Etelä-Karjala

Etelä-Karjalan alueen ryhmien koordinointia hoitaa Saimaan Syöpäyhdistyksen Lappeenrannan neuvontahoitaja.

Etelä-Karjalan alueen ryhmistä saat lisätietoa neuvontahoitaja Jaana Lemetyiseltä, puh. 0400 728 192, sähköposti jaana.lemetyinen@sasy.fi.

Lappeenranta

Vastasairastuneiden naisten ryhmät ja vastasairastuneiden miesten ryhmät

Vastasairastuneiden ryhmässä sinulla on mahdollisuus vaihtaa ajatuksia ja kokemuksia saman sairauden kokeneiden kanssa. Neuvontahoitajan ohjaamat ryhmät kokoontuvat kolme kertaa eri teemoilla. Ilmoittautuminen neuvontahoitajalle.

Vastasairastuneiden miesten ryhmä alkaa ke 30.8.2017 klo 14 – 15.30.
Vastasairastuneiden naisten ryhmä alkaa to 31.8.2017 klo 14 – 15.30.

Naisten avoin vertaisryhmä

Naissyöpäpotilaiden vertaisryhmä kokoontuu noin kerran kuukaudessa Lappeenrannan neuvontapalvelun tiloissa. Ryhmän ohjaajana toimii syövän itse sairastanut vertaistukihenkilö. Syksyn ensimmäinen kokoontuminen ti 19.9. klo 14. Ei tarvitse ilmoittautua.

Rintasyöpäpotilaiden avoimet vertaisillat

Saimaan Syöpäyhdistys järjestää yhteistyössä Rintasyöpäyhdistyksen kanssa kaksi kertaa keväällä ja kaksi kerta syyskaudella avoimen vertaisillan kaikille rintasyöpään sairastuneille ja rintasyövän sairastaneille. Kokoontuminen yleensä Lappeenrannan neuvontapalvelun tiloissa. Seuraavat tapaamiset syksyllä 21.9. ja 23.11..

Tunnetaideterapia

Tunnemaalausiltoja ohjaa tunnetaideterapeutti Hannele Junnonen. Ryhmä kokoonntuu kolme kertaa ja käynnistyy, kun ilmoittautuneita on väh. neljä henkilöä.  Hinta: 20 € ilta; maalaustarvikkeet sisältyvät hintaan. Mukaan tarvitset ainoastaan halua heittäytyä tunteiden vietäväksi. Ilmoittautuminen neuvontahoitajalle.

Ravitsemus toipumisen tukena: Syödään yhdessä hyvää

Käytännön ruoanvalmistuskurssi syöpäpotilaille ja heidän läheisilleen järjestetään kaksi kertaa vuodessa. Ryhmä kokoontuu kolme kertaa, jokaisella kerralla valmistetaan yhdessä maukas ateriakokonaisuus. Kurssipaikka Etelä-Karjalan Marttakeskus, Valtakatu 45, Lpr. Kurssi on maksuton. Seuraava kurssi alkaa 4.10.2017. Tiedustelut ja ilmoittautumiset neuvontahoitajalle puh. 0400 728 1ok-sivis_full92.

Ravitsemuskurssi syksy 2017

Sururyhmä

Sururyhmä on tarkoitettu syöpään tai johonkin muuhun sairauteen kuolleiden aikuisille läheisille. Ryhmä kokoontuu viisi kertaa, noin joka toinen viikko. Läheisen kuolemasta tulisi olla kulunut vähintään kolme kuukautta. Ryhmän ohjaajina toimivat neuvontahoitaja ja sairaalapappi. Sururyhmä toteutetaan kaksi kertaa vuodessa, keväällä ja syksyllä. Seuraava sururyhmä alkaa ke 6.9.2017. Tiedustelut ja ilmoittautuminen neuvontahoitajalle, puh. 0400 728 192.

28 päivää ilman – vertaisryhmä tupakoinnin lopettamiseen

28 päivää ilman on kaikille sopiva ohjelma tupakoinnin lopettamiseen. Ohjelma koostuu teematapaamisista ja vertaistuesta. Jokainen tapaaminen sisältää lopettamisneuvonnan. Seuraava vertaisryhmä alkaa 5.9.2017. Ilmoittautumiset ja lisätiedot http://www.28paivaailman.fi/ tai neuvontahoitajalle, puh. 0400 728 192, sähköposti jaana.lemetyinen@sasy.fi.

28 pv ilman syksy 2017

Joutseno

Naissyöpäpotilaiden avoimen vertaisryhmän tapaamiset Joutsenon kunnantalolla, Kesolantie 1. Ryhmä on avoin, ei ilmoittautumista. Kokoontumiset jatkuvat syksyllä.