Etelä-Karjalan ryhmät

Etelä-Karjalan alueen ryhmiä koordinoi Saimaan Syöpäyhdistyksen Lappeenrannan neuvontahoitaja.

HUOM! Kasvokkainen ryhmätoimintamme Etelä-Karjalan alueella on koronapandemian vuoksi tauolla.

Toteutamme ryhmiä verkkotapaamisina. Lisätietoa niistä löydät verkkoryhmien sivulta.

Perustamme toimialueellemme uusia ja erilaisia ryhmiä kysynnän mukaan, esim. vertaisryhmiä eri syöpiin sairastuneille, läheisten ryhmiä, parantumattomasti syöpää sairastavien ryhmiä. Ota rohkeasti yhteyttä neuvontahoitajiimme ja kerro, millaista ryhmää sinä toivoisit. Etelä-Karjalan alueen ryhmistä voit kysyä lisätietoja neuvontahoitaja Jaana Lemetyiseltä, puh. 0400 728 192, sähköposti jaana.lemetyinen@sasy.fi.

Lappeenranta

Miesten vertaisryhmä

Syöpään sairastuneiden ja sen sairastaneiden miesten vertaisryhmä Lappeenrannassa. Kokoontumiset kerran kuukaudessa syöpäyhdistyksen neuvontapalvelun tiloissa. Tervetuloa sekä uudet että ryhmään jo aiemmin osallistuneet miehet!

Lisätietoa ryhmästä ja ilmoittautumiset etukäteen neuvontahoitajalle: puh. 0400 728 182 tai jaana.lemetyinen@sasy.fi.

Vertaisryhmä hematologista syöpää sairastaville ja sairastaneille

Tule mukaan ryhmään, jossa voit kuunnella ja halutessasi myös jakaa omia kokemuksiasi saman kokeneiden kanssa. Ei ole väliä, milloin olet sairastunut tai sairastanut syövän. Vertaisryhmä kokoontuu Saimaan Syöpäyhdistyksen Lappeenrannan neuvontapalvelun tiloissa, osoite Kauppakatu 40 D, 2. kerros. Keskustelua ohjaavat yhdistyksen neuvontahoitaja ja koulutettu vertaistukihenkilö.

Lisätietoa ja ilmoittautumiset etukäteen neuvontahoitajalle, puh. 0400 728 192, jaana.lemetyinen@sasy.fi.

Gynekologista syöpää sairastavien vertaisryhmä

Neuvontahoitajan ohjaamassa ryhmässä sinulla on mahdollisuus vaihtaa ajatuksia ja tunteita saman sairauden kokeneiden kanssa luottamuksellisesti. Ryhmä kokoontuu Saimaan Syöpäyhdistyksen Lappeenrannan neuvontapalvelun tiloissa, Maakuntagalleria, Kauppakatu 40 D, 2. kerros.

Kysy lisätietoa ryhmästä ja seuraavasta tapaamisesta neuvontahoitajalta, puh. 0400 728 192, jaana.lemetyinen@sasy.fi.

Rintasyöpäpotilaiden vertaisillat

Saimaan Syöpäyhdistys järjestää yhteistyössä Rintasyöpäyhdistyksen kanssa kerran kuukaudessa vertaisillan kaikille rintasyöpään sairastuneille ja rintasyövän sairastaneille. Kokoontumispaikka vaihtelee, useimmiten Lappeenrannan neuvontapalvelun tiloissa.

Kevätkausi 2021 järjestetään verkkotapaamisina to 28.1., to 25.2., to 25.3.  ja to 29.4. klo 17.30. Katso lisätiedot ja ilmoittautumisohjeet Rintasyöpäyhdistyksen sivulta:  Lappeenrannan seudun verkkovertaisillat

Joutseno

Naissyöpäpotilaiden vertaisryhmä kokoontuu kerran kuukaudessa maanantaisin klo 15 Marttojen kerhohuoneella, osoite Tiaisentie 10. Varaa mukaan kahviraha 5 €. Tapaamisista ilmoitetaan Joutseno-lehdessä. Voit kysyä lisätietoa ryhmästä myös neuvontahoitajalta, puh. 0400 728 192. Tervetuloa myös uudet osallistujat!

Loppukevään 2021 tapaamiset peruttu.

Ryhmät hiljattain syöpään sairastuneille

Syöpään hiljattain sairastuneiden naisten ryhmät ja miesten ryhmät

Järjestämme ryhmiä hiljattain syöpään sairastuneille kasvokkain ja verkossa. Verkkoryhmillä mahdollistamme sen, että vertaistukea saavat myös he, jotka eivät pysty syöpähoitojen tai pitkien välimatkojen vuoksi osallistumaan kasvokkain toteutettavaan ryhmään. Neuvontahoitajan ohjaamassa ryhmässä on mahdollisuus vaihtaa ajatuksia, kokemuksia ja jakaa tuntemuksiaan luottamuksellisesti vertaisten kanssa. Uusi ryhmä – kasvokkain tai verkossa – käynnistyy, kun ryhmään on riittävästi ilmoittautuneita. Kysy lisää ja ilmoittaudu Jaanalle, puh. 0400 728 192.

Huom! Koronavirusepidemian vuoksi syöpään hiljattain sairastuneiden ryhmät toteutetaan toistaiseksi ainoastaan verkkoryhminä. Katso lisätietoaVerkkoryhmät ja -tapaamiset

Tukea syöpäpotilaan läheisille

Syöpä koskettaa sairastuneen lisäksi myös kaikkia läheisiä. Huoli on valtava, tunteet heilahtelevat ja omakin jaksaminen mietityttää. Tule keskustelemaan neuvontahoitajamme kanssa. Voit tulla yksin, ilman sairastunutta läheistäsi. Tunteiden purkaminen asiaan perehtyneen ammattilaisen kanssa keventää mieltä ja keskustellen voi löytyä voimavaroja ja keinoja arjessa selviytymiseen. Tarvitessasi neuvontahoitaja voi välittää myös sinulle oman tukihenkilön. Soita ja varaa keskusteluaika Jaanalle, puh. 0400 728 192 tai saimaa@sasy.fi.

Järjestämme syöpäpotilaan läheisille verkkoryhmiä. Katso lisätietoja Verkkoryhmät ja -tapaamiset

Sururyhmä

Sururyhmä on tarkoitettu syöpään tai johonkin muuhun sairauteen kuolleiden aikuisille läheisille. Ryhmä kokoontuu viisi kertaa, joka toinen viikko. Läheisen kuolemasta tulisi olla kulunut vähintään kolme kuukautta. Ryhmän ohjaajina toimivat neuvontahoitaja ja sairaalapappi. Seuraava sururyhmä alkaa tiistaina 31.8.2021. Ryhmän koko max 6 henkilöä. Tiedustelut ja ilmoittautuminen 26.8. mennessä neuvontahoitajalle puh. 0400 728 192. Ilmoittautuminen etukäteen on välttämätöntä.

Verkkoryhmät

Järjestämme ryhmiä myös verkkovälitteisesti (ns. etäryhmiä tai verkkovertaisryhmiä). Niihin osallistuminen on mahdollista maakunnasta ja paikkakunnasta riippumatta. Osallistuja tarvitsee sähköpostiosoitteen ja tietokoneen, läppärin tai älypuhelimen. Verkkoryhmiin ilmoittaudutaan etukäteen, jotta ryhmää ohjaava neuvontahoitaja voi lähettää sähköpostissa osallistumislinkin ja tarvittaessa auttaa yhteyden testaamisessa etukäteen. Tietoa verkkoryhmistä.