Etelä-Karjala

Etelä-Karjalan alueen ryhmien koordinointia hoitaa Saimaan Syöpäyhdistyksen Lappeenrannan neuvontahoitaja.

Etelä-Karjalan alueen ryhmistä saat lisätietoa neuvontahoitaja Jaana Lemetyiseltä, puh. 0400 728 192, sähköposti jaana.lemetyinen@sasy.fi.

Lappeenranta

Vastasairastuneiden naisten ryhmät ja vastasairastuneiden miesten ryhmät

Vastasairastuneiden ryhmässä sinulla on mahdollisuus vaihtaa ajatuksia ja kokemuksia saman sairauden kokeneiden kanssa. Neuvontahoitajan ohjaamat ryhmät kokoontuvat kolme kertaa eri teemoilla. Ilmoittautuminen neuvontahoitajalle.

Naisten avoimen vertaisryhmän tiedustelut neuvontahoitajalta puh. 0400 728 192.

Miesten avoin vertaisryhmä

Syöpään sairastuneiden ja sen sairastaneiden miesten avoin vertaisryhmä on käynnistynyt Lappeenrannassa. Kokoontumiset kerran kuukaudessa syöpäyhdistyksen neuvontapalvelun tiloissa. Seuraava tapaaminen on torstaina 30.8.2018 klo 14.00, vieraana uroterapeutti Irmeli Petro Fysio-Eskolasta aiheenaan lantionpohjan lihasten harjoittelu.
Tervetuloa sekä uudet että jo ryhmässä aloittaneet miehet! Ei tarvitse ilmoittautua etukäteen.

Rintasyöpäpotilaiden avoimet vertaisillat

Saimaan Syöpäyhdistys järjestää yhteistyössä Rintasyöpäyhdistyksen kanssa kaksi kertaa keväällä ja kaksi kerta syyskaudella avoimen vertaisillan kaikille rintasyöpään sairastuneille ja rintasyövän sairastaneille. Kokoontuminen yleensä Lappeenrannan neuvontapalvelun tiloissa.
Syksyn 2018  tapaamiset 20.9. ja 15.11. klo 17.30. Syyskuussa vieraana uroterapeutti Irmeli Petro Fysio-Eskolasta aiheenaan lantionpohjan lihasten harjoittelu.

Vertaisryhmä syöpäpotilaan läheisille

Syöpä koskettaa sairastuneen lisäksi myös kaikkia läheisiä. Huoli on valtava, tunteet heilahtelevat ja omakin jaksaminen mietityttää. Tule mukaan läheisten ryhmään, jossa voit jakaa tai vaikka vain kuunnella toisten samassa elämäntilanteessa olevien tuntemuksia ja kokemuksia. Ryhmä kokoontuu syksyllä 3 kertaa, ensimmäisen kerran  keskiviikkona 5.9.2018 kello 17. Tapaamiset Saimaan Syöpäyhdistyksen tiloissa, Maakuntagalleria, Kauppakatu 40 D, Lappeenranta.

Vertaistukea läheisille Lpr syksy 2018

Tunnetaideterapia

Tunnemaalausiltoja ohjaa tunnetaideterapeutti Hannele Junnonen. Hinta: 20 € ilta; maalaustarvikkeet sisältyvät hintaan. Mukaan tarvitset ainoastaan halua heittäytyä tunteiden vietäväksi. Tunnemaalaukseen ei tarvita erityisiä taiteellisia kykyjä maalata tai piirtää. Ryhmä voidaan käynnistää, jos ilmoittautuneita on väh. neljä henkilöä. Ilmoittautuminen neuvontahoitajalle, puh. 0400 728 192.

Ravitsemus toipumisen tukena: Syödään yhdessä hyvää

Käytännön ruoanvalmistuskurssi syöpäpotilaille ja heidän läheisilleen järjestetään kaksi kertaa vuodessa. Ryhmä kokoontuu kolme kertaa, jokaisella kerralla valmistetaan yhdessä maukas ateriakokonaisuus. Kurssipaikka Etelä-Karjalan Marttakeskus, Valtakatu 45, Lpr. Kurssi on maksuton. Seuraava kurssi alkaa 30.10.2018. Tiedustelut ja ilmoittautumiset neuvontahoitajalle, puh. 0400 728 1ok-sivis_full92.

Ravitsemuskurssi syksy 2018

Sururyhmä

Sururyhmä on tarkoitettu syöpään tai johonkin muuhun sairauteen kuolleiden aikuisille läheisille. Ryhmä kokoontuu viisi kertaa, joka toinen viikko. Läheisen kuolemasta tulisi olla kulunut vähintään kolme kuukautta. Ryhmän ohjaajina toimivat neuvontahoitaja ja sairaalapappi. Sururyhmä toteutetaan kaksi kertaa vuodessa, keväällä ja syksyllä. Seuraava ryhmä alkaa 29.8.2018. Tiedustelut ja ilmoittautuminen neuvontahoitajalle, puh. 0400 728 192. Ilmoittautuminen etukäteen on välttämätöntä.

28 päivää ilman – vertaisryhmä tupakoinnin lopettamiseen

28 päivää ilman on kaikille sopiva ohjelma tupakoinnin lopettamiseen. Ohjelma koostuu teematapaamisista ja vertaistuesta. Jokainen tapaaminen sisältää lopettamisneuvonnan.  Seuraava ryhmä käynnistyy ti 25.9.2018. Ilmoittautumiset ja lisätiedot http://www.28paivaailman.fi/ tai neuvontahoitajalle, puh. 0400 728 192, sähköposti jaana.lemetyinen@sasy.fi.

28 pv ilman Lpr syksy 2018

Imatra

Voimanaiset – keskusteluryhmä syöpäsairaille ja syövästä selvinneille naisille. Vertaistukihenkilön ohjaama maksuton keskusteluryhmä. Luvassa naisenergiaa ja voimaa siitä, että voi jakaa kokemuksensa vertaistensa kanssa. Ryhmä toteutetaan yhteistyössä Etelä-Karjalan kesäyliopiston kanssa. Kokoontumiset syksyllä 2018: 22.8., 12.9., 10.10., 7.11. ja 28.11. klo 17.00 – 19.30. Kokoontumispaikkana on Etelä-Karjalan kesäyliopiston koulutustila, Tietäjänkatu 5, Imatra. Olet lämpimästi tervetullut!

Voimanaiset esite Imatra

Joutseno

Naissyöpäpotilaiden avoimen vertaisryhmän syyskauden ensimmäinen tapaaminen Haukilahden majalla maanantaina 17.9.2018 klo 15.  Voit tulla suoraan majalle tai lähteä kimppakyydissä, lähtö Joutsenon vesitornilta klo 14.30. Omat makkarat mukaan. Ei tarvitse ilmoittautua etukäteen. Tervetuloa myös uudet osanottajat!