Koronatilanne rajoittaa kaikkea ryhmätoimintaamme tammikuussa

Sairaanhoitopiirien ja AVI:n suositusten ja rajoitusten mukaisesti rajoitamme toimintaamme yhdistyksemme koko toimialueella tammikuun ajan seuraavasti:

•  Hoitajien ja vertaisohjaajien kasvokkain toteutettavat vertaisryhmät ovat tauolla 31.1.2022 asti. Tarpeen mukaan järjestämme etäryhmiä verkossa.
  • Paikallisosastojen kerhotoiminta ja kuukausitapaamiset ovat tauolla 31.1.2022 asti.
  • Ryhmäliikuntatoiminta (jumpat, allasjumpat) on tauolla tämänhetkisen Avin ohjeistuksen mukaisesti ainakin 26.1. asti. Päivämäärä poikkeaa edellä mainitusta, koska yhteistyötahoinamme on monia ulkopuolisia tuntityöntekijöitä ja palveluntuottajia, joiden osalta on kohtuullisempaa noudattaa sellaista minimitaukoa, jonka viranomaissuositukset ja rajoitukset mahdollistavat.
  • Hoitajien yksilövastaanottoja toteutamme hygieniasuositusten mukaisesti.
  • Tukihenkilötoiminta:
    – vertaistukea annetaan puhelimitse ja muilla viestintävälineillä 31.1.2022 asti.
    – osastoilla toteutuvassa saattohoidon tukihenkilötoiminnassa noudatamme yhteistyötahon suosituksia ja rajoituksia.
    – kotisaattohoidossa tukihenkilön kotikäynnit sovitaan yksilöllisen harkinnan mukaan.

Sairaanhoitopiirien koronakoordinaatioryhmät ja -nyrkit kokoontuvat 25.1., jolloin saamme uusia ohjeita. Tiedotamme ryhmistä ja kasvokkaisista tapaamista jälleen 26.1.