Etelä-Savo

Etelä-Savon alueen ryhmien koordinointia hoitavat Saimaan Syöpäyhdistyksen Mikkelin ja Pieksämäen neuvontahoitajat.

Etelä-Savon alueen ryhmistä saat lisätietoa neuvontahoitaja Liisa Kautolta, puh. 040 767 4048, sähköposti liisa.kautto@sasy.fi tai neuvontahoitaja Jaana Jormakalta, puh. 040 767 4043, sähköposti jaana.jormakka@sasy.fi

Mikkeli

Ryhmistä ja tapahtumista ilmoitetaan ilmaisjakelulehti Mikkelin Kaupunkilehden ja paikallislehtien järjestöpalstoilla

Vastasairastuneiden naisten ryhmä

Syöpään vastasairastuneiden naisten ryhmän ryhmä kokoontuu 4 kertaa. Neuvontahoitajan ohjaamassa ryhmässä sinulla on mahdollisuus vaihtaa ajatuksia ja kokemuksia luottamuksellisesti saman sairauden kokeneiden kanssa. Ryhmä käynnistyy kun tarvittava määrä osallistujia on ilmoittautunut. Kokoontumispaikka Mikkelin neuvontapalvelun tiloissa (Porrassalmenkatu 13 B). Tiedustelut ja ilmoittautuminen neuvontahoitajalle, puh. 040 767 4048

Vertaisryhmä syöpään sairastuneille naisille

Avoin naisten vertaisryhmä kokoontuu noin kerran kuukaudessa Mikkelin neuvontapalvelun tiloissa. Ryhmään ovat tervetulleita sekä aiemmin mukana olleet että uudet osanottajat! Ei tarvitse ilmoittautua etukäteen. Syksyn 2019 tapaamiset: 10.9., 8.10., 12.11. ja 10.12. klo 16.30.

Vertaisryhmä gynekologiseen syöpään sairastuneille naisille

Avoin vertaisryhmä ”Saaga” kokoontuu pääsääntöisesti kuukauden viimeisenä maanantaina klo 17-18:30 Mikkelin neuvontapalvelun tiloissa. Ryhmää ohjaa syövän itse sairastanut vertaistukihenkilö. Ei tarvitse ilmoittautua. Saaga-ryhmä kokoontuu jouluisissa merkeissä maanantaina 16.12. klo 17. Kevätkaudella 2020 jatketaan kokoontumisia.

Vertaisryhmä syöpään sairastuneille miehille

Avoin miesten vertaisryhmä kokoontuu Mikkelin neuvontapalvelun tiloissa kuukauden viimeisenä torstaina klo 17-18:30. Ryhmää ohjaa syövän kokenut mieshenkilö. Ei tarvitse ilmoittautua. Syksyn 2019 tapaamiset: 26.9., 24.10. ja 28.11.

Vierellä – vertaisryhmä parantumatonta syöpää sairastaville

Uusi ryhmä käynnistyy Mikkelissä 23.1.2020  Ryhmässä aiheina mm. sosiaalietuudet, apuvälineet, ravitsemus, uni, kivut ja niiden kanssa eläminen. Lisätietoja saat neuvontahoitaja Liisa Kautolta, pun 040 767 4048 tai liisa.kautto@sasy.fi.

Vertaistuella eroon tupakasta

Tule mukaan! Ryhmiä toteutetaan yhteistyössä Mikkelin allergia- ja astmayhdistyksen kanssa. Tiedustelut:  Liisa p. 040 767 4048 tai Heidi p.044 916 9765.

Pieksämäki

Ryhmistä ilmoitetaan Pieksämäen lehden seurapalstalla.

Vastasairastuneiden naisten ryhmä

Syöpään vastasairastuneiden naisten ryhmä perustetaan, kun tarvittava määrä osallistujia on ilmoittaunut. Ryhmässä on mahdollisuus vaihtaa ajatuksia ja kokemuksia saman sairauden kokeneiden kanssa luottamuksellisesti. Ryhmää ohjaa neuvontahoitaja. Ryhmä kokoontuu kolme kertaa, keskustelua on eri teemoilla. Tiedustelut ja ilmoittautumiset puh. 040 767 4043.

Miesten vertaisryhmä

Avoin vertaisryhmä ”Syöpäukot” kokoontuu kerran kuukaudessa  Ryhmää ohjaa syövän sairastanut vertaistukihenkilö. Kokoontumiset keskiviikkoisin klo 14 Pieksämäen neuvontapalvelun tiloissa, Lampolahdenkatu 6, ellei toisin ilmoiteta.  Syksyn 2019 tapaamiset: 7.8., 11.9., 9.10., 13.11. ja 11.12. klo 14. Kevätkausi 2020: 8.1.; 12.2.; 11.3.; 8.4.; 13.5. ja 10.6. Kokoontumisista ilmoitetaan myös Pieksämäen lehden seurapalstalla. Ryhmään ei tarvitse ilmoittautua etukäteen.

Gynekologista syöpää sairastavien vertaisryhmä Pieksämäki-Varkaus

Uusi ryhmä gynekologisiin syöpiin sairastuneille, myös pidempään sairastaneille eri-ikäisille naisille, jotka asuvat Pieksämäen ja Varkauden alueella. Ryhmää ohjaa Saimaan Syöpäyhdistyksen neuvontahoitaja. Ensimmäinen tapaaminen on tiistaina 10.12.2019 klo 17 Saimaan Syöpäyhdistyksen neuvontapalvelussa Pieksämäellä, osoite: Lampolahdenkatu 6, 2. kerros (Kelan talo). Jatkossa pyrimme järjestämään tapaamisia myös Varkaudessa. Lisätietoa ryhmästä ja ilmoittautumiset neuvontahoitajalle puh. 040 767 4043 tai sähköpostitse jaana.jormakka@sasy.fi.

Pieksämäki Varkaus gyn.syöpä vertaisryhmä tiedote

Keskusteluryhmä syöpäpotilaan läheisille

Tiedustelut ja ilmoittautumiset neuvontahoitajalle, puh. 040 767 4043.

Luontoliikuntaa syöpäpotilaille

Luontoliikuntaryhmässä päästään hyödyntämään Pieksämäen VedenjakajaReitistön tarjoamia palveluja. Nautitaan luonnon rauhoittavasta ympäristöstä, ja etsitään uusia motivaatioita liikkumiseen. Osallistujien oma terveydellinen tilanne ja toimintakyky huomioidaan toiminnassa. Ryhmän ohjaajana toimii yksilö -ja ryhmäohjaaja Päivi Tepponen, Pieksämäen Seudun Liikunta ry. Seuraava luontoliikuntaryhmä toteutettaneen keväällä 2020.
Luontoliikunta 2019 esite

28 päivää ilman – vertaisryhmä tupakoinnin lopettamiseen

28 päivää ilman on kaikille sopiva ohjelma tupakoinnin lopettamiseen. Ohjelma koostuu teematapaamisista ja vertaistuesta. Jokainen tapaaminen sisältää lopettamisneuvonnan. Lisätiedot http://www.28paivaailman.fi/ tai jaana.jormakka@sasy.fi,  puh. 040 767 4043 tai merja.norontaus@pieksamaki.fi, puh. 044 368 6760

Hirvensalmi

Avoin vertaisryhmä ”Aurinkoiset” rintasyöpään sairastuneille kokoontuu useimmiten Kukka-kahvilassa, Hirvensalmentie 25. Kokoontumispäivistä ja -paikasta ilmoitetaan Mikkelin Kaupunkilehdessä. Tiedustelut myös neuvontahoitajalta, puh. 040 767 4043. Seuraava kokoontuminen vuoden 2020 puolella.  Myös uudet osanottajat ovat tervetulleita. Lisätietoja Annelta ja neuvontahoitajalta.

Juva

Syöpään vastasairastuneiden ryhmiä perustetaan, kun tarvittava määrä osallistujia on ilmoittaunut Ryhmässä on mahdollisuus vaihtaa ajatuksia ja kokemuksia saman sairauden kokeneiden kanssa luottamuksellisesti. Ryhmää ohjaa neuvontahoitaja. Tiedustelut ja ilmoittautumiset puh. 040 767 4043.

Kangasniemi

Syöpään vastasairastuneiden naisten ryhmä perustetaan, kun tarvittava määrä osallistujia on ilmoittaunut. Ryhmässä on mahdollisuus vaihtaa ajatuksia ja kokemuksia saman sairauden kokeneiden kanssa luottamuksellisesti. Ryhmää ohjaa neuvontahoitaja. Tiedustelut ja ilmoittautumiset puh. 040 767 4043.

Nais- ja miessyöpäpotilaiden vertaisryhmä perustetaan, kun ilmoittautuneita on vähintään viisi henkilöä. Tiedustelut ja ilmoittautumiset: neuvontahoitaja puh. 040 767 4043.

Mäntyharju

Rintasyöpäyhdistys järjestää toimintaa Mäntyharjulla kaikille rintasyöpään sairastuneille ja rintasyövän sairastaneille. Lisätiedot neuvontahoitajalta, puh. 040 767 4043.

Pertunmaa

Vertaisryhmä syöpäpotilaille ja heidän läheisilleen. Tapaamisista ilmoitetaan Pitäjänuutisissa. Lisätiedot neuvontahoitajalta, puh. 040 767 4043.

Puumala

Toivo ja Ilona – avoin vertaisryhmä syöpäpotilaille ja läheisille kokoontuu Kuittisen kahvilassa, osoite Keskustie 13, Puumala. Ryhmää ohjaa syövän kokenut henkilö. Varaa mukaan kahviraha. Ryhmän kokoontumisen ajankohdat ilmoitetaan Puumalan paikallislehdessä ja Mikkelin Kaupunkilehdessä. Lisätietoa ja seuraavan tapaamisen ajankohtaa voit tiedustella myös neuvontahoitajalta, puh. 040 767 4048.