Etelä-Karjala

Etelä-Karjalan alueen ryhmien koordinointia hoitaa Saimaan Syöpäyhdistyksen Lappeenrannan neuvontahoitaja.

Etelä-Karjalan alueen ryhmistä saat lisätietoa neuvontahoitaja Jaana Lemetyiseltä, puh. 0400 728 192, sähköposti jaana.lemetyinen@sasy.fi.

Ryhmien aikataulut löydät myös Ajankohtaista –osion tapahtumakalenterista.

Lappeenranta

Vastasairastuneiden naisten ryhmät ja vastasairastuneiden miesten ryhmät

Vastasairastuneiden ryhmässä sinulla on mahdollisuus vaihtaa ajatuksia ja kokemuksia saman sairauden kokeneiden kanssa. Neuvontahoitajan ohjaamat ryhmät kokoontuvat kolme kertaa eri teemoilla Lappeenrannan neuvontapalvelun tiloissa (Kauppakatu 40 D). Uusi ryhmä käynnistyy, kun tarvittava määrä osallistujia on ilmoittautunut. Tiedustelut ja ilmoittautuminen neuvontahoitajalle.

Tukea syöpäpotilaan läheisille

Syöpä koskettaa sairastuneen lisäksi myös kaikkia läheisiä. Huoli on valtava, tunteet heilahtelevat ja omakin jaksaminen mietityttää. Tule keskustelemaan neuvontahoitajamme kanssa. Voit tulla yksin, ilman sairastunutta läheistäsi. Tunteiden purkaminen asiaan perehtyneen ammattilaisen kanssa keventää ja voi tarjota ratkaisuja arjen ja käytännön ongelmiin. Tarvitessasi neuvontahoitaja voi välittää myös sinulle oman tukihenkilön. Soita ja varaa keskusteluaika Jaanalle, puh. 0400 728 192 tai saimaa@sasy.fi.

Miesten avoin vertaisryhmä

Syöpään sairastuneiden ja sen sairastaneiden miesten avoin vertaisryhmä Lappeenrannassa. Kokoontumiset kerran kuukaudessa syöpäyhdistyksen neuvontapalvelun tiloissa.  Tervetuloa sekä uudet että ryhmään jo aiemmin osallistuneet miehet! Ei tarvitse ilmoittautua etukäteen. Ryhmän seuraava tapaaminen ke 19.2.2020 klo 14-15.30.

Vertaisilta hematologista syöpää sairastaville ja sairastaneille 22.1.2020

Tule mukaan ryhmään, jossa voit kuunnella ja halutessasi myös jakaa omia kokemuksiasi saman kokeneiden kanssa. Ei ole väliä, milloin olet sairastunut tai sairastanut syövän. Vertaisilta pidetään keskiviikkona 22.1.2020 klo 17 – 18.30 Saimaan Syöpäyhdistyksen Lappeenrannan neuvontapalvelun tiloissa, osoite Kauppakatu 40 D, 2. kerros. Keskustelua ohjaavat yhdistyksen neuvontahoitaja ja koulutettu vertaistukihenkilö. Ilmoittaudu ma 20.1. mennessä, neuvontahoitajan  puh. 0400 728 192.

Hematol.syöpä vertaisryhmä 22.1.2020

Rintasyöpäpotilaiden avoimet vertaisillat

Saimaan Syöpäyhdistys järjestää yhteistyössä Rintasyöpäyhdistyksen kanssa kerran kuukaudessa avoimen vertaisillan kaikille rintasyöpään sairastuneille ja rintasyövän sairastaneille. Kokoontuminen yleensä Lappeenrannan neuvontapalvelun tiloissa.
Kevätkaudella 2020 tapaamiset tiistai-iltaisin klo 17.30: 28.1.; 18.2.; 17.3.; 21.4. ja 26.5.

FUCK CANCER -kahvit

Fuck Cancer -kahvit on tarkoitettu syövän sairastaneille ja syöpää sairastaville nuorille aikuisille (18-v. – noin 35-vuotiaille). Tapaamisia ohjaa vertaistukihenkilö, vapaaehtoistoimija (ei ammattihenkilö). Kahveilla pääsee tapaamaan muita saman kokeneita nuoria ja jakamaan kokemuksia.
Tapaaminen ei vaadi ennakkoilmoittautumista — saavut vain paikalle sellaisena kuin olet. Luvassa vertaistukea, jutustelua, oleskelua – sekä kahvia tai teetä. Kokoontuminen Saimaan Syöpäyhdistyksen tiloissa, Maakuntagalleria, Kauppakatu 40 D, Lappeenranta.
Kevät 2020: 13.1. (peruttu), seuraava: 10.2., 9.3., 20.4., ja 11.5. klo 17-18.30.

FUCK CANCER kevät 2020

VOIMA-kahvit

VOIMA-kahvit on tarkoitettu syöpään sairastuneen lapsen vanhemmille ja isovanhemmille, joita mietityttää oma jaksaminen. Kahveille ei tarvitse ilmoittautua etukäteen, mutta pyydämme ystävällisesti huomioimaan, että keskustelu ja tuen mahdollistamiseksi aloitamme koko ryhmän kanssa klo 18.00 ja lopetamme klo 19.00. Kokoontuminen Saimaan Syöpäyhdistyksen tiloissa, Maakuntagalleria, Kauppakatu 40 D, Lappeenranta. Tiedustelut neuvontahoitajalta puh. 0400 728 192
Kevään 2020 tapaamiset: ma 27.1.; ma 23.3. ja ma 25.5.

VOIMA-kahvit Lpr kevät 2020

Sururyhmä

Sururyhmä on tarkoitettu syöpään tai johonkin muuhun sairauteen kuolleiden aikuisille läheisille. Ryhmä kokoontuu viisi kertaa, joka toinen viikko. Läheisen kuolemasta tulisi olla kulunut vähintään kolme kuukautta. Ryhmän ohjaajina toimivat neuvontahoitaja ja sairaalapappi. Seuraava sururyhmä alkaa 15.1.2020. Tiedustelut ja ilmoittautuminen neuvontahoitajalle, puh. 0400 728 192. Ilmoittautuminen etukäteen on välttämätöntä.

28 päivää ilman – vertaisryhmä tupakoinnin lopettamiseen

28 päivää ilman on kaikille sopiva ohjelma tupakoinnin lopettamiseen. Seuraava ryhmä aloittaa 28.1.2020 klo 16.30. Tapaamiset viikon välein 25.2. asti Saimaan Syöpäyhdistyksen tiloissa, Maakuntagalleria, Kauppakatu 40 D, Lappeenranta. Ilmoittautuminen neuvontahoitajalle puh. 0400 728 192 tai www.28paivaailman.fi

Esite 28 pv ilman Lpr 2020 kevät

Joutseno

Naissyöpäpotilaiden avoimen vertaisryhmän tapaamiset kevätkaudella 2020: ma 10.2., ma 9.3. ja ma 20.4. klo 16, Tuki-Rastissa, Markkinatori 4, Joutseno. Toukokuun tapaamisajankohta tarkentuu myöhemmin. Ei tarvitse ilmoittautua etukäteen. Tervetuloa myös uudet osanottajat!