Etelä-Savo

Etelä-Savon alueen ryhmien koordinointia hoitavat Saimaan Syöpäyhdistyksen Mikkelin ja Pieksämäen neuvontahoitajat.

Etelä-Savon alueen ryhmistä saat lisätietoa neuvontahoitaja Liisa Kautolta, puh. 040 767 4048, sähköposti liisa.kautto@sasy.fi tai neuvontahoitaja Jaana Jormakalta, puh. 040 767 4043, sähköposti jaana.jormakka@sasy.fi

Mikkeli

Ryhmistä ja tapahtumista ilmoitetaan ilmaisjakelulehti Mikkelin Kaupunkilehden ja paikallislehtien järjestöpalstoilla

Vastasairastuneiden ryhmät

Syöpään vastasairastuneiden ryhmät käynnistyvät keväällä ja syksyllä. Neuvontahoitajan ohjaamassa ryhmässä sinulla on mahdollisuus vaihtaa ajatuksia ja kokemuksia luottamuksellisesti saman sairauden kokeneiden kanssa. Tiedustelut ja ilmoittautumiset neuvontahoitajalle, puh. 040 767 4048.

Vertaisryhmä syöpään sairastuneille naisille

Avoin naisten vertaisryhmä kokoontuu Mikkelin neuvontapalvelun tiloissa. Lisätietoa ryhmästä neuvontahoitajalta puh. 040 767 4048. Tervetuloa sekä ryhmässä jo käyneet että uudet osanottajat! Ei tarvitse ilmoittautua etukäteen. Syksyn tapaamiset alkavat tiistaina 11.9. klo 16.30 ja jatkuvat kerran kuukaudessa.

Vertaisryhmä gynekologiseen syöpään sairastuneille naisille

Avoin vertaisryhmä ”Saaga” kokoontuu pääsääntöisesti kuukauden viimeisenä maanantaina klo 17-18:30 Mikkelin neuvontapalvelun tiloissa. Ryhmää ohjaa syövän itse sairastanut vertaistukihenkilö. Ei tarvitse ilmoittautua. Seuraava tapaaminen 26.11.2018.

Vertaisryhmä syöpään sairastuneille miehille

Avoin miesten vertaisryhmä kokoontuu Mikkelin neuvontapalvelun tiloissa kuukauden viimeisenä torstaina klo 17-18:30. Ryhmää ohjaa syövän kokenut mieshenkilö. Ei tarvitse ilmoittautua. Seuraava tapaaminen 29.11.2018. Tervetuloa!

Vertaistuella eroon tupakasta

Tule mukaan! Ryhmiä toteutetaan yhteistyössä Mikkelin allergia- ja astmayhdistyksen kanssa. Tiedustelut:  Liisa p. 040 767 4048 tai Heidi p.044 916 9765.

Pieksämäki

Ryhmistä ilmoitetaan Pieksämäen lehden seurapalstalla.

Vastasairastuneiden naisten ryhmä

Syöpään vastasairastuneiden naisten ryhmä perustetaan, kun vähintään viisi henkilöä on ilmoittautunut. Ryhmässä on mahdollisuus vaihtaa ajatuksia ja kokemuksia saman sairauden kokeneiden kanssa luottamuksellisesti. Ryhmää ohjaa neuvontahoitaja. Ryhmä kokoontuu kolme kertaa, keskustelua on eri teemoilla. Tiedustelut ja ilmoittautumiset puh. 040 767 4043.

Miesten vertaisryhmä

Avoin vertaisryhmä ”Syöpäukot” kokoontuu kerran kuukaudessa Pieksämäen neuvontapalvelun tiloissa, Lampolahdenkatu 6. Ryhmän ohjaajana on eturauhassyövän sairastanut. Kokoontumisaika keskiviikkoisin klo 14. Ei tarvitse ilmoittautua.

Keskusteluryhmä syöpäpotilaan läheisille

Tiedustelut ja ilmoittautumiset neuvontahoitajalle, puh. 040 767 4043.

28 päivää ilman – vertaisryhmä tupakoinnin lopettamiseen

28 päivää ilman on kaikille sopiva ohjelma tupakoinnin lopettamiseen. Ohjelma koostuu teematapaamisista ja vertaistuesta. Jokainen tapaaminen sisältää lopettamisneuvonnan. Lisätiedot http://www.28paivaailman.fi/ tai jaana.jormakka@sasy.fi,  puh. 040 767 4043 tai merja.norontaus@pieksamaki.fi, puh. 044 368 6760

28 pv ilman kevat 2018 Pmk

Hirvensalmi

Avoin vertaisryhmä ”Aurinkoiset” rintasyöpään sairastuneille kokoontuu yleensä Kukka-kahvilassa, Hirvensalmentie 25. Kokoontumispäivistä ilmoitetaan Mikkelin Kaupunkilehdessä. Tiedustelut myös neuvontahoitajalta, puh. 040 767 4043.

Juva

Syöpään vastasairastuneiden naisten ryhmä perustetaan, kun vähintään viisi henkilöä on ilmoittautunut. Ryhmässä on mahdollisuus vaihtaa ajatuksia ja kokemuksia saman sairauden kokeneiden kanssa luottamuksellisesti. Ryhmää ohjaa neuvontahoitaja. Tiedustelut ja ilmoittautumiset puh. 040 767 4043.

Kangasniemi

Nais- ja miessyöpäpotilaiden vertaisryhmä perustetaan, kun ilmoittautuneita on vähintään viisi henkilöä. Tiedustelut ja ilmoittautumiset: neuvontahoitaja puh. 040 767 4043.

Mäntyharju

Naisten vertaisryhmän tapaamiset syksyisin ja keväisin, tapaamisista ilmoitetaan Pitäjänuutisissa. Tiedustele myös neuvontahoitajalta, puh. 040 767 4043.

Pertunmaa

Vertaisryhmä syöpäpotilaille ja heidän läheisilleen. Tapaamisista ilmoitetaan Pitäjänuutisissa. Lisätiedot neuvontahoitajalta, puh. 040 767 4043.

Puumala

Toivo ja Ilona – avoin vertaisryhmä syöpäpotilaille ja läheisille kokoontuu Kuittisen kahvilassa, osoite Keskustie 13, Puumala. Ryhmää ohjaa syövän kokenut henkilö. Varaa mukaan kahviraha. Kokoontumisista ilmoitetaan Puumalan paikallislehdessä ja Mikkelin Kaupunkilehdessä.  Lisätietoa myös neuvontahoitajalta, puh. 040 767 4048. Seuraava tapaaminen 26.11.2018 klo 17.00