Etelä-Karjala

Etelä-Karjalan alueen ryhmien koordinointia hoitaa Saimaan Syöpäyhdistyksen Lappeenrannan neuvontahoitaja.

Etelä-Karjalan alueen ryhmistä saat lisätietoa neuvontahoitaja Jaana Lemetyiseltä, puh. 0400 728 192, sähköposti jaana.lemetyinen@sasy.fi.

Lappeenranta

Vastasairastuneiden naisten ryhmät ja vastasairastuneiden miesten ryhmät

Vastasairastuneiden ryhmässä sinulla on mahdollisuus vaihtaa ajatuksia ja kokemuksia saman sairauden kokeneiden kanssa. Neuvontahoitajan ohjaamat ryhmät kokoontuvat kolme kertaa eri teemoilla. Ilmoittautuminen neuvontahoitajalle.

Vastasairastuneiden naisten ryhmä alkaa to 31.8.2017 klo 14 – 15.30.

Miesten avoin vertaisryhmä

Syöpään sairastuneiden ja sen sairastaneiden miesten avoin vertaisryhmä on käynnistynyt Lappeenrannassa. Seuraava tapaaminen on torstaina 19.10. klo 14.00 neuvontapalvelun tiloissa. Tervetuloa sekä uudet että jo ryhmässä aloittaneet miehet! Ei tarvitse ilmoittautua etukäteen.

Naisten avoin vertaisryhmä

Naissyöpäpotilaiden vertaisryhmä kokoontuu noin kerran kuukaudessa Lappeenrannan neuvontapalvelun tiloissa. Ryhmän ohjaajana toimii syövän itse sairastanut vertaistukihenkilö. Seuraavat kokoontumiset ti 24.10. klo 14 ja ti 21.11. klo 14. Ei tarvitse ilmoittautua.

Rintasyöpäpotilaiden avoimet vertaisillat

Saimaan Syöpäyhdistys järjestää yhteistyössä Rintasyöpäyhdistyksen kanssa kaksi kertaa keväällä ja kaksi kerta syyskaudella avoimen vertaisillan kaikille rintasyöpään sairastuneille ja rintasyövän sairastaneille. Kokoontuminen yleensä Lappeenrannan neuvontapalvelun tiloissa. Seuraava tapaaminen 21.9. ja 23.11.2017, ohjelmassa mindfulness-rentoutusta, mukaan lepoalusta ja lämmittävä huopa.

Tunnetaideterapia

Tunnemaalausiltoja ohjaa tunnetaideterapeutti Hannele Junnonen. Syksyn 2017 tunnemaalausryhmä kokoontuu Saimaan Syöpäyhdistyksen tiloissa to 9.11., to 16.11. ja to 30.11.  Ryhmä käynnistyy, jos ilmoittautuneita on väh. neljä henkilöä. Hinta: 20 € ilta; maalaustarvikkeet sisältyvät hintaan. Mukaan tarvitset ainoastaan halua heittäytyä tunteiden vietäväksi. Tunnemaalaukseen ei tarvita erityisiä taiteellisia kykyjä maalata tai piirtää. Ilmoittautuminen neuvontahoitajalle, puh. 0400 728 192.

Ravitsemus toipumisen tukena: Syödään yhdessä hyvää

Käytännön ruoanvalmistuskurssi syöpäpotilaille ja heidän läheisilleen järjestetään kaksi kertaa vuodessa. Ryhmä kokoontuu kolme kertaa, jokaisella kerralla valmistetaan yhdessä maukas ateriakokonaisuus. Kurssipaikka Etelä-Karjalan Marttakeskus, Valtakatu 45, Lpr. Kurssi on maksuton. Seuraava kurssi keväällä 2018. Tiedustelut ja ilmoittautumiset neuvontahoitajalle, puh. 0400 728 1ok-sivis_full92.

Ravitsemuskurssi syksy 2017

Sururyhmä

Sururyhmä on tarkoitettu syöpään tai johonkin muuhun sairauteen kuolleiden aikuisille läheisille. Ryhmä kokoontuu viisi kertaa, noin joka toinen viikko. Läheisen kuolemasta tulisi olla kulunut vähintään kolme kuukautta. Ryhmän ohjaajina toimivat neuvontahoitaja ja sairaalapappi. Sururyhmä toteutetaan kaksi kertaa vuodessa, keväällä ja syksyllä. Seuraava ryhmä alkaa keskiviikkona 17.1.2018. Tiedustelut ja ilmoittautuminen neuvontahoitajalle, puh. 0400 728 192.

28 päivää ilman – vertaisryhmä tupakoinnin lopettamiseen

28 päivää ilman on kaikille sopiva ohjelma tupakoinnin lopettamiseen. Ohjelma koostuu teematapaamisista ja vertaistuesta. Jokainen tapaaminen sisältää lopettamisneuvonnan. Seuraava vertaisryhmä alkaa 31.10.2017. Ilmoittautumiset ja lisätiedot http://www.28paivaailman.fi/ tai neuvontahoitajalle, puh. 0400 728 192, sähköposti jaana.lemetyinen@sasy.fi.

28 pv ilman Lpr marrask2017

Joutseno

Naissyöpäpotilaiden avoimen vertaisryhmän tapaamiset Joutsenon kunnantalolla, Kesolantie 1. Ryhmä on avoin, ei tarvitse ilmoittautua. Syksyn 2017 tapaamiset: ma 25.9. klo 16, ma 23.10. klo 16 ja ma 20.11. klo 16.