

Kangasniemi

Nais- ja miessyöpäpotilaiden vertaisryhmä perustetaan, kun ilmoittautuneita on vähintään viisi henkilöä. Tiedustelut ja ilmoittautumiset: neuvontahoitaja puh. 040 767 4043.

Mäntyharju

Naisten vertaisryhmän tapaamiset syksyisin ja keväisin, tapaamisista ilmoitetaan Pitäjänuutisissa. Tiedustele myös neuvontahoitajalta, puh. 040 767 4043.

Pertunmaa

Vertaisryhmä syöpäpotilaille ja heidän läheisilleen. Tapaamisista ilmoitetaan Pitäjänuutisissa. Lisätiedot neuvontahoitajalta, puh. 040 767 4043.

Puumala

Toivo ja Ilona – avoin vertaisryhmä syöpäpotilaille ja läheisille kokoontuu Kuittisen kahvilassa, osoite Keskustie 13, Puumala. Kokoontumisista ilmoitetaan Puumalan paikallislehdessä ja Mikkelin Kaupunkilehdessä. Ryhmää ohjaa syövän kokenut henkilö. Varaa mukaan kahviraha. Lisätietoa neuvontahoitajalta, puh. 040 767 4048.