Etelä-Savo

Etelä-Savon alueen ryhmien koordinointia hoitavat Saimaan Syöpäyhdistyksen Mikkelin ja Pieksämäen neuvontahoitajat.

Etelä-Savon alueen ryhmistä saat lisätietoa neuvontahoitaja Liisa Kautolta, puh. 040 767 4048, sähköposti liisa.kautto@sasy.fi tai neuvontahoitaja Jaana Jormakalta, puh. 040 767 4043, sähköposti jaana.jormakka@sasy.fi.

Ryhmien aikataulut löydät myös Ajankohtaista –osion tapahtumakalenterista.

Mikkeli

Ryhmistä ja tapahtumista ilmoitetaan ilmaisjakelulehti Mikkelin Kaupunkilehden ja paikallislehtien järjestöpalstoilla.

Vastasairastuneiden naisten ryhmä

Syöpään hiljattain sairastuneiden naisten ryhmä alkaa keväällä, heti kun ilmoittautuneita on riittävästi ryhmään. Neuvontahoitajan ohjaamassa ryhmässä on mahdollisuus vaihtaa ajatuksia ja kokemuksia ja jakaa tuntemuksiaan luottamuksellisesti vertaisten kanssa. Ryhmä kokoontuu 4 kertaa neuvontapalvelun tiloissa, Porrassalmenkatu 13 B. Tiedustelut ja ilmoittautuminen neuvontahoitajalle, puh. 040 767 4048

Naisten vertaisryhmä

Avoin naisten vertaisryhmä on tarkoitettu kaikille naissyöpäpotilaille. Ryhmä kokoontuu kuukausittain, kuukauden toinen tiistai klo 16.30 Mikkelin neuvontapalvelun tiloissa. Ryhmään ovat tervetulleita sekä aiemmin mukana olleet että uudet osanottajat! Ei tarvitse ilmoittautua etukäteen.

Gynekologiseen syöpään sairastuneiden naisten vertaisryhmä

Avoin vertaisryhmä ”Saaga” kokoontuu pääsääntöisesti kuukauden viimeisenä maanantaina klo 17-18.30 Mikkelin neuvontapalvelun tiloissa. Ryhmää ohjaa syövän itse sairastanut vertaistukihenkilö. Ei tarvitse ilmoittautua.

Miesten vertaisryhmä

Avoin miesten vertaisryhmä on tarkoitettu kaikille miessyöpäpotilaille. Ryhmä kokoontuu kuukausittain Mikkelin neuvontapalvelun tiloissa, kuukauden viimeisenä torstaina klo 17-18.30. Ryhmää ohjaa syövän kokenut mieshenkilö. Ei tarvitse ilmoittautua.

Vertaisryhmä parantumatonta syöpää sairastaville

Uusi vertaisryhmä ”Vierellä” Mikkelin neuvontapalvelussa torstaina 23.1.2010 klo 16. Ryhmän käynnistämisessä ovat mukana vertaisohjaaja ja neuvontahoitaja. Ryhmässä aiheina mm. sosiaalietuudet, apuvälineet, ravitsemus, uni, kivut ja niiden kanssa eläminen. Tapaamiset torstaisin klo 16: 23.1., 6.2., 20.2. 5.3., 19.3. ja 2.4.  Lisätietoja saat neuvontahoitaja Liisa Kautolta, puh. 040 767 4048 tai liisa.kautto@sasy.fi.

Läheisten ryhmä

Ammatillisesti ohjattu vertaisryhmä syöpään sairastuneiden läheisille. Ensimmäinen tapaaminen Saimaan Syöpäyhdistyksen tiloissa tiistaina 18.2.2020 klo 15. Ryhmä toteutetaan yhteistyössä Mikkelin seudun Omaishoitajat ja Läheiset ry:n sekä Mikkelin Kriisikeskuksen kanssa.

Läheisten ryhmä Mikkeli 2020

Sururyhmä

Ammatillisesti ohjattu, vertaistukeen perustuva sururyhmä läheisensä syöpään tai muuhun sairauteen menettäneiden läheisille. Kokoontumiset kuusi kertaa helmi-maaliskuussa 2020 Mikkelin Kriisikeskuksessa, Porrassalmenkatu 19 B. Ensimmäinen tapaaminen keskiviikkona 5.2. klo 16.30. Ilmoittautumiset 31.1. mennessä puh. 040 767 4048 / Liisa. Sururyhmän järjestävät yhteistyönä Mikkelin Kriisikeskus ja Saimaan Syöpäyhdistys.

Pieksämäki

Ryhmistä ilmoitetaan Pieksämäen lehden seurapalstalla.

Vastasairastuneiden naisten ryhmä

Syöpään hiljattain sairastuneiden naisten ryhmä alkaa 16.1.2020 klo 17.  Neuvontahoitajan ohjaamassa ryhmässä on mahdollisuus vaihtaa ajatuksia ja kokemuksia ja jakaa tuntemuksiaan luottamuksellisesti vertaisten kanssa. Ryhmä kokoontuu neljä kertaa torstaisin 16.1., 30.1., 6.2. ja 20.2. klo 17 neuvontapalvelun tiloissa, Lampolahdenkatu 6, 2. kerros. Ryhmään mahtuu vielä mukaan! Tiedustelut ja ilmoittautumiset neuvontahoitajalle, puh. 040 767 4043.

Miesten vertaisryhmä

Avoin vertaisryhmä ”Syöpäukot” kokoontuu kerran kuukaudessa  Ryhmää ohjaa syövän sairastanut vertaistukihenkilö. Kokoontumiset keskiviikkoisin klo 14 Pieksämäen neuvontapalvelun tiloissa, Lampolahdenkatu 6, ellei toisin ilmoiteta.  Kevätkausi 2020: 8.1., 12.2., 11.3., 8.4., 13.5. ja 10.6. Kokoontumisista ilmoitetaan myös Pieksämäen lehden seurapalstalla. Ryhmään ei tarvitse ilmoittautua etukäteen.

Gynekologista syöpää sairastavien vertaisryhmä Pieksämäki-Varkaus

Uusi ryhmä gynekologisiin syöpiin sairastuneille, myös pidempään sairastaneille eri-ikäisille naisille, jotka asuvat Pieksämäen ja Varkauden alueella. Ryhmää ohjaa Saimaan Syöpäyhdistyksen neuvontahoitaja. Seuraava tapaaminen on tiistaina 5.2.2020 klo 17 Saimaan Syöpäyhdistyksen neuvontapalvelussa Pieksämäellä, osoite: Lampolahdenkatu 6, 2. kerros (Kelan talo). Pyrimme järjestämään tapaamisia myös Varkaudessa. Lisätietoa ryhmästä neuvontahoitajalta puh. 040 767 4043 tai sähköpostitse jaana.jormakka@sasy.fi.

Pieksämäki Varkaus gyn.syöpä vertaisryhmä tiedote

Sururyhmä

Ammatillisesti ohjattu, vertaistukeen perustuva sururyhmä läheisensä syöpään tai muuhun sairauteen menettäneiden läheisille. Kokoontumiset kuusi kertaa maalis-toukokuussa 2020 Pieksämäen neuvontapalvelussa. Ensimmäinen tapaaminen tiistaina 10.3. klo 16.00. Tiedustelut ja ilmoittautumiset 17.2. mennessä puh. 040 767 4043 / Jaana tai jaana.jormakka@sasy.fi. Läheisen kuolemasta tulisi olla kulunut vähintään kolme kuukautta. Sururyhmän järjestävät yhteistyönä Mikkelin Kriisikeskus ja Saimaan Syöpäyhdistys.

Sururyhmä Pieksämäki 2020

Keskusteluryhmä syöpäpotilaan läheisille

Tiedustelut ja ilmoittautumiset neuvontahoitajalle, puh. 040 767 4043.

Luontoliikuntaa syöpäpotilaille

Luontoliikuntaryhmässä päästään hyödyntämään Pieksämäen VedenjakajaReitistön tarjoamia palveluja. Nautitaan luonnon rauhoittavasta ympäristöstä, ja etsitään uusia motivaatioita liikkumiseen. Osallistujien oma terveydellinen tilanne ja toimintakyky huomioidaan toiminnassa. Ryhmän ohjaajana toimii yksilö -ja ryhmäohjaaja Päivi Tepponen, Pieksämäen Seudun Liikunta ry. Seuraava luontoliikuntaryhmä toteutettaneen keväällä 2020.

Hirvensalmi

Avoin vertaisryhmä ”Aurinkoiset” rintasyöpään sairastuneille kokoontuu useimmiten Kukka-kahvilassa, Hirvensalmentie 25. Kokoontumispäivistä ja -paikasta ilmoitetaan Mikkelin Kaupunkilehdessä.  Seuraava kokoontuminen vuoden 2020 puolella.  Myös uudet osanottajat ovat tervetulleita. Lisätietoja  neuvontahoitajalta, puh. 040 767 4043.

Juva

Syöpään hiljattain sairastuneiden naisten ryhmä alkaa 20.1.2020 klo 17.  Neuvontahoitajan ohjaamassa ryhmässä on mahdollisuus vaihtaa ajatuksia ja kokemuksia ja jakaa tuntemuksiaan luottamuksellisesti vertaisten kanssa. Ryhmä kokoontuu neljä kertaa maanantaisin 20.1., 27.1., 3.2. ja 17.2. klo 17 Sampolan kokoustilassa, Hiihtäjäntie 3, Juva. Ryhmässä on vielä tilaa! Tiedustelut ja ilmoittautumiset neuvontahoitajalle, puh. 040 767 4043.

Kangasniemi

Syöpään hiljattain sairastuneiden naisten ryhmä alkaa 22.1.2020 klo 18.  Neuvontahoitajan ohjaamassa ryhmässä on mahdollisuus vaihtaa ajatuksia ja kokemuksia ja jakaa tuntemuksiaan luottamuksellisesti vertaisten kanssa. Ryhmä kokoontuu neljä kertaa keskiviikkoisin 22.1., 29.1., 12.2. ja 19.2. klo 18 Kunnantalon takkahuoneessa, Otto Mannisentie 2, Kangasniemi. Ryhmään mahtuu vielä mukaan! Tiedustelut ja ilmoittautumiset neuvontahoitajalle, puh. 040 767 4043.

Nais- ja miessyöpäpotilaiden vertaisryhmä perustetaan, kun ilmoittautuneita on vähintään viisi henkilöä. Tiedustelut ja ilmoittautumiset: neuvontahoitaja puh. 040 767 4043.

Mäntyharju

Rintasyöpäyhdistys järjestää toimintaa Mäntyharjulla kaikille rintasyöpään sairastuneille ja rintasyövän sairastaneille. Lisätietoja neuvontahoitajalta, puh. 040 767 4043.

Puumala

Toivo ja Ilona – avoin vertaisryhmä syöpäpotilaille ja läheisille kokoontuu Kuittisen kahvilassa, osoite Keskustie 13, Puumala. Ryhmää ohjaa syövän kokenut henkilö. Varaa mukaan kahviraha. Ryhmän kokoontumisen ajankohdat ilmoitetaan Puumalan paikallislehdessä ja Mikkelin Kaupunkilehdessä. Lisätietoa ja seuraavan tapaamisen ajankohtaa voit tiedustella myös neuvontahoitajalta, puh. 040 767 4048.