Etelä-Karjala

Etelä-Karjalan alueen ryhmien koordinointia hoitaa Saimaan Syöpäyhdistyksen Lappeenrannan neuvontahoitaja.

Etelä-Karjalan alueen ryhmistä saat lisätietoa neuvontahoitaja Jaana Lemetyiseltä, puh. 0400 728 192, sähköposti jaana.lemetyinen@sasy.fi.

Lappeenranta

Vastasairastuneiden naisten ryhmät ja vastasairastuneiden miesten ryhmät

Vastasairastuneiden ryhmässä sinulla on mahdollisuus vaihtaa ajatuksia ja kokemuksia saman sairauden kokeneiden kanssa. Neuvontahoitajan ohjaamat ryhmät kokoontuvat kolme kertaa eri teemoilla. Ilmoittautuminen neuvontahoitajalle.

Naisten avoimen vertaisryhmän tiedustelut neuvontahoitajalta puh. 0400 728 192.

Miesten avoin vertaisryhmä

Syöpään sairastuneiden ja sen sairastaneiden miesten avoin vertaisryhmä on käynnistynyt Lappeenrannassa. Kokoontumiset kerran kuukaudessa syöpäyhdistyksen neuvontapalvelun tiloissa. Seuraava tapaaminen on tiistaina 22.5. klo 14.00. Tervetuloa sekä uudet että jo ryhmässä aloittaneet miehet! Ei tarvitse ilmoittautua etukäteen.

Rintasyöpäpotilaiden avoimet vertaisillat

Saimaan Syöpäyhdistys järjestää yhteistyössä Rintasyöpäyhdistyksen kanssa kaksi kertaa keväällä ja kaksi kerta syyskaudella avoimen vertaisillan kaikille rintasyöpään sairastuneille ja rintasyövän sairastaneille. Kokoontuminen yleensä Lappeenrannan neuvontapalvelun tiloissa.  Kevään 2018 tapaamisajankohdat: to 22.2. ja to 24.5. klo 17.30.

Tunnetaideterapia

Tunnemaalausiltoja ohjaa tunnetaideterapeutti Hannele Junnonen. Hinta: 20 € ilta; maalaustarvikkeet sisältyvät hintaan. Mukaan tarvitset ainoastaan halua heittäytyä tunteiden vietäväksi. Tunnemaalaukseen ei tarvita erityisiä taiteellisia kykyjä maalata tai piirtää. Ryhmä voidaan käynnistää, jos ilmoittautuneita on väh. neljä henkilöä. Ilmoittautuminen neuvontahoitajalle, puh. 0400 728 192.

Ravitsemus toipumisen tukena: Syödään yhdessä hyvää

Käytännön ruoanvalmistuskurssi syöpäpotilaille ja heidän läheisilleen järjestetään kaksi kertaa vuodessa. Ryhmä kokoontuu kolme kertaa, jokaisella kerralla valmistetaan yhdessä maukas ateriakokonaisuus. Kurssipaikka Etelä-Karjalan Marttakeskus, Valtakatu 45, Lpr. Kurssi on maksuton. Seuraava kurssi alkaa 30.10.2018. Tiedustelut ja ilmoittautumiset neuvontahoitajalle, puh. 0400 728 1ok-sivis_full92.

Ravitsemuskurssi syksy 2018

Sururyhmä

Sururyhmä on tarkoitettu syöpään tai johonkin muuhun sairauteen kuolleiden aikuisille läheisille. Ryhmä kokoontuu viisi kertaa, joka toinen viikko. Läheisen kuolemasta tulisi olla kulunut vähintään kolme kuukautta. Ryhmän ohjaajina toimivat neuvontahoitaja ja sairaalapappi. Sururyhmä toteutetaan kaksi kertaa vuodessa, keväällä ja syksyllä. Seuraava ryhmä alkaa 29.8.2018. Tiedustelut ja ilmoittautuminen neuvontahoitajalle, puh. 0400 728 192. Ilmoittautuminen etukäteen on välttämätöntä.

28 päivää ilman – vertaisryhmä tupakoinnin lopettamiseen

28 päivää ilman on kaikille sopiva ohjelma tupakoinnin lopettamiseen. Ohjelma koostuu teematapaamisista ja vertaistuesta. Jokainen tapaaminen sisältää lopettamisneuvonnan.  Ilmoittautumiset ja lisätiedot http://www.28paivaailman.fi/ tai neuvontahoitajalle, puh. 0400 728 192, sähköposti jaana.lemetyinen@sasy.fi.

Imatra

Voimanaiset – keskusteluryhmä syöpäsairaille ja syövästä selvinneille naisille. Vertaistukihenkilön ohjaama maksuton keskusteluryhmä. Luvassa naisenergiaa ja voimaa siitä, että voi jakaa kokemuksensa vertaistensa kanssa. Ryhmä toteutetaan yhteistyössä Etelä-Karjalan kesäyliopiston kanssa. Kokoontumiset syksyllä 2018: 22.8., 12.9., 10.10., 7.11. ja 28.11. klo 17.00 – 19.30. Kokoontumispaikkana on Etelä-Karjalan kesäyliopiston koulutustila, Tietäjänkatu 5, Imatra.

Ilmoittautuminen tähän ryhmään 8.8.2018 mennessä osoitteessa www.kesyli.net

Voimanaiset esite Imatra

Joutseno

Naissyöpäpotilaiden avoimen vertaisryhmän tapaamiset keväällä 2018 kahvila Tuki-Rastissa, Markkinatori 4. Ryhmä on avoin, ei tarvitse ilmoittautua. Omakustanteinen kahvi. Seuraavat tapaamiset: ma 9.4. klo 16.; ma 7.5. klo 16 tutustutaan tuolijoogaan.