Etelä-Karjala

Etelä-Karjalan alueen ryhmien koordinointia hoitaa Saimaan Syöpäyhdistyksen Lappeenrannan neuvontahoitaja.

Etelä-Karjalan alueen ryhmistä saat lisätietoa neuvontahoitaja Jaana Lemetyiseltä, puh. 0400 728 192, sähköposti jaana.lemetyinen@sasy.fi.

Lappeenranta

Vastasairastuneiden naisten ryhmät ja vastasairastuneiden miesten ryhmät

Vastasairastuneiden ryhmässä sinulla on mahdollisuus vaihtaa ajatuksia ja kokemuksia saman sairauden kokeneiden kanssa. Neuvontahoitajan ohjaamat ryhmät kokoontuvat kolme kertaa eri teemoilla. Ilmoittautuminen neuvontahoitajalle.

Naisten avoimen vertaisryhmän tiedustelut neuvontahoitajalta puh. 0400 728 192.

Miesten avoin vertaisryhmä

Syöpään sairastuneiden ja sen sairastaneiden miesten avoin vertaisryhmä Lappeenrannassa. Kokoontumiset kerran kuukaudessa syöpäyhdistyksen neuvontapalvelun tiloissa. Seuraava tapaaminen on torstaina 24.1.2019 klo 14.00. Tervetuloa sekä uudet että jo ryhmässä aloittaneet miehet! Ei tarvitse ilmoittautua etukäteen.

Rintasyöpäpotilaiden avoimet vertaisillat

Saimaan Syöpäyhdistys järjestää yhteistyössä Rintasyöpäyhdistyksen kanssa kaksi kertaa keväällä ja kaksi kerta syyskaudella avoimen vertaisillan kaikille rintasyöpään sairastuneille ja rintasyövän sairastaneille. Kokoontuminen yleensä Lappeenrannan neuvontapalvelun tiloissa.
Kevään 2019 tapaamiset 21.2. ja 25.4. klo 17.30.

Vertaisryhmä syöpäpotilaan läheisille

Syöpä koskettaa sairastuneen lisäksi myös kaikkia läheisiä. Huoli on valtava, tunteet heilahtelevat ja omakin jaksaminen mietityttää. Tule mukaan läheisten ryhmään, jossa voit jakaa tai vaikka vain kuunnella toisten samassa elämäntilanteessa olevien tuntemuksia ja kokemuksia.  Tapaamiset Saimaan Syöpäyhdistyksen tiloissa, Maakuntagalleria, Kauppakatu 40 D, Lappeenranta.

Hyvällä ruoalla hyvää elämää– ruokakurssi

6.2. – 20.3.2019  (kts. tarkempi aikataulu ohjelmasta)
Käytännön ruoanvalmistuskurssi syöpää sairastavalle ja hänen läheiselleen.
Ryhmä kokoontuu neljä kertaa Eksoten ravitsemusterapian opetuskeittiössä, Armilankatu 33, Lappeenranta. Kurssilla ravitsemusterapeutti kertoo syömisen merkityksestä sairauden toipumisessa. Opitaan terveyttä edistävää ja helppoa ruoanvalmistusta, kokkaillaan monipuolisia ja ravitsevia ruokia sekä nautitaan yhdessä syömisestä. Kurssin omavastuu on 15€, joka maksetaan käteisellä ensimmäisessä tapaamisessa.
Tiedustelut ja ilmoittautumiset neuvontahoitajalle, viimeistään 23.1.2019
ma -pe 8:30 – 14:00 puh. 0400 728 192

Ruokakurssi kevät 2019

Sururyhmä

Sururyhmä on tarkoitettu syöpään tai johonkin muuhun sairauteen kuolleiden aikuisille läheisille. Ryhmä kokoontuu viisi kertaa, joka toinen viikko. Läheisen kuolemasta tulisi olla kulunut vähintään kolme kuukautta. Ryhmän ohjaajina toimivat neuvontahoitaja ja sairaalapappi. Seuraava sururyhmä alkaa 28.8.2019. Tiedustelut ja ilmoittautuminen neuvontahoitajalle, puh. 0400 728 192. Ilmoittautuminen etukäteen on välttämätöntä.

Syöpään sairastuneille nuorille aikuisille -kahvit

Fuck Cancer -kahvit on tarkoitettu syövän sairastaneille ja syöpää sairastaville nuorille aikuisille (18-n.35 -vuotiaille). Tapaamisia ei ohjaa ammattihenkilö, vaan niitä vetää vapaaehtoinen. Kahveilla pääsee tapaamaan muita saman kokeneita nuoria ja jakamaan kokemuksia.
Tapaaminen ei vaadi ennakkoilmoittautumista — saavut vain paikalle sellaisena kuin olet. Luvassa vertaistukea, jutustelua, oleskelua – sekä kahvia tai teetä. Kokoontuminen Saimaan Syöpäyhdistyksen tiloissa, Maakuntagalleria, Kauppakatu 40 D, Lappeenranta.
Kevään 2019 tapaamiset: 7.1., 4.2., 4.3., 1.4. ja 6.5. klo 17.00-19.00

Imatra

Voimanaiset – keskusteluryhmä syöpäsairaille ja syövästä selvinneille naisille. Vertaistukihenkilön ohjaama maksuton keskusteluryhmä. Luvassa naisenergiaa ja voimaa siitä, että voi jakaa kokemuksensa vertaistensa kanssa. Ryhmä toteutetaan yhteistyössä Etelä-Karjalan kesäyliopiston kanssa. Kokoontumiset keväällä 2019: 16.1., 13.2., 13.3., 17.4. ja 15.5. klo 17.00 – 19.30. Kokoontumispaikkana on Etelä-Karjalan kesäyliopiston koulutustila, Tietäjänkatu 5, Imatra. Olet lämpimästi tervetullut!

Joutseno

Naissyöpäpotilaiden avoimen vertaisryhmän seuraava tapaaminen maanantaina 14.1.2019 klo 16 Tuki-Rastissa, osoite Markkinatori 4, Joutseno. Ei tarvitse ilmoittautua etukäteen. Tervetuloa myös uudet osanottajat!