Etelä-Karjala

Etelä-Karjalan alueen ryhmien koordinointia hoitaa Saimaan Syöpäyhdistyksen Lappeenrannan neuvontahoitaja.

Etelä-Karjalan alueen ryhmistä saat lisätietoa neuvontahoitaja Jaana Lemetyiseltä, puh. 0400 728 192, sähköposti jaana.lemetyinen@sasy.fi.

Lappeenranta

Vastasairastuneiden naisten ryhmät ja vastasairastuneiden miesten ryhmät

Vastasairastuneiden ryhmässä sinulla on mahdollisuus vaihtaa ajatuksia ja kokemuksia saman sairauden kokeneiden kanssa. Neuvontahoitajan ohjaamat ryhmät kokoontuvat kolme kertaa eri teemoilla Lappeenrannan neuvontapalvelun tiloissa (Kauppakatu 40 D). Uusi ryhmä käynnistetään, kun ilmoittautuneita on 4-5. Tiedustelut ja ilmoittautuminen neuvontahoitajalle.

Tukea syöpäpotilaan läheisille

Syöpä koskettaa sairastuneen lisäksi myös kaikkia läheisiä. Huoli on valtava, tunteet heilahtelevat ja omakin jaksaminen mietityttää. Tule keskustelemaan neuvontahoitajamme kanssa. Voit tulla yksin, ilman sairastunutta läheistäsi. Tunteiden purkaminen asiaan perehtyneen ammattilaisen kanssa keventää ja voi tarjota ratkaisuja arjen ja käytännön ongelmiin. Tarvitessasi neuvontahoitaja voi välittää myös sinulle oman tukihenkilön. Soita ja varaa keskusteluaika Jaanalle, puh. 0400 728 192 tai saimaa@sasy.fi.

Miesten avoin vertaisryhmä

Syöpään sairastuneiden ja sen sairastaneiden miesten avoin vertaisryhmä Lappeenrannassa. Kokoontumiset kerran kuukaudessa syöpäyhdistyksen neuvontapalvelun tiloissa. Seuraava tapaaminen on keskiviikkona 21.8.2019 klo 14.00. Tervetuloa sekä uudet että ryhmään jo aiemmin osallistuneet miehet! Ei tarvitse ilmoittautua etukäteen.

Rintasyöpäpotilaiden avoimet vertaisillat

Saimaan Syöpäyhdistys järjestää yhteistyössä Rintasyöpäyhdistyksen kanssa kaksi kertaa keväällä ja kaksi kerta syyskaudella avoimen vertaisillan kaikille rintasyöpään sairastuneille ja rintasyövän sairastaneille. Kokoontuminen yleensä Lappeenrannan neuvontapalvelun tiloissa.
Syksyn 2019 tapaamiset klo 17.30
29.8.
Marjolan laavu
26.9.
24.10.
Plastiikkakirurgi Taina Broth vieraana
28.11.
Pikkujoulun viettoa

Fuck Cancer -kahvit

Fuck Cancer -kahvit on tarkoitettu syövän sairastaneille ja syöpää sairastaville nuorille aikuisille (18-n.35 -vuotiaille). Tapaamisia ohjaa vertaistukihenkilö, vapaaehtoistoimija (ei ammattihenkilö). Kahveilla pääsee tapaamaan muita saman kokeneita nuoria ja jakamaan kokemuksia.
Tapaaminen ei vaadi ennakkoilmoittautumista — saavut vain paikalle sellaisena kuin olet. Luvassa vertaistukea, jutustelua, oleskelua – sekä kahvia tai teetä. Kokoontuminen Saimaan Syöpäyhdistyksen tiloissa, Maakuntagalleria, Kauppakatu 40 D, Lappeenranta.
Syksyn 2019 tapaamiset: 16.9., 14.10., 11.11. ja 9.12. klo 17.00-18.30.

Sururyhmä

Sururyhmä on tarkoitettu syöpään tai johonkin muuhun sairauteen kuolleiden aikuisille läheisille. Ryhmä kokoontuu viisi kertaa, joka toinen viikko. Läheisen kuolemasta tulisi olla kulunut vähintään kolme kuukautta. Ryhmän ohjaajina toimivat neuvontahoitaja ja sairaalapappi. Seuraava sururyhmä alkaa 28.8.2019. Tiedustelut ja ilmoittautuminen neuvontahoitajalle, puh. 0400 728 192. Ilmoittautuminen etukäteen on välttämätöntä.

28 päivää ilman – vertaisryhmä tupakoinnin lopettamiseen

28 päivää ilman on kaikille sopiva ohjelma tupakoinnin lopettamiseen. Tapaaminen 24.9. klo 16.30 Saimaan Syöpäyhdistyksen tiloissa, Maakuntagalleria, Kauppakatu 40 D, Lappeenranta. Ilmoittautuminen neuvontahoitajalle puh. 0400 728 192 tai www.28paivaailman.fi

28 päivää ilman esite 2019

Imatra

Voimanaiset – keskusteluryhmä syöpäsairaille ja syövästä selvinneille naisille. Vertaistukihenkilön ohjaama maksuton keskusteluryhmä. Luvassa naisenergiaa ja voimaa siitä, että voi jakaa kokemuksensa vertaistensa kanssa. Ryhmä toteutetaan yhteistyössä Etelä-Karjalan kesäyliopiston kanssa. Kokoontumiset keväällä 2019: 13.3., 17.4. ja 15.5. klo 17.00 – 19.30. Kokoontumispaikkana on Etelä-Karjalan kesäyliopiston koulutustila, Tietäjänkatu 5, Imatra. Olet lämpimästi tervetullut!

Joutseno

Naissyöpäpotilaiden avoimen vertaisryhmän seuraava tapaaminen maanantaina 16.9. klo 16 Tukirastissa. Ei tarvitse ilmoittautua etukäteen. Tervetuloa myös uudet osanottajat!

Parikkala

Avoin naissyöpäpotilaiden ryhmä kokoontuu to 9.5.2019 klo 18.00 Kuntohoitola Mäkelässä, Kolikkopolku 4, Parikkala. Tervetuloa mukaan!