Perheiden voimaviikonloppu 12.-14.4.2024 Imatran kylpylässä. Hakuaika päättyy 15.3.

Perheiden voimaviikonloppu on tarkoitettu perheille, joissa toinen vanhemmista on sairastunut syöpään ja joissa on alaikäisiä lapsia. Viikonlopun aikana käsitellään sairaudesta selviytymistä ja etsitään voimavaroja, rentoudutaan ja virkistytään. Ohjaajina toimivat Saimaan Syöpäyhdistyksen neuvontahoitajat (sairaanhoitajat). Viikonloppuna tapaa myös muita perheitä, joita on kohdannut vakava sairaus; vertaistuki antaa voimaa. Ohjelmaa on sekä perheen vanhemmille että lapsille ja nuorille, yhdessä ja erikseen. Lapsen tulisi pystyä osallistumaan vapaa-ajanohjaajan järjestämään toimintaan ilman vanhempiaan ohjelmaan sisältyvien keskusteluryhmien aikana.

Vanhemman syöpään sairastumisesta olisi hyvä olla korkeintaan kaksi vuotta.

Viikonlopun omavastuuosuus on 25 €/aikuinen ja 10 €/lapsi.

Viikonloppuun sisältyy majoitus perhekoon mukaisessa huoneessa, ohjelma ja ruokailut (pe päivällinen, la aamupala, lounas ja päivällinen, su aamupala). Perheet vastaavat itse vakuutuksista, matkajärjestelyistä ja matkakuluista Imatralle.

Hakulomake Hakemus Perheiden Voimaviikonloppuun

Päätökset valinnoista tehdään viikon 12 aikana. Kaikille hakijaperheille ilmoitetaan, onko perhe tullut valituksi viikonloppuun.

Voimaviikonloppu toteutetaan Ragnar Ekbergin säätiön tuella ja se on tarkoitettu Saimaan Syöpäyhdistyksen toimialueella asuville perheille (Enonkoski, Hartola, Heinola, Heinävesi, Hirvensalmi, Imatra, Joroinen, Juva, Kangasniemi, Lappeenranta, Lemi, Luumäki, Mikkeli, Mäntyharju, Parikkala, Pertunmaa, Pieksämäki, Puumala, Rantasalmi, Rautjärvi, Ruokolahti, Savitaipale, Savonlinna, Sulkava, Sysmä ja Taipalsaari).

Lisätietoa voimaviikonlopusta voi kysyä yhdistyksemme neuvontahoitajilta: jaana.jormakka@sasy.fi, puh. 040 767 4043 ja jaana.lemetyinen@sasy.fi, puh. 0400 728 192.