Kuntoutuskurssit

Me Saimaan Syöpäyhdistyksessä haluamme, että jokaisella syöpään sairastuneella on mahdollisuus omaan elämäntilanteeseensa sopivaan tukeen ja kuntoutukseen.

Järjestämme sopeutumisvalmennuskursseja Sosiaali- ja terveysjärjestöjen avustuskeskuksen (STEA) tuella.

• Hyvinvointia ja jaksamista vahvistava avokuntoutuskurssi Mikkelissä; 6 tapaamiskerran iltakurssi 21.2. – 16.5.2018. Hakuaika kurssille päättyy 2.2.2018.
    Hyvinvoinnin kurssi Mli 2018

Kurssit Imatran liikunta- ja kuntoutumiskeskuksessa vuonna 2018:

• Parantumatonta syöpää sairastavien parikurssi 19. – 23.3., hakuaika kurssille päättyy 13.2.
    Parantumatonta syopaa sair. parikurssi 2018
  • Kehon ja mielen yhteistyöllä liikkumaan, yksilökurssi alle 68-vuotiaille, 14. – 18.5. ja seurantajakso 16. – 18.11. Hakuaika kurssille päättyy 10.4.
    Kehon ja mielen liikuntakurssi 2018
  • Gynekologista syöpää sairastavien parikurssi 12. – 16.11. Hakuaika kurssille päättyy 9.10.

Kurssien tiedustelut ja hakulomakkeet saat Saimaan Syöpäyhdistyksen neuvontapalvelusta yhteystiedot. Hakulomakkeen voi myös itse täyttää ja tulostaa alla olevasta pdf-tiedostosta. Täytetty hakemus lähetetään Saimaan Syöpäyhdistykseen.

Hakemuslomake syöpäpotilaiden kurssille

Mitä sopeutumisvalmennus on?

Toteutamme lahjoitus- ja testamenttivaroin myös virkistyspäiviä ja -kursseja syöpäpotilaille ja heidän läheisilleen.

Vuonna 2018 Virkistyspäivät syöpäpotilaille, jotka asuvat Lemin, Savitaipaleen, Suomenniemen ja Taipalsaaren alueella. Virkistyspäivät järjestetään Imatran kylpylässä 29.10. – 1.11.2018. Päivien rahoittaja on Anja Ester Pylkön rahasto. Hakuaika päättyy 27.9.2018. Lisätietoja ja hakukaavakkeita saat neuvontahoitajalta puh. 0400 728 192.

Virkistyspäivät 2018 esite

Virkistyspaivat 2018 hakemus

Muut Syöpäjärjestöjen kuntoutuskurssit

Voi hakea myös muille Syöpäjärjestöjen ja Kelan järjestämille kuntoutus- ja sopeutumisvalmennuskursseille. Kursseja järjestetään eri puolilla Suomea.

Kuntoutuskalenteri 2017

Kelan kursseille voit hakea Kelan kuntoutushakemuksella KU132. Liitteenä tulee olla lääkärin B-lausunto tai vastaavat tiedot sisältävä lääketieteellinen selvitys. Hakemus lähetetään oman paikkakunnan Kelan toimistoon. Haku päättyy, kun kurssi on täynnä, joten hakea kannattaa heti.

Kelan kuntoutushakemus KU132